Het kan zijn dat ds De Heer iets weet wat anderen niet weten, het kan ook zijn dat hij de ambtsbroeders die vaker op het lijstje staan maar niks vindt.GerefGemeente-lid schreef:Het zou goed zijn, zeker ook voor Houten, maar ook voor andere vacante gemeenten, dat, als er een dominee beroepen werd, deze de eerstvolgende 8 ledenvergaderingen niet meer gekandideerd werd, zodat in het beroepingswerk er ook wat meer variatie ontstond. Dat bewaart voor eigen gedachten en eigen ideeën. Ik herinner me opnieuw de uitspraak van ds. De Heer, die hij in onze gemeente tot tweemaal deed in een gemeenschappelijk gebed, 'of de Heere nog eens een knecht wilde afzonderen voor dit volk, waar nog nooit iemand aan had gedacht'.Erskinees schreef:Dit vetgedrukte staat juist niet in het artikel?CvdW schreef:Vanavond staat in het RD dat de GG Houten termijnen gaat instellen voor ambtsdragers. Twee x vier jaar en dan minstens één jaar eruit. Het schijnt ook moeilijk te zijn om ambten vervuld te krijgen.
Overigens een goede zaak. Acht jaar is een mooie periode. Ik zou dit in mijn eigen gemeente ook wensen.
Wie het vatte kan, die vatte het.
O ja, ik verwacht binnen enkele jaren een RD-artikel met een ouderling uit Middelburg-Centrum, wegens zijn 60-jarig ambtsjubileum.
En die broeder die 60 jaar mag dienen, is die jeugdouderling?