Volgens mij gebruikt het RD ook geen aanspreektitels of deed het dat in het verleden nietGerefGemeente-lid schreef:Wel aanspreektitel er voor zetten a.u.b.!SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Krimpen aan den IJssel, S.W. Janse te Rijssen-Zuid.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
-
Op dit forum is het wel verplicht en er wordt ook op gehandhaafd. Zelf vind ik het niet zo relevant, maar het is gglid zijn goed recht om iets van te zeggen.Piet Puk schreef:Volgens mij gebruikt het RD ook geen aanspreektitels of deed het dat in het verleden nietGerefGemeente-lid schreef:Wel aanspreektitel er voor zetten a.u.b.!SanderL schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Krimpen aan den IJssel, S.W. Janse te Rijssen-Zuid.
Ik vind het een beetje zeuren op de millimeter. Als het bewust wordt gedaan om een dominee in diskrediet te brengen of om zijn ambt in twijfel te brengen dan ben ik het eens. Gebeurd het per ongeluk dan zei dat zo. Ik deed het van de week zelf ook per ongeluk en heb niets vernomen. Volgens mij zijn de moderators prima in staat om dat verschil te observeren.
De regel is: we spreken met respect over ambtsdragers. De melding van het beroep was respectvol. Dus de opmerking van GGlid was onnodig. Respect is meer dan de letters ds.
-
Blijkbaar zijn de moderators op dit punt dan inconsequent of ze hebben het per abuis gemist. Overigens duurde het bij mij ook een aantal dagen voordat ik de waarschuwing binnen kreeg.Simon0612 schreef:Ik vind het een beetje zeuren op de millimeter. Als het bewust wordt gedaan om een dominee in diskrediet te brengen of om zijn ambt in twijfel te brengen dan ben ik het eens. Gebeurd het per ongeluk dan zei dat zo. Ik deed het van de week zelf ook per ongeluk en heb niets vernomen. Volgens mij zijn de moderators prima in staat om dat verschil te observeren.
-
Als dit de regel is, wil je dan zo vriendelijk zijn om mijn waarschuwing weg te halen?Ad Anker schreef:De regel is: we spreken met respect over ambtsdragers. De melding van het beroep was respectvol. Dus de opmerking van GGlid was onnodig. Respect is meer dan de letters ds.
-
- Verbannen
Inderdaad. Er is al meer discussie over geweest. Als Jantje een ban krijgt hiervoor en bij Pietje is het wel respectvol, wordt er met twee maten gemeten. Dus wellicht kan hier een duidelijke vaststaande regel voor gemaakt worden. In het verleden is altijd de aanspreektitel noodzakelijk geweest, ook bij feitelijke vermeldingen.MGG schreef:Als dit de regel is, wil je dan zo vriendelijk zijn om mijn waarschuwing weg te halen?Ad Anker schreef:De regel is: we spreken met respect over ambtsdragers. De melding van het beroep was respectvol. Dus de opmerking van GGlid was onnodig. Respect is meer dan de letters ds.
Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).
Sinds die tijd is de regel: spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers; zie hier: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?mode=terms
Het is een goede regel, ook in discussies, om de eerste keer iemands titels te gebruiken: dr, prof, ir, ds, of zo. En daarna alleen de achternaam.
Sinds die tijd is de regel: spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers; zie hier: https://www.refoforum.nl/forum/ucp.php?mode=terms
Het is een goede regel, ook in discussies, om de eerste keer iemands titels te gebruiken: dr, prof, ir, ds, of zo. En daarna alleen de achternaam.
-
- Verbannen
Dat is wel nieuw voor mij. Ik heb er in het verleden een waarschuwing voor gehad. En @MGG blijkbaar recentelijk ook nog. Ook is er wel eens in het groen over gesproken dat de aanspreektitel bij predikanten standaard nodig is.Tiberius schreef:Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).
Dus ik begrijp hier eigenlijk niets van.
-
Merkwaardig!Tiberius schreef:Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).
Beste MGG,
Dit is de tweede maal dat we je eraan moeten herinneren dat predikanten altijd worden benoemd met de titel dominee. Graag in het vervolg daar zorgvuldig op letten.
Dit keer is het met een waarschuwing. Drie waarschuwingen leiden tot een tijdelijke ban.
M.v.g. de moderators
Ah nee, los dit even onderling op! Volgens mij kunnen jullie dat bestMGG schreef:Merkwaardig!Tiberius schreef:Dat klopt, maar daar zijn we in juni 2014 al van afgestapt (de laatste revisie van de forumregels).
Beste MGG,
Dit is de tweede maal dat we je eraan moeten herinneren dat predikanten altijd worden benoemd met de titel dominee. Graag in het vervolg daar zorgvuldig op letten.
Dit keer is het met een waarschuwing. Drie waarschuwingen leiden tot een tijdelijke ban.
M.v.g. de moderators
Prima, wake up call voor de moderators dat de regels m.b.t. dit onderwerp zijn veranderd. MGG regelt met Tiberius dat zijn waarschuwing komt te vervallen (als je wel respectvol was). Case closed. En door…
Komt goed.
Eens gegeven waarschuwingen kunnen niet meer ingetrokken worden, merk ik.
Maar we zullen zijn waarschuwingen-plafond op 4 zetten ipv 3.
Misschien kun je dat als verlaat sinterklaas cadeau voor iedereen doen?Tiberius schreef:Komt goed.

Lijkt me wel leuk om een statistieken topic te hebben waar o.a. het aantal waarschuwingen per actief lid wordt gedeeld

-
Bedankt.Tiberius schreef:Komt goed.