COVID-19

Valcke

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ad Anker schreef:Kerel, je bazelt. Waar pleit ik voor een langere lockdown?
Ad Anker schreef:We zijn gewoon het braafste jongetje van de klas geweest, heel Europa is open. Verkeerd 'gegokt'. Snel open die boel.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Ja, je leest goed. :hum
Nou ja, bij de één is het glas halfvol (@Valcke bijvoorbeeld, en ik ook) en bij de ander halfleeg (@Erik1960 en jij). Dus vandaar mijn vraag.

Overigens begrijp ik @Erik1960 in geen enkel geval. Het lijkt wel of hij helemaal geen problemen heeft met alle maatregelen, gelet op zijn berichten sinds zijn aanmelding. Maar misschien vergis ik me.
Of het glas halfvol is of halfleeg maakt mij niet uit, aangezien ik weet waar de fles staat.

Ik heb heel veel problemen met de maatregelen. Daarom wil ik er zo snel mogelijk vanaf.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Valcke schreef:
Ad Anker schreef:We zijn gewoon het braafste jongetje van de klas geweest, heel Europa is open. Verkeerd 'gegokt'. Snel open die boel.
@Ad Anker,
Waarom vindt je het duiden van de goede ziekenhuisopnames dan 'kul'? Want daar sloeg ik op aan. Tussen haakjes: ik heb de discussie van deze dag in dit draadje niet gelezen.
Framboos

Bericht door Framboos »

Ad Anker schreef:
Framboos schreef:@AD, Vandaar dat hij of zij zuurstof krijgt, dat wordt massaal aan vrijwel gezonde mensen gegeven..
:) Ik vind jullie allemaal best aardig. En jij hebt er veel verstand van, dat weet ik. Maar die dramaverhalen, ik heb er niks mee. Natuurlijk is een Covid besmetting geen bagatel. Ik weet er alles van. Maar om met zulke kul die goeie ziekenhuiscijfers te duiden, je zou het er benauwd van krijgen.
Ik begin het een beetje te begrijpen. Om tegenwicht te bieden aan dramaverhalen ga je aan de andere kant van het bootje hangen. Laat me een beetje duiding geven aan mijn post. Ik ben het met je eens dat de patiënten die thuis behandeld worden met zuurstof niet de verklaring zijn voor de dalende ziekenhuiscijfers. Thuis behandelen met zuurstof doen we al bijna anderhalf jaar. De dalende opnamecijfers stemmen me voorzichtig positief. Maar om dan te zeggen dat degene die thuis behandeld wordt met zuurstof bijna gezond is, gaat me wel wat ver.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Framboos schreef: Ik begin het een beetje te begrijpen. Om tegenwicht te bieden aan dramaverhalen ga je aan de andere kant van het bootje hangen.
Er gaat een wereld voor me open…

:haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Framboos schreef:
Ad Anker schreef:
Framboos schreef:@AD, Vandaar dat hij of zij zuurstof krijgt, dat wordt massaal aan vrijwel gezonde mensen gegeven..
:) Ik vind jullie allemaal best aardig. En jij hebt er veel verstand van, dat weet ik. Maar die dramaverhalen, ik heb er niks mee. Natuurlijk is een Covid besmetting geen bagatel. Ik weet er alles van. Maar om met zulke kul die goeie ziekenhuiscijfers te duiden, je zou het er benauwd van krijgen.
Ik begin het een beetje te begrijpen. Om tegenwicht te bieden aan dramaverhalen ga je aan de andere kant van het bootje hangen. Laat me een beetje duiding geven aan mijn post. Ik ben het met je eens dat de patiënten die thuis behandeld worden met zuurstof niet de verklaring zijn voor de dalende ziekenhuiscijfers. Thuis behandelen met zuurstof doen we al bijna anderhalf jaar. De dalende opnamecijfers stemmen me voorzichtig positief. Maar om dan te zeggen dat degene die thuis behandeld wordt met zuurstof bijna gezond is, gaat me wel wat ver.
We zijn het gewoon eens. Maar dat wist ik wel. :)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:
Valcke schreef:
@Ad Anker,
Waarom vindt je het duiden van de goede ziekenhuisopnames dan 'kul'? Want daar sloeg ik op aan. Tussen haakjes: ik heb de discussie van deze dag in dit draadje niet gelezen.
Refo zegt: patiënten worden met O2 naar huis gestuurd, daardoor zakken de ziekenhuiscijfers. Dat vind ik kul.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

