COVID-19

DDD

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.

Het is mij jouw theorie en theologie lezend nog niet helemaal helder waarom de roker de voorkeur krijgt boven de niet gevaccineerde als het gaat om een IC-plaats. Het moge duidelijk zijn dat ik in dezen bij jouw persoon compassie mis m.b.t. mensen die gelovige redenen hebben om niet te vaccineren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
Als we dat doen laten we dan het volgende lijstje ook hanteren:
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- Randstad bewoners (check Windy.com - NO2)
- onverschilligen
- mensen zonder rookmelder
- etc…
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- onverschilligen
- etc…
Ja en wie bepaald dan eigenlijk wat wel en wat niet kan? Aangezien het grootste gros van de bevolking denkt dat wij geëvolueerd zijn, is dat wel een interessante gedachte.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bogerman

Bericht door Bogerman »

DDD schreef:Dat ben ik met je eens. Onze zorg zit niet perfect in elkaar. Teveel private ondernemingen, te weinig integriteit en goed bestuur. Dat zal allemaal waar zijn, maar het is wel de situatie nu. In Amerika en andere (derdewereld)landen is het overigens nog erger.

En dan vind ik dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan een rokende hartpatiënt die een hartinfarct krijgt. Maar goed, daar kun je verschillend over denken.
Waarom vind je dat?
Ik vind dat iedereen zorg moet krijgen, maar als ik moet kiezen dan staan de rokers helemaal achteraan. Die hebben zelf gekozen om zich kapot te maken. Dat is anders dan mensen die geen vaccinatie nemen in een gezond lichaam.
parsifal

Bericht door parsifal »

Nog een interessant stuk:
https://twitter.com/sarahzhang/status/1 ... 9797079044
Ik hoop dat minister de Jonge en het OMT het ook lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- onverschilligen
- etc…
Ja en wie bepaald dan eigenlijk wat wel en wat niet kan? Aangezien het grootste gros van de bevolking denkt dat wij geëvolueerd zijn, is dat wel een interessante gedachte.
Alles wat gevaar op levert op de lijst. Allemaal geen ziekenhuis toegang meer. Geldt net zo goed voor een bouwvakker die zonder bescherming over een stijger loopt. Owja, en als je voetbalt dan per definitie geen ziekenhuis, jaarlijks breken er namelijk ca. 1100 hun benen!

Wie dat bepaald? Ik denk dat ik een goede kandidaat zou zijn. En ik geloof niet in evolutie.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

Bogerman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bogerman schreef: Het wordt tijd voor een algemene lockdown, met een avondklok! Het loopt weer helemaal uit de hand!!
Hoe denken jullie over een coronapas voor kerken? Want dat gaan we ook krijgen denk ik.
En je wilt dat alle psychiatrische klinieken ook vol komen te liggen met ondernemers die hun mkb naar de knoppen zien gaan???
Wil je dan 100.000 doden??
Doe niet zo overdreven.
Ik bedoel dat dat gaat gebeuren als je dit virus zonder maatregelen laat rondgaan.
huisman

Bericht door huisman »

Bogerman schreef:
Bogerman schreef:
GerefGemeente-lid schreef: En je wilt dat alle psychiatrische klinieken ook vol komen te liggen met ondernemers die hun mkb naar de knoppen zien gaan???
Wil je dan 100.000 doden??
Doe niet zo overdreven.
Ik bedoel dat dat gaat gebeuren als je dit virus zonder maatregelen laat rondgaan.
In deze fase van de pandemie en met deze variant gaat dat niet gebeuren. Angst zaaien heet dit.
De immuniteit in de bevolking is al hoog. De huidige aantallen opnames in het ziekenhuis zijn te vergelijken met een flinke griepgolf. De sterfte zit daar in deze fase nu fors onder.

Bron:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... nbeeld.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Simon0612 schreef:
Simon0612 schreef:
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- onverschilligen
- etc…
Alles wat gevaar op levert op de lijst. Allemaal geen ziekenhuis toegang meer. Geldt net zo goed voor een bouwvakker die zonder bescherming over een stijger loopt. Owja, en als je voetbalt dan per definitie geen ziekenhuis, jaarlijks breken er namelijk ca. 1100 hun benen!

