ICE-nummers

Plaats reactie
vlinder

ICE-nummers

Bericht door vlinder »

Op mijn werk werd door ambulancebroeders aandacht gevraagd voor ICE-nummers.

Bij een ongeval blijkt tegenwoordig bijna elk slachtoffer wel een mobiele telefoon te bezitten, maar het is voor de hulpdiensten vaak een hele klus om het telefoonboek door te spitten. Helemaal als je geen "huis/thuis/mamma" of iets dergelijks vermeld hebt.
Op deze pagina kun je lezen over het initiatief.

http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency

Het is een eenvoudig hulpmiddel en kan veel tijd besparen. Het is geen nieuwe initiatief, maar wel een nuttig iets lijkt mij.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
memento

Re: ICE-nummers

Bericht door memento »

Is ook eenvoudig en snel te doen: Gewoon in je telefoon een contact toevoegen met als naam ICE en als telefoonnummer het nummer van degene die gebeld moet worden als er iets met jou is.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik zou dan pleiten voor een IGN-nummer.
memento

Bericht door memento »

Erasmiaan schreef:Ik zou dan pleiten voor een IGN-nummer.
Sja, ICE is de Engelse afkorting, die ze overal in Europa gebruiken...
jvdg

Bericht door jvdg »

Vlinder's posting is absoluut nuttig ingeval je mobieltje operationeel is.
Maar dat is bij mij en velen lang niet altijd het geval.

Ik hou het maar op 112.
Het ambu-personeel is kundig genoeg om de goede communicatiemiddelen in te schakelen voor alles wat communicatie behoeft.
memento

Bericht door memento »

jvdg schreef:Vlinder's posting is absoluut nuttig ingeval je mobieltje operationeel is.

Ik hou het maar op 112.
Het ambu-personeel is kundig genoeg om de goede communicatiemiddelen in te schakelen voor alles wat communicatie behoeft.
Dit is juist om het ambu-personeel in staat te stellen om snel contact op te nemen met degenen die jij gebeld wil hebben, als jou wat overkomt.

Dus, stel: ze vinden jou met hartinfarct, komt de ambu, maar je hebt geen ID bij je. Dankzij je mobieltje belt de ambu-broeder het nummer wat onder ICE in je telefoon staat (bv het nummer van je vrouw), en ze weten wie je bent. Die info kan handig zijn bij het bepalen of je bepaalde medicijnen niet mag, of je al hartmedicatie hebt, etc. En ook je vrouw is direct op de hoogte.
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:
jvdg schreef:Vlinder's posting is absoluut nuttig ingeval je mobieltje operationeel is.

Ik hou het maar op 112.
Dit is juist om het ambu-personeel in staat te stellen om snel contact op te nemen met degenen die jij gebeld wil hebben, als jou wat overkomt.

Dus, stel: ze vinden jou met hartinfarct, komt de ambu, maar je hebt geen ID bij je. Dankzij je mobieltje belt de ambu-broeder het nummer wat onder ICE in je telefoon staat (bv het nummer van je vrouw), en ze weten wie je bent. Die info kan handig zijn bij het bepalen of je bepaalde medicijnen niet mag, of je al hartmedicatie hebt, etc. En ook je vrouw is direct op de hoogte.
Je hebt helemaal gelijk, maar je hebt mijn eerste twee zinnen in je antwoord niet betrokken.
memento

Bericht door memento »

jvdg schreef:
memento schreef:

Ik hou het maar op 112.

Je hebt helemaal gelijk, maar je hebt mijn eerste twee zinnen in je antwoord niet betrokken.
Klopt. Maar blijkbaar ziet het Korps landelijke politiediensten en andere organisaties er toch genoeg baat bij, om de actie aan te bevelen.
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Voor bezitters van een (al dan niet zakelijke) smartphone werkt dit dus niet.
Die locken na een korte ingestelde tijd en zijn pas na ingave van een wachtwoord te ontgrendelen.
memento

Bericht door memento »

Jean le Fontain schreef:Voor bezitters van een (al dan niet zakelijke) smartphone werkt dit dus niet.
Die locken na een korte ingestelde tijd en zijn pas na ingave van een wachtwoord te ontgrendelen.
Er zijn natuurlijk altijd gevallen waarbij het niet werkt. Maar blijkbaar ziet het KLPD en de ambulancedienst er toch genoeg voordeel van, in alle gevallen dat het wel werkt, om het initiatief te steunen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

ach, 'thuis' en 'mam' zullen toch ook wel voldoen?
Plaats reactie