COVID-19
Re: COVID-19
Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
Het is mij jouw theorie en theologie lezend nog niet helemaal helder waarom de roker de voorkeur krijgt boven de niet gevaccineerde als het gaat om een IC-plaats. Het moge duidelijk zijn dat ik in dezen bij jouw persoon compassie mis m.b.t. mensen die gelovige redenen hebben om niet te vaccineren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Als we dat doen laten we dan het volgende lijstje ook hanteren:DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- Randstad bewoners (check Windy.com - NO2)
- onverschilligen
- mensen zonder rookmelder
- etc…
-
Ja en wie bepaald dan eigenlijk wat wel en wat niet kan? Aangezien het grootste gros van de bevolking denkt dat wij geëvolueerd zijn, is dat wel een interessante gedachte.Simon0612 schreef:Als we dat doen laten we dan het volgende lijstje ook hanteren:DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- onverschilligen
- etc…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Waarom vind je dat?DDD schreef:Dat ben ik met je eens. Onze zorg zit niet perfect in elkaar. Teveel private ondernemingen, te weinig integriteit en goed bestuur. Dat zal allemaal waar zijn, maar het is wel de situatie nu. In Amerika en andere (derdewereld)landen is het overigens nog erger.
En dan vind ik dat mensen die niet ingeënt zijn minder rechten hebben dan een rokende hartpatiënt die een hartinfarct krijgt. Maar goed, daar kun je verschillend over denken.
Ik vind dat iedereen zorg moet krijgen, maar als ik moet kiezen dan staan de rokers helemaal achteraan. Die hebben zelf gekozen om zich kapot te maken. Dat is anders dan mensen die geen vaccinatie nemen in een gezond lichaam.
Nog een interessant stuk:
https://twitter.com/sarahzhang/status/1 ... 9797079044
Ik hoop dat minister de Jonge en het OMT het ook lezen.
https://twitter.com/sarahzhang/status/1 ... 9797079044
Ik hoop dat minister de Jonge en het OMT het ook lezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Alles wat gevaar op levert op de lijst. Allemaal geen ziekenhuis toegang meer. Geldt net zo goed voor een bouwvakker die zonder bescherming over een stijger loopt. Owja, en als je voetbalt dan per definitie geen ziekenhuis, jaarlijks breken er namelijk ca. 1100 hun benen!HersteldHervormd schreef:Ja en wie bepaald dan eigenlijk wat wel en wat niet kan? Aangezien het grootste gros van de bevolking denkt dat wij geëvolueerd zijn, is dat wel een interessante gedachte.Simon0612 schreef:Als we dat doen laten we dan het volgende lijstje ook hanteren:DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- onverschilligen
- etc…
Wie dat bepaald? Ik denk dat ik een goede kandidaat zou zijn. En ik geloof niet in evolutie.
Ik bedoel dat dat gaat gebeuren als je dit virus zonder maatregelen laat rondgaan.HersteldHervormd schreef:Doe niet zo overdreven.Bogerman schreef:Wil je dan 100.000 doden??GerefGemeente-lid schreef:En je wilt dat alle psychiatrische klinieken ook vol komen te liggen met ondernemers die hun mkb naar de knoppen zien gaan???Bogerman schreef: Het wordt tijd voor een algemene lockdown, met een avondklok! Het loopt weer helemaal uit de hand!!
Hoe denken jullie over een coronapas voor kerken? Want dat gaan we ook krijgen denk ik.
In deze fase van de pandemie en met deze variant gaat dat niet gebeuren. Angst zaaien heet dit.Bogerman schreef:Ik bedoel dat dat gaat gebeuren als je dit virus zonder maatregelen laat rondgaan.HersteldHervormd schreef:Doe niet zo overdreven.Bogerman schreef:Wil je dan 100.000 doden??GerefGemeente-lid schreef: En je wilt dat alle psychiatrische klinieken ook vol komen te liggen met ondernemers die hun mkb naar de knoppen zien gaan???
De immuniteit in de bevolking is al hoog. De huidige aantallen opnames in het ziekenhuis zijn te vergelijken met een flinke griepgolf. De sterfte zit daar in deze fase nu fors onder.
Bron:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... nbeeld.pdf
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het huidige ziekenhuisbestand is gebaseerd om deze gegevens en niet op de lange opnametijden van covid. Een covid patient op de IC belemmert de opname voor 10 andere patiënten met alle gevolgen van dien.Simon0612 schreef:Alles wat gevaar op levert op de lijst. Allemaal geen ziekenhuis toegang meer. Geldt net zo goed voor een bouwvakker die zonder bescherming over een stijger loopt. Owja, en als je voetbalt dan per definitie geen ziekenhuis, jaarlijks breken er namelijk ca. 1100 hun benen!HersteldHervormd schreef:Ja en wie bepaald dan eigenlijk wat wel en wat niet kan? Aangezien het grootste gros van de bevolking denkt dat wij geëvolueerd zijn, is dat wel een interessante gedachte.Simon0612 schreef:Als we dat doen laten we dan het volgende lijstje ook hanteren:DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
- zwaarlijvigen
- rokers
- drugsgebruikers
- alcoholisten
- hardrijders
- pretpark bezoekers
- onverschilligen
- etc…
Wie dat bepaald? Ik denk dat ik een goede kandidaat zou zijn. En ik geloof niet in evolutie.