(Nieuwe) spaanse griep? ;)
Ik dacht wel... zo blijft het zich wel gemakkelijker in stand houden. Want als zij niet meer testen. Komt het via gereis zo verder. En kan een land binnen Europa zo beslissen? Er zijn toch ook allerlei reisafspraken?
parsifal

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/MarcBonten/status/1 ... d6OTw&s=19

Goed nieuws, ook met goede studieopzet (op eerste gezicht, en met vrij veel vertrouwen in Marc Lipsitch). Laat ook wel zien dat vaccinatie echt wel nuttig is als je andere maatregelen minder frequent wil laten komen of levensverwachting verhogen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TSD

Bericht door TSD »

huisman schreef:Nog meer goed nieuws

https://twitter.com/ArmandGirbes?ref_sr ... r%5Eauthor

Afbeelding
Ik vind dit plaatje helemaal niet zo duidelijk. Op basis van het verleden kan het nog prima dat de lijn van IC opnames en ziekenhuisopnames ombuigt. Zie de Janssenpiek!

We zitten nu 2 weken na start van serieuze stijging en we weten dat die in 1e instantie vooral te danken was aan de groep 30-. De ziekenhuisopnames voor deze groep stijgen wel, maar omdat het we zo weinig zijn valt het niet op. De infecties in 60+ stijgen zelfs nu nog niet (!) en dat zijn de infecties die de piek in de ziekenhuizen veroorzaken.

Conclusie: Het is obv deze grafiek echt te vroeg voor een juichstemming.

Op basis van UK kan je vwb IC opnames wel zeggen dat er een duidelijke ontkoppeling is overigens.

Het OMT zit dan weer aan de andere kant, beetje bizar vind ik dit:
Het Outbreak Management Team (OMT) komt vandaag weer bijeen om te overleggen over de corona-aanpak. Bekeken wordt of er extra maatregelen nodig zijn nu de laatste tijd de besmettingen hard oplopen.
Nóg meer maatregelen, ik begrijp daar niks van.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

@TSD: 2G moet natuurlijk het nieuwe normaal worden, dat is de rede.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke

Bericht door Valcke »

Het IHME (Institute for Health Metrics and Evaluation) geeft op basis van hun modellen de volgende projectie voor Nederland (versie 8 januari):

Ziekenhuisopnames lopen op tot 3400 midden februari (inclusief IC, thans 2000) en een kleine 900 IC-bedden midden februari (thans 400). Na midden februari weer een afname, redelijk steil naar beneden.

Wanneer deze projectie ongeveer klopt, dan zou dit een omikron-piek zijn die duidelijk onder de deltapiek ligt van afgelopen december.
De projectie loopt nu echter al enigszins uit de pas (in gunstige zin): de neerwaartse trend zet zich langer door dan volgens deze projectie. De volgende projectie die gepubiceerd wordt zal dus wat gunstiger zijn.

Ik ben benieuwd met welke prognoses het RIVM komt als basis voor het OMT-advies en het kabinetsbesluit. Dat weten we helaas pas volgende week, want de publicatie loopt altijd een week achter.
refo

Bericht door refo »

Dit soort gezwam lijkt wel een beetje op: waarom zou ik mijn kinderen laten vaccineren tegen polio? Dat komt in Nederland zelden voor!
Ja, ondere andere dankzij de vaccinaties. En kunt je je wel veroorloven ervan af te zien, doordat je indirect beschermd wordt door alle gevaccineerden om je heen.

Of: het KNMI kondigt code-oranje of rood af, maar we zien geen doden vallen. Dat gebeurt dan een keer of wat. De volgende keer trekt niemand zich wat aan van de waarschuwing van het KNMI. Code rood is onzin, er gebeurt nooit wat.

De corona-maatregelen werken blijkbaar en daardoor denken Hollanders: het was ergens voor nodig. Zal de ongehoorzame/eigenwijze volksaard wel zijn.
Valcke

Bericht door Valcke »

Om nog even verder te zwammen dan: misschien in de toekomst ook een lockdown bij een griepgolf. Idem mondkapjesplicht. De mortaliteit van omikron is nog niet exact bekend, maar ik verwacht gezien de huidige cijfers dat deze niet hoger uitkomt dan voor influenza. Misschien wel aanzienlijk lager. Dus wanneer de maatregelen nu te rechtvaardigen zijn, dan zeker ook bij een griepgolf.
Plaats reactie