Wie dat bepaald? Ik denk dat ik een goede kandidaat zou zijn. En ik geloof niet in evolutie.
Het huidige ziekenhuisbestand is gebaseerd om deze gegevens en niet op de lange opnametijden van covid. Een covid patient op de IC belemmert de opname voor 10 andere patiënten met alle gevolgen van dien.

En by the way, ik geloof zeker in evolutie. Het vindt namelijk nog steeds plaats. Ik heb recent een rapportage gelezen over de stijging in aantal vrouwen dat een keizersnede moet ondergaan vanwege een te nauw bekken. Dat cijfer stijgt. Dat komt doordat voorheen deze eigenschap erfelijk minder werd doorgegeven vanwege de vrouwensterfte tijdens de bevalling. Inmiddels worden deze vrouwen gered en hun dochters ( met dezelfde eigenschap) ook. Ook dat is evolutie.
Bogerman

Bericht door Bogerman »

huisman schreef:
Bogerman schreef:
Bogerman schreef: Wil je dan 100.000 doden??
Doe niet zo overdreven.
In deze fase van de pandemie en met deze variant gaat dat niet gebeuren. Angst zaaien heet dit.
De immuniteit in de bevolking is al hoog. De huidige aantallen opnames in het ziekenhuis zijn te vergelijken met een flinke griepgolf. De sterfte zit daar in deze fase nu fors onder.

Bron:
Nou waarom is iedereen dan zo in paniek? Met qr en 2g en vaccinatiedwang
refo

Bericht door refo »

pierre27 schreef:

Het is mij jouw theorie en theologie lezend nog niet helemaal helder waarom de roker de voorkeur krijgt boven de niet gevaccineerde als het gaat om een IC-plaats. Het moge duidelijk zijn dat ik in dezen bij jouw persoon compassie mis m.b.t. mensen die gelovige redenen hebben om niet te vaccineren.
Het is net zoiets als verklaren dat je geen orgaandonor wilt zijn. Vraag dan ook niet om een donornier als je die onverhoopt nodig mocht hebben. Dan gaat ieder ander steeds voor jou.
huisman

Bericht door huisman »

Bogerman schreef:
huisman schreef:
Bogerman schreef:

Doe niet zo overdreven.

Bron:
Nou waarom is iedereen dan zo in paniek? Met qr en 2g en vaccinatiedwang
Ik zie eigenlijk nergens paniek en terecht.
1. Iedereen gaat naar zijn werk. Zie filelijst.
2. De winkelstraten zijn vol met winkelende mensen.
3. De horeca zit vol.
4. De kinderen en jongeren gaan naar school

........en morgen is het dankdag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:Het is net zoiets als verklaren dat je geen orgaandonor wilt zijn. Vraag dan ook niet om een donornier als je die onverhoopt nodig mocht hebben. Dan gaat ieder ander steeds voor jou.
Een nier is een slecht voorbeeld, dat kun je ook bij leven afstaan. Maar idd., ik zou geen orgaan van een overledene willen hebben als dat ooit aan de orde zou komen.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Hier zie je het direct al fout gaan. Het is bijzonder subjectief en arbitrair. Dat maakt dat je hier nooit uit komt, al is de gedachte sympathiek (meer verantwoordelijkheid bij het individu neerleggen). Dat houdt dan inderdaad in dat je "beloond" wordt voor goed gedrag en (indirect) "bestraft" voor onverantwoord gedrag.

De roker waar jij het zo mee te doen hebt, heeft willens en wetens zijn gezondheid op het spel gezet. Ik weet overigens waar ik het over heb, heb ook jaren gerookt maar ineens de knop omgezet (alweer zo'n 18 jaar geleden). Heb dan in die zin maar relatief kort gerookt, maar toch. Ook een verslaafde heeft een keuze, maak niet van elke verslaafde een slachtoffer.
Plaats reactie