Beroepingswerk discussie [7]

Piet Puk

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef:
SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten

Beroepen: te Krimpen aan den IJssel, S.W. Janse te Rijssen-Zuid.
Wel aanspreektitel er voor zetten a.u.b.!
Volgens mij gebruikt het RD ook geen aanspreektitels of deed het dat in het verleden niet
MGG

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten

Beroepen: te Krimpen aan den IJssel, S.W. Janse te Rijssen-Zuid.
Wel aanspreektitel er voor zetten a.u.b.!
Volgens mij gebruikt het RD ook geen aanspreektitels of deed het dat in het verleden niet
Op dit forum is het wel verplicht en er wordt ook op gehandhaafd. Zelf vind ik het niet zo relevant, maar het is gglid zijn goed recht om iets van te zeggen.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Ik vind het een beetje zeuren op de millimeter. Als het bewust wordt gedaan om een dominee in diskrediet te brengen of om zijn ambt in twijfel te brengen dan ben ik het eens. Gebeurd het per ongeluk dan zei dat zo. Ik deed het van de week zelf ook per ongeluk en heb niets vernomen. Volgens mij zijn de moderators prima in staat om dat verschil te observeren.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

De regel is: we spreken met respect over ambtsdragers. De melding van het beroep was respectvol. Dus de opmerking van GGlid was onnodig. Respect is meer dan de letters ds.
MGG

Bericht door MGG »

Simon0612 schreef:Ik vind het een beetje zeuren op de millimeter. Als het bewust wordt gedaan om een dominee in diskrediet te brengen of om zijn ambt in twijfel te brengen dan ben ik het eens. Gebeurd het per ongeluk dan zei dat zo. Ik deed het van de week zelf ook per ongeluk en heb niets vernomen. Volgens mij zijn de moderators prima in staat om dat verschil te observeren.
Blijkbaar zijn de moderators op dit punt dan inconsequent of ze hebben het per abuis gemist. Overigens duurde het bij mij ook een aantal dagen voordat ik de waarschuwing binnen kreeg.
MGG

Bericht door MGG »

Ad Anker schreef:De regel is: we spreken met respect over ambtsdragers. De melding van het beroep was respectvol. Dus de opmerking van GGlid was onnodig. Respect is meer dan de letters ds.
Als dit de regel is, wil je dan zo vriendelijk zijn om mijn waarschuwing weg te halen?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

MGG schreef:
Ad Anker schreef:De regel is: we spreken met respect over ambtsdragers. De melding van het beroep was respectvol. Dus de opmerking van GGlid was onnodig. Respect is meer dan de letters ds.
Als dit de regel is, wil je dan zo vriendelijk zijn om mijn waarschuwing weg te halen?
Inderdaad. Er is al meer discussie over geweest. Als Jantje een ban krijgt hiervoor en bij Pietje is het wel respectvol, wordt er met twee maten gemeten. Dus wellicht kan hier een duidelijke vaststaande regel voor gemaakt worden. In het verleden is altijd de aanspreektitel noodzakelijk geweest, ook bij feitelijke vermeldingen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).
Sinds die tijd is de regel: spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers; zie hier: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?mode=terms

Het is een goede regel, ook in discussies, om de eerste keer iemands titels te gebruiken: dr, prof, ir, ds, of zo. En daarna alleen de achternaam.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).
Sinds die tijd is de regel: spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers; zie hier: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?mode=terms

Het is een goede regel, ook in discussies, om de eerste keer iemands titels te gebruiken: dr, prof, ir, ds, of zo. En daarna alleen de achternaam.
Dat is wel nieuw voor mij. Ik heb er in het verleden een waarschuwing voor gehad. En @MGG blijkbaar recentelijk ook nog. Ook is er wel eens in het groen over gesproken dat de aanspreektitel bij predikanten standaard nodig is.

Dus ik begrijp hier eigenlijk niets van.
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).

Merkwaardig!

Beste MGG,
Dit is de tweede maal dat we je eraan moeten herinneren dat predikanten altijd worden benoemd met de titel dominee. Graag in het vervolg daar zorgvuldig op letten.
Dit keer is het met een waarschuwing. Drie waarschuwingen leiden tot een tijdelijke ban.
M.v.g. de moderators
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef:

Merkwaardig!

Beste MGG,
Dit is de tweede maal dat we je eraan moeten herinneren dat predikanten altijd worden benoemd met de titel dominee. Graag in het vervolg daar zorgvuldig op letten.
Dit keer is het met een waarschuwing. Drie waarschuwingen leiden tot een tijdelijke ban.
M.v.g. de moderators
Ah nee, los dit even onderling op! Volgens mij kunnen jullie dat best
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Prima, wake up call voor de moderators dat de regels m.b.t. dit onderwerp zijn veranderd. MGG regelt met Tiberius dat zijn waarschuwing komt te vervallen (als je wel respectvol was). Case closed. En door…
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Komt goed.
Eens gegeven waarschuwingen kunnen niet meer ingetrokken worden, merk ik.
Maar we zullen zijn waarschuwingen-plafond op 4 zetten ipv 3.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef:Komt goed.
Misschien kun je dat als verlaat sinterklaas cadeau voor iedereen doen? :humhihi

Lijkt me wel leuk om een statistieken topic te hebben waar o.a. het aantal waarschuwingen per actief lid wordt gedeeld :livre
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:Komt goed.
Bedankt.
Plaats reactie