Maatregelen kerk ivm coronavirus

Orchidee

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Dankjewel voor alle (goed bedoelde) adviezen!
Het lijken waarschijnlijk voor de meesten "smoezen".
Natuurlijk heb ik zelf ook alle mogelijkheden bedacht en overwogen maar het ligt toch echt iets complexer in mijn geval
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

@Orchidee
Wat naar dat dat de reden is dat je al.zolang niet naar de kerk kan gaan. Wij hebben eigenlijk door de grootte van de gemeente en slechte ventilatie ook al vanaf het begin nooit meer volledig naar de kerk kunnen gaan. Het is dat wij alle opties bij kerktijd waarmee we verdeeld worden opengelaten hebben dat er een paar zondagen normaal zijn geweest. Maar nu is het ook weer eens in de zoveel weken...
Maar wbt mondkapje. Er zijn in de gewone maatschappij toch ook uitzonderingen voor mensen met medische oorzaak dat mondkapje niet kan? Buiten hoeft het (nog) niet.
En jullie hoeven toch niet tijdens de kerkdienst kapje op? Bij ons is het in ieder geval alleen bij het naar binnen en buiten gaan. Paar seconden als je achterin zit. En ook bij ons "vergeten" sommige wel eens het kapje. Wordt echt door niemand moeilijk over gedaan. Het is m.i. nooit de bedoeling dat een maatregel mensen weerhoud naar de kerk te gaan.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:Dankjewel voor alle (goed bedoelde) adviezen!
Natuurlijk heb ik zelf ook alle mogelijkheden bedacht en overwogen maar het ligt toch echt iets complexer in mijn gevalAfbeelding
Wat ik een belangrijke vraag vind: is er vanuit de kerk begrip dat je om deze redenen niet in de kerk komt?
- Niet meer zo actief -
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!Afbeelding
Gelukkig! Dan zou ik me maar weinig aantrekken van alle opmerkingen over het niet fysiek bezoeken van de dienst hier.
- Niet meer zo actief -
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mannetje schreef:
Orchidee schreef:Jazeker, er word goed notitie van mij en omstandigheden genomen, aan pastoraat géén gebrek gelukkig!Afbeelding
Gelukkig! Dan zou ik me maar weinig aantrekken van alle opmerkingen over het niet fysiek bezoeken van de dienst hier.
Maar de kerkenraad is kennelijk niet bereid een uitzondering voor mondkapjes advies te maken voor deze mensen? Pastorale zorg of niet... maar als het mondkapje belemmert om fysiek diensten bij te wonen in een niet afgeladen kerk, is dat pastoraat wel een beetje dubbel. Vind ik persoonlijk. Ik heb het niet over Orchidee maar over besluit Kr. Of mis ik iets?
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Lilian1975 schreef:
Mannetje schreef:
Maar de kerkenraad is kennelijk niet bereid een uitzondering voor mondkapjes advies te maken voor deze mensen? Pastorale zorg of niet... maar als het mondkapje belemmert om fysiek diensten bij te wonen in een niet afgeladen kerk, is dat pastoraat wel een beetje dubbel. Vind ik persoonlijk. Ik heb het niet over Orchidee maar over besluit Kr. Of mis ik iets?
Je mist mogelijk dat Orchidee al aangeeft dat het wat complexer ligt en dat t mogelijk niet alleen om het dragen van een mondkapje gaat.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Orchidee schreef:Dankjewel voor alle (goed bedoelde) adviezen!
Natuurlijk heb ik zelf ook alle mogelijkheden bedacht en overwogen maar het ligt toch echt iets complexer in mijn gevalAfbeelding
Je bent zondag hier welkom. Dan hebben we ruimte over :)
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Erik1960 schreef:
Lilian1975 schreef:
Mannetje schreef:
Je mist mogelijk dat Orchidee al aangeeft dat het wat complexer ligt en dat t mogelijk niet alleen om het dragen van een mondkapje gaat.
Ja dat heb ik dus gemist. :)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:maar ik zie niet in waarom je dan al bijna 2 jaar niet meer naar de kerk zou kunnen.
Dat is wat mij betreft ook niet zo. In de periodes dat er geen feitelijke lockdown was kon ik prima gaan.
Dus omdat er een lockdown is ga je niet naar de kerk? En als het kabinet nou vrijdag zegt dat de lockdown wordt opgeheven? Ga je dan wel weer?
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

GerefGemeente-lid schreef:
Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:maar ik zie niet in waarom je dan al bijna 2 jaar niet meer naar de kerk zou kunnen.
Dat is wat mij betreft ook niet zo. In de periodes dat er geen feitelijke lockdown was kon ik prima gaan.
Dus omdat er een lockdown is ga je niet naar de kerk? En als het kabinet nou vrijdag zegt dat de lockdown wordt opgeheven? Ga je dan wel weer?
Klopt; met de kanttekening dat ik er op vertrouw dat een lockdown niet zo maar wordt ingesteld en ook niet zo maar wordt opgeheven.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Erik1960 schreef:
Klopt; met de kanttekening dat ik er op vertrouw dat een lockdown niet zo maar wordt ingesteld en ook niet zo maar wordt opgeheven.
Maar begin december was de situatie misschien wel veel zorgelijker dan op dit moment.

In ieder geval begrijp ik je standpunt in de discussie van zaterdag dan op geen enkele wijze meer. Want toen leek je sterk er op aan te sturen dat je niet ging i.v.m. het feit dat je bang was mensen in je omgeving te besmetten, zoals je buurvrouw die in een risicogroep valt en waarvoor je eten kookt.

Begrijp je dan dat ik het een wonderlijke manier van redeneren vind, als je begin december wél naar de kerk durfde, maar begin januari niet meer? Of snap je dat niet?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ga je weer verder?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

GerefGemeente-lid schreef:Maar begin december was de situatie misschien wel veel zorgelijker dan op dit moment.

In ieder geval begrijp ik je standpunt in de discussie van zaterdag dan op geen enkele wijze meer. Want toen leek je sterk er op aan te sturen dat je niet ging i.v.m. het feit dat je bang was mensen in je omgeving te besmetten, zoals je buurvrouw die in een risicogroep valt en waarvoor je eten kookt.

Begrijp je dan dat ik het een wonderlijke manier van redeneren vind, als je begin december wél naar de kerk durfde, maar begin januari niet meer? Of snap je dat niet?
Begin december hadden we een 150.000 positieve testen per week met een dalende tendens (7-daags-groeigetal van ongeveer -4%). De afgelopen week hadden we 210.000 positieve testen en is de tendens sterk stijgend (7-daags-groeigetal ruim boven de 75%). Ik zie dus niet dat de situatie in december veel zorgelijker was. De rest van je vraag is daarmee ook beantwoord, denk ik?
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

Bertiel schreef:Ga je weer verder?
☺️ Ik kan het hebben hoor.
Plaats reactie