Gereformeerde Gemeenten

Simon0612

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Simon0612 »

GerefGemeente-lid schreef: Je zeurt als een klein kind. Ik vind dit echt een ontzettend irritante discussietruc. Stop daar alsjeblieft mee, zeker als je helemaal geen lid bent van de GG.

En wat je schrijft over ds. Kersten en ds. Van Voorden is vermoedelijk al zo ontzettend lang geleden dat ik er niets meer van kan herinneren.

Verder geheel eens met @DDD.
Het heeft helemaal niets met een discussietruc te maken. Ik wees je simpel op het feit dat je Dia dingen verwijt die je zelf ook nogal eens toepast. Ik verweet je een truc, en nu begin je over een discussietruc. Je kopieert dus echt :haha

Tot slot niet met DDD eens, want er wordt op RF nogal eens geroddeld en dingen verteld die achteraf niet kloppen. Dus vragen om een bron als iemand heel stellig iets gaat beweren lijkt me niet meer dan normaal.

P.s.: Wat heeft het met lidmaatschap van de GG te maken als ik jou op iets wijs wat je een ander verwijt. Ik snap dat even niet.

Toevoeging
Terugkomend op je reactie dat je het helemaal eens bent met DDD. Ik struin wat over RF en zie toch mijn stomme verbazing het volgende:
GerefGemeente-lid schreef:
JvW schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.rd.nl/artikel/1003526-urker ... druk-heeft

Begint het RD ook al paniek te zaaien?
Hoezo paniek zaaien? In ziekenhuizen worden nu al kinderen die erg ziek zijn geweigerd omdat ze vol zijn…
Welnee. Er wordt niemand geweigerd. Dan was het allang in het nieuws geweest. Maar als jij een controleerbare bron hebt, hoor ik het graag.

Het lijkt wel bij zulke opmerkingen of sommigen terug verlangen naar de lockdowns. Maar we moeten ook niet overdrijven.
Precies wat ik al eerder zei. Het zelf doen en anderen verwijten ligt tegen elkaar aan. Je zegt met DDD dat naar bronnen vragen niet nodig is omdat we er vanuit gaan dat anderen geen leugens vertellen en je vraagt vervolgens bij iemand anders weer naar een bron. Snap je dat ik dit totaal niet kan matchen met elkaar, die tegenstellingen in posts?
Laatst gewijzigd door Simon0612 op 27 dec 2022, 22:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Henk J schreef:
Simon0612 schreef: Welk feit dan? Je hebt toen niet een bron aangedragen. Daarnaast was iemand anders die wel alle Saambinders doorgespit had en die kon het niet vinden wat jij beweerde, zie https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 9#p1075023. Dus we wachten nog op die bron. Evenals op de bron die bewijst dat ds. G.H. Kersten iets anders leerde dan ds. van Voorden. En zo ken ik er nog wel een paar..
Wat GG-lid zegt over de casus Ede is op feiten gebaseerd, zo stond het in de kerkbode van Ede en ik heb het bevestigd gekregen door leden uit alle drie de betrokken gemeenten. En dit soort zaken zetten men over het algemeen niet zo in de Saambinder, kerkelijke bladen moeten immers de kool en de geit sparen.
Dat kan en ik geloof het ook wel. Het ging erom dat GGLid op een rare manier reageerde op een vraag van iemand waar dat dan vandaag kwam, toen er diegene niet losliet werd er verweten naar de classis verslagen, daar bleek het niet in te staan. Vervolgens krijgt Dia een veeg uit de pan van GGLid als hij iets stelt, en wordt hem verweten zijn meningen niet te onderbouwen. Dat zag/zie ik dus precies ook GGLid (regelmatig) doen. Dat wilde ik even opmerken.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Simon0612 schreef:Snap je dat ik dit totaal niet kan matchen met elkaar, die tegenstellingen in posts?
Ik ga met jou op dit forum niet meer in discussie. Het gaat teveel over mijn persoon in plaats van over de inhoud.

Succes verder, maar ik reageer niet meer op jouw bijdragen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Simon0612 schreef:Snap je dat ik dit totaal niet kan matchen met elkaar, die tegenstellingen in posts?
Ik ga met jou op dit forum niet meer in discussie. Het gaat teveel over mijn persoon in plaats van over de inhoud.

Als jij niet meer met Simon in 'discussie' wil, dan ik ook niet meer met jou.... Als iedereen dit zo doet, is Refoforum straks failliet

Kom op GG-lid, eerlijk gezegd vind ik dit een slechte discussietechniek!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

We stoppen hier over de manier van discussiëren en gaan inhoudelijk weer verder!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ad Anker schreef:We stoppen hier over de manier van discussiëren en gaan inhoudelijk weer verder!
Hier eea verwijderd. Persoonlijke vragen graag via mail afhandelen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

---knip, probeer de drang om het laatste woord te hebben ietwat te beperken als er een modingreep in een topic is geweest, zulks om waarschuwingen te voorkomen.---
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Misschien een beetje kinderachtig, maar ik heb het gevoel dat óf ds. Schot een ‘mooi’ interview kan geven óf ds. Harinck. Waar zijn alle andere GG dominees? Kunnen die ook mooie interviews geven of stukjes schrijven?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:Misschien een beetje kinderachtig, maar ik heb het gevoel dat óf ds. Schot een ‘mooi’ interview kan geven óf ds. Harinck. Waar zijn alle andere GG dominees? Kunnen die ook mooie interviews geven of stukjes schrijven?
Nee hoor. Ik herinner me recent interviews met ds. Hoogerland en ds. Karens in de Daniel. Ook heel mooi.

Ik vind het vraaggesprek met ds. Harinck in het filmpje indrukwekkend. Het Evangelie als goede boodschap voor slechte mensen.
DDD

Bericht door DDD »

De meesten zijn naar mijn idee niet echt goed voor de camera. En dat is ds. Schot wel, en deze dominee ook. Dat is ook wel een vaardigheid apart.
Ararat

Bericht door Ararat »

DDD schreef:De meesten zijn naar mijn idee niet echt goed voor de camera. En dat is ds. Schot wel, en deze dominee ook. Dat is ook wel een vaardigheid apart.
Zouden predikanten in NL mediatraining krijgen tegenwoordig?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ararat schreef:
DDD schreef:De meesten zijn naar mijn idee niet echt goed voor de camera. En dat is ds. Schot wel, en deze dominee ook. Dat is ook wel een vaardigheid apart.
Ik geloof niet dat ds. Harinck mediatraining heeft gehad hoor.
Ararat

Bericht door Ararat »

Ararat schreef:
Dat denk ik ook niet :)
Ik bedoelde het eigenlijk in het algemeen, getriggerd door wat DDD zei. Het zou wellicht geen kwaad kunnen in deze barre media-tijden
DDD

Bericht door DDD »

Ararat schreef:
Ik heb geen idee, maar waar baseer je nou zoiets op? Ik heb echt geen idee waaruit je zoiets concludeert. Ik zou het helemaal niet gek vinden als het wel zo was, namelijk. Hij heeft hele series digitale cursussen gegeven. Iemand met een zorgvuldig karakter zou dan zomaar op het idee kunnen komen om zich daarin te scholen.

Daar zou niets raar aan zijn. En het kan ook zijn dat je er gewoon van nature al talent voor hebt. Ook prima.

Ik hoop dat kerkenraden hun predikant voor zover hij mediawoordvoerder is van de kerkenraad wel laten oefenen. Ik vind het ook onzorgvuldig als dat niet gebeurt.
Plaats reactie