En by the way, ik geloof zeker in evolutie. Het vindt namelijk nog steeds plaats. Ik heb recent een rapportage gelezen over de stijging in aantal vrouwen dat een keizersnede moet ondergaan vanwege een te nauw bekken. Dat cijfer stijgt. Dat komt doordat voorheen deze eigenschap erfelijk minder werd doorgegeven vanwege de vrouwensterfte tijdens de bevalling. Inmiddels worden deze vrouwen gered en hun dochters ( met dezelfde eigenschap) ook. Ook dat is evolutie.
Nou waarom is iedereen dan zo in paniek? Met qr en 2g en vaccinatiedwanghuisman schreef:In deze fase van de pandemie en met deze variant gaat dat niet gebeuren. Angst zaaien heet dit.Bogerman schreef:Ik bedoel dat dat gaat gebeuren als je dit virus zonder maatregelen laat rondgaan.HersteldHervormd schreef:Doe niet zo overdreven.Bogerman schreef: Wil je dan 100.000 doden??
De immuniteit in de bevolking is al hoog. De huidige aantallen opnames in het ziekenhuis zijn te vergelijken met een flinke griepgolf. De sterfte zit daar in deze fase nu fors onder.
Bron:
Het is net zoiets als verklaren dat je geen orgaandonor wilt zijn. Vraag dan ook niet om een donornier als je die onverhoopt nodig mocht hebben. Dan gaat ieder ander steeds voor jou.pierre27 schreef:DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
Het is mij jouw theorie en theologie lezend nog niet helemaal helder waarom de roker de voorkeur krijgt boven de niet gevaccineerde als het gaat om een IC-plaats. Het moge duidelijk zijn dat ik in dezen bij jouw persoon compassie mis m.b.t. mensen die gelovige redenen hebben om niet te vaccineren.
Ik zie eigenlijk nergens paniek en terecht.Bogerman schreef:Nou waarom is iedereen dan zo in paniek? Met qr en 2g en vaccinatiedwanghuisman schreef:In deze fase van de pandemie en met deze variant gaat dat niet gebeuren. Angst zaaien heet dit.Bogerman schreef:Ik bedoel dat dat gaat gebeuren als je dit virus zonder maatregelen laat rondgaan.HersteldHervormd schreef:
Doe niet zo overdreven.
Bron:
1. Iedereen gaat naar zijn werk. Zie filelijst.
2. De winkelstraten zijn vol met winkelende mensen.
3. De horeca zit vol.
4. De kinderen en jongeren gaan naar school
........en morgen is het dankdag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Een nier is een slecht voorbeeld, dat kun je ook bij leven afstaan. Maar idd., ik zou geen orgaan van een overledene willen hebben als dat ooit aan de orde zou komen.refo schreef:Het is net zoiets als verklaren dat je geen orgaandonor wilt zijn. Vraag dan ook niet om een donornier als je die onverhoopt nodig mocht hebben. Dan gaat ieder ander steeds voor jou.
-
Hier zie je het direct al fout gaan. Het is bijzonder subjectief en arbitrair. Dat maakt dat je hier nooit uit komt, al is de gedachte sympathiek (meer verantwoordelijkheid bij het individu neerleggen). Dat houdt dan inderdaad in dat je "beloond" wordt voor goed gedrag en (indirect) "bestraft" voor onverantwoord gedrag.DDD schreef:Ja. En dat terwijl ik roken zondig vind. En ik vind dat mensen zeker de vrijheid moeten hebben om zich niet in te enten. Maar principes mogen niet ten koste gaan van anderen. Dus als de consequentie dan is dat er geen zorg beschikbaar is, dan moet je dat mijns inziens ook bereid zijn om te accepteren. Dat is dan hoe God jouw leven leidt.
De roker waar jij het zo mee te doen hebt, heeft willens en wetens zijn gezondheid op het spel gezet. Ik weet overigens waar ik het over heb, heb ook jaren gerookt maar ineens de knop omgezet (alweer zo'n 18 jaar geleden). Heb dan in die zin maar relatief kort gerookt, maar toch. Ook een verslaafde heeft een keuze, maak niet van elke verslaafde een slachtoffer.