Stelling: Homo's mogen geen ambt bekleden in de kerk
Stelling: Homo's mogen geen ambt bekleden in de kerk
Wat is jullie reactie hierop.
- ndonselaar
- Contacteer:
Tukkertje dit is iets te snel geschreven.
Als we schrijven 'zondaars mogen geen ambt bekleden in de kerk', dan zouden we allemaal roepen ja maar, we zijn allen zondaars. Maar hoe is ons leven, onze praxis. Iemand die een homo-sexuele geaardheid heeft en daar met Gods hulp tegen mag strijden mag zeker wel het ambt bekleden.
Laten we hier zeer voorzichtig in zijn. We lezen van Paulus' doorn in het vlees. Welke doorn?
Groeten,
Als we schrijven 'zondaars mogen geen ambt bekleden in de kerk', dan zouden we allemaal roepen ja maar, we zijn allen zondaars. Maar hoe is ons leven, onze praxis. Iemand die een homo-sexuele geaardheid heeft en daar met Gods hulp tegen mag strijden mag zeker wel het ambt bekleden.
Laten we hier zeer voorzichtig in zijn. We lezen van Paulus' doorn in het vlees. Welke doorn?
Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
-
Deze 'doorn in het vlees' is waarschijnlijk een ziekte geweest, waardoor hij vaak verzwakt was.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Tukkertje dit is iets te snel geschreven.
Groeten,
Maar dit terzijde.
Wanneer men weet heeft van de afwijkende sexuele geaardheid van een van de mannelijke leden, lijkt mij dat deze niet in aanmerking komen voor een ambt.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
ik ben het eens met ndonselaar. Een gemiddelde heterosexuele man heeft ook wel eens -bijv.- overspelige fantasieën gehad. Dat wordt in de Bijbel ook zeer scherp veroordeeld. Mogen die ook geen ambt meer bekleden?
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
(Uiteraard mag iemand die praktiserend homosexueel is, geen ambt bekleden, hetzelfde geldt van iemand die openlijk in overspel leeft)
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
(Uiteraard mag iemand die praktiserend homosexueel is, geen ambt bekleden, hetzelfde geldt van iemand die openlijk in overspel leeft)
wanneer een man met homofiele geaardheid geen homosexuele praktijken er op na houdt en een uiterlijk onberispelijk leven leidt, lijkt het mij dat zo iemand dienstbaar mag zijn in Gods koninkrijk in een openbaar ambt.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
-
Oorspronkelijk gepost door Mart01
wanneer een man met homofiele geaardheid geen homosexuele praktijken er op na houdt en een uiterlijk onberispelijk leven leidt, lijkt het mij dat zo iemand dienstbaar mag zijn in Gods koninkrijk in een openbaar ambt.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
-
mee eens, maar wat voegt dit toe aan de discussie?Oorspronkelijk gepost door annawat dacht je van mannen/vrouwen(zonder gevoelens van het zelfde geslacht) die anderen misbruiken?Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt mij dat hij op heel veel problemen zal stuiten als zijn homo-sexuele geaardheid bekend is.
ik noem maar even een voorbeeld!!?
Niet veel denk ik.Oorspronkelijk gepost door Barryvrouwmee eens, maar wat voegt dit toe aan de discussie?Oorspronkelijk gepost door annawat dacht je van mannen/vrouwen(zonder gevoelens van het zelfde geslacht) die anderen misbruiken?Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Lijkt mij dat hij op heel veel problemen zal stuiten als zijn homo-sexuele geaardheid bekend is.
ik noem maar even een voorbeeld!!?
Wat ik me afvraag: Is homofilie een straf op de zonde, of zou het er ook geweest zijn als Adam en Eva niet gegeten hadden.
-
Ik denk een straf op de zonde. Het is nl een afwijking van het normale 'mensen'patroon.
Wij zijn allemaal niet meer gelijk aan Gods beeld. En bij de een is dat een ziekte, bij de ander openlijke zonde.
Ik denk dat homofilie ook een gevolg is van de zondeval. Het is een kruis wat je wordt opgelegd, gelijk aan een ziekte. Niet aan zonde (behalve bij praktiseren).
Wij zijn allemaal niet meer gelijk aan Gods beeld. En bij de een is dat een ziekte, bij de ander openlijke zonde.
Ik denk dat homofilie ook een gevolg is van de zondeval. Het is een kruis wat je wordt opgelegd, gelijk aan een ziekte. Niet aan zonde (behalve bij praktiseren).
dat is een praktisch bezwaar die meer opkomt vanuit het taboe-denken over homosexualiteit bij de gemeenteleden dan uit deBijbel!Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.