Het lijken waarschijnlijk voor de meesten "smoezen".
Natuurlijk heb ik zelf ook alle mogelijkheden bedacht en overwogen maar het ligt toch echt iets complexer in mijn geval

Wat ik een belangrijke vraag vind: is er vanuit de kerk begrip dat je om deze redenen niet in de kerk komt?Orchidee schreef:Dankjewel voor alle (goed bedoelde) adviezen!
Natuurlijk heb ik zelf ook alle mogelijkheden bedacht en overwogen maar het ligt toch echt iets complexer in mijn geval
Gelukkig! Dan zou ik me maar weinig aantrekken van alle opmerkingen over het niet fysiek bezoeken van de dienst hier.Orchidee schreef:Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!
Maar de kerkenraad is kennelijk niet bereid een uitzondering voor mondkapjes advies te maken voor deze mensen? Pastorale zorg of niet... maar als het mondkapje belemmert om fysiek diensten bij te wonen in een niet afgeladen kerk, is dat pastoraat wel een beetje dubbel. Vind ik persoonlijk. Ik heb het niet over Orchidee maar over besluit Kr. Of mis ik iets?Mannetje schreef:Gelukkig! Dan zou ik me maar weinig aantrekken van alle opmerkingen over het niet fysiek bezoeken van de dienst hier.Orchidee schreef:Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!
Je mist mogelijk dat Orchidee al aangeeft dat het wat complexer ligt en dat t mogelijk niet alleen om het dragen van een mondkapje gaat.Lilian1975 schreef:Maar de kerkenraad is kennelijk niet bereid een uitzondering voor mondkapjes advies te maken voor deze mensen? Pastorale zorg of niet... maar als het mondkapje belemmert om fysiek diensten bij te wonen in een niet afgeladen kerk, is dat pastoraat wel een beetje dubbel. Vind ik persoonlijk. Ik heb het niet over Orchidee maar over besluit Kr. Of mis ik iets?Mannetje schreef:Gelukkig! Dan zou ik me maar weinig aantrekken van alle opmerkingen over het niet fysiek bezoeken van de dienst hier.Orchidee schreef:Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!
Je bent zondag hier welkom. Dan hebben we ruimte overOrchidee schreef:Dankjewel voor alle (goed bedoelde) adviezen!
Ja dat heb ik dus gemist.Erik1960 schreef:Je mist mogelijk dat Orchidee al aangeeft dat het wat complexer ligt en dat t mogelijk niet alleen om het dragen van een mondkapje gaat.Lilian1975 schreef:Maar de kerkenraad is kennelijk niet bereid een uitzondering voor mondkapjes advies te maken voor deze mensen? Pastorale zorg of niet... maar als het mondkapje belemmert om fysiek diensten bij te wonen in een niet afgeladen kerk, is dat pastoraat wel een beetje dubbel. Vind ik persoonlijk. Ik heb het niet over Orchidee maar over besluit Kr. Of mis ik iets?Mannetje schreef:Gelukkig! Dan zou ik me maar weinig aantrekken van alle opmerkingen over het niet fysiek bezoeken van de dienst hier.Orchidee schreef:Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!
Dus omdat er een lockdown is ga je niet naar de kerk? En als het kabinet nou vrijdag zegt dat de lockdown wordt opgeheven? Ga je dan wel weer?Erik1960 schreef:Dat is wat mij betreft ook niet zo. In de periodes dat er geen feitelijke lockdown was kon ik prima gaan.GerefGemeente-lid schreef:maar ik zie niet in waarom je dan al bijna 2 jaar niet meer naar de kerk zou kunnen.
Klopt; met de kanttekening dat ik er op vertrouw dat een lockdown niet zo maar wordt ingesteld en ook niet zo maar wordt opgeheven.GerefGemeente-lid schreef:Dus omdat er een lockdown is ga je niet naar de kerk? En als het kabinet nou vrijdag zegt dat de lockdown wordt opgeheven? Ga je dan wel weer?Erik1960 schreef:Dat is wat mij betreft ook niet zo. In de periodes dat er geen feitelijke lockdown was kon ik prima gaan.GerefGemeente-lid schreef:maar ik zie niet in waarom je dan al bijna 2 jaar niet meer naar de kerk zou kunnen.
Maar begin december was de situatie misschien wel veel zorgelijker dan op dit moment.Erik1960 schreef:Klopt; met de kanttekening dat ik er op vertrouw dat een lockdown niet zo maar wordt ingesteld en ook niet zo maar wordt opgeheven.GerefGemeente-lid schreef:Dus omdat er een lockdown is ga je niet naar de kerk? En als het kabinet nou vrijdag zegt dat de lockdown wordt opgeheven? Ga je dan wel weer?Erik1960 schreef:Dat is wat mij betreft ook niet zo. In de periodes dat er geen feitelijke lockdown was kon ik prima gaan.GerefGemeente-lid schreef:maar ik zie niet in waarom je dan al bijna 2 jaar niet meer naar de kerk zou kunnen.
Begin december hadden we een 150.000 positieve testen per week met een dalende tendens (7-daags-groeigetal van ongeveer -4%). De afgelopen week hadden we 210.000 positieve testen en is de tendens sterk stijgend (7-daags-groeigetal ruim boven de 75%). Ik zie dus niet dat de situatie in december veel zorgelijker was. De rest van je vraag is daarmee ook beantwoord, denk ik?GerefGemeente-lid schreef:Maar begin december was de situatie misschien wel veel zorgelijker dan op dit moment.
In ieder geval begrijp ik je standpunt in de discussie van zaterdag dan op geen enkele wijze meer. Want toen leek je sterk er op aan te sturen dat je niet ging i.v.m. het feit dat je bang was mensen in je omgeving te besmetten, zoals je buurvrouw die in een risicogroep valt en waarvoor je eten kookt.
Begrijp je dan dat ik het een wonderlijke manier van redeneren vind, als je begin december wél naar de kerk durfde, maar begin januari niet meer? Of snap je dat niet?
Bertiel schreef:Ga je weer verder?