vredelievend he die islam...

Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

vredelievend he die islam...

Bericht door Bart »

ja we moeten echt meer begrip tonen hoor en Wilders heb geen gelijk en ik ben gek,
late e maar gauw een moskee bouwe

http://www.refdag.nl/artikel/1454877/Is ... en+op.html

http://www.refdag.nl/artikel/1454924/No ... lging.html
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Marie-Henriëtte »

Kopten in Egypte vermoord op kerstavond
CAIRO (ANP/RTR) – Vijf Egyptische orthodoxe christenen, leden van de Koptische Kerk, zijn woensdagavond doodgeschoten en tien andere kopten raakten gewond in Zuid–Egypte, toen onbekenden vanuit een auto om middernacht het vuur op kerst vierende christenen openden. Voor de orthodoxe kerken in heel de wereld is de avond van 6 januari kerstavond en 7 januari de kerstdag. De westerse gregoriaanse kalender loopt twee weken voor op de oosterse juliaanse kalender die de orthodoxen hanteren.

Lees snel verder: http://www.refdag.nl/artikel/1455063/Ko ... avond.html
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Margriet »

Ach ik bracht gewoon wat tijd in mijn jeugd door in een islamitisch land.. wat weet ik er nu van??
Nou tot op de dag van vandaag schaam ik me voor het gedrag van de blanke groep daar..
Ook de zendelingen.. doe eens even moeite en verdiep je in de historie ..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Tom A Hawk »

Bart schreef:ja we moeten echt meer begrip tonen hoor en Wilders heb geen gelijk en ik ben gek,
late e maar gauw een moskee bouwe
Bovendien moeten die buitenlanders gauw fatsoenlijk Nederlands leren spreken en schrijven. Het is een schande hoe slecht ze integreren!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Rens »

Tom A Hawk schreef:
Bart schreef:ja we moeten echt meer begrip tonen hoor en Wilders heb geen gelijk en ik ben gek,
late e maar gauw een moskee bouwe
Bovendien moeten die buitenlanders gauw fatsoenlijk Nederlands leren spreken en schrijven. Het is een schande hoe slecht ze integreren!
alleen buitenlanders???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2479
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Bonny »

Tom A Hawk schreef:
Bart schreef:ja we moeten echt meer begrip tonen hoor en Wilders heb geen gelijk en ik ben gek,
late e maar gauw een moskee bouwe
Bovendien moeten die buitenlanders gauw fatsoenlijk Nederlands leren spreken en schrijven. Het is een schande hoe slecht ze integreren!
En wêrom kinne se dan gjin Frysk leare? Dat kin like goed en it heard in stik kreazer dan Hollânsk!
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Josephus »

Rens schreef:
Tom A Hawk schreef:Bovendien moeten die buitenlanders gauw fatsoenlijk Nederlands leren spreken en schrijven. Het is een schande hoe slecht ze integreren!
alleen buitenlanders???
Da's een goeie, Rens. Het taalkundige niveau van de autochtone Nederlanders daalt (helaas) ook met rasse schreden en dan praat ik zeker niet alleen over laagopgeleide mensen.

En wat dat integreren betreft: dat is een wederzijdse activiteit. Als immigranten slecht integreren, moet je ook als autochtone bevolking in de spiegel durven kijken.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Jongere »

Jullie begrijpen hopelijk de ironie in de woorden van Tom A Hawk?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Josephus »

Jongere schreef:Jullie begrijpen hopelijk de ironie in de woorden van Tom A Hawk?
Nee, die had ik er nog niet uitgehaald. Zal er wel mee te maken dat ik hem als forummer niet echt ken.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33397
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Tiberius »

Josephus schreef:
Rens schreef:
Tom A Hawk schreef:Bovendien moeten die buitenlanders gauw fatsoenlijk Nederlands leren spreken en schrijven. Het is een schande hoe slecht ze integreren!
alleen buitenlanders???
Da's een goeie, Rens. Het taalkundige niveau van de autochtone Nederlanders daalt (helaas) ook met rasse schreden en dan praat ik zeker niet alleen over laagopgeleide mensen.

En wat dat integreren betreft: dat is een wederzijdse activiteit. Als immigranten slecht integreren, moet je ook als autochtone bevolking in de spiegel durven kijken.
Het wordt druk voor de spiegels.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Josephus schreef:
Rens schreef:
Tom A Hawk schreef:Bovendien moeten die buitenlanders gauw fatsoenlijk Nederlands leren spreken en schrijven. Het is een schande hoe slecht ze integreren!
alleen buitenlanders???
Da's een goeie, Rens. Het taalkundige niveau van de autochtone Nederlanders daalt (helaas) ook met rasse schreden en dan praat ik zeker niet alleen over laagopgeleide mensen.

En wat dat integreren betreft: dat is een wederzijdse activiteit. Als immigranten slecht integreren, moet je ook als autochtone bevolking in de spiegel durven kijken.
Het wordt druk voor de spiegels.
van de netjes oppassende burger tot de onversneden aso's aan beide zijde van de scheidslijn, autochtone en nieuwe nederlanders, we zullem met z'n allen in die spiegel moeten (durven/willen) kijken en er lessen uit trekken én die toepassen in het leven van alledag.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door hmprff »

als ik eerlijk mag zijn lees ik hier de laatste tijd regelmatig reacties richting de islam, die ik had verwacht op sites als nu.nl, ad.nl en dergelijke...maar niet op RF. Natuurlijk mogen we scherp blijven op wat er gebeurt, het afkeuren en veroordelen. (misschien is dat zelfs wel onze taak). Maar wel op een andere manier...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Marnix »

Bart schreef:ja we moeten echt meer begrip tonen hoor en Wilders heb geen gelijk en ik ben gek,
late e maar gauw een moskee bouwe

http://www.refdag.nl/artikel/1454877/Is ... en+op.html

http://www.refdag.nl/artikel/1454924/No ... lging.html
Dat dat in die landen gebeurt zegt niets over de situatie in Nederