Ik ben inderdaad zonder SV opgegroeid. Ik erfde een SV en ben ik gaan lezen en dat heeft de Heere willen gebruiken. In het begin van mijn kerkelijke loopbaan dacht ik dat er van mij verwacht werd dat ik veel van de Bijbel zou weten, dus ben ik veel gaan lezen en bestuderen. Moeilijke woorden zocht ik op Google op. Later heeft de Heere verschillende teksten met kracht in m'n hart willen afdrukken en zeker om die reden zou ik nooit een andere vertaling willen en als die toch zou komen blijf ik die geërfde Bijbel lezen. Verder ben ik vrij snel onder mensen gekomen die de Heere mogen vrezen en die drukken ook een stempel op je leven (in positieve zin), dat vormt je en ook voor hen is de SV zeer dierbaar.Forummer schreef:@Rh1990, ben je werkelijk onkerkelijk en zonder SV opgegroeid? Ik vind het dan echt interessant om van jou te horen wat dan nu zo dierbaar is aan de SV?Rh1990 schreef:Helemaal mee eens. Heel herkenbaar.eilander schreef:Dat lees ik er inderdaad niet in. Ik lees er het volgende in, en ik noem een praktijkvoorbeeld van een goede vriend van mij. Hij is opgevoed zonder God en dus zonder Bijbel. Hij kwam haast toevallig in een kerk en daarna begon een zoektocht. Wist echt helemaal niets. Kende de Bijbel niet, wist niets over verschillen tussen kerken, maar ging gewoon hier en daar eens kijken en luisteren.DDD schreef:Er zijn kennelijk mensen die iets anders in de tekst van het artikel lezen dan ik. Volgens mij staat er gewoon dat het wenselijk is dat de Nederlandse taal almeer toegroeit naar de taal van de Statenvertaling. Dat is (naast het vervangen van in onbruik geraakte woorden) een van de oplossingsroutes die de auteur noemt.
Uiteindelijk in een reformatorische kerk terecht gekomen en daar blijven hangen. Tot bekering gekomen, de Bijbel gaan lezen. In Statenvertaling. Daardoor is hij gevormd, die Woorden zijn voor hem gaan leven.
Aan de Nederlandse taal is niets veranderd, maar hijzelf is veranderd en toegegroeid naar de SV.
Zó lees ik deze opmerking in dit artikel.
Ik merk wel dat als God bepaalde teksten gebruikt heeft in SV, je persoonlijk toch voorkeur hebt voor deze teksten in SV.
@DDD heb jij überhaupt nog sympathie voor de SV of is alles oud en vervelend voor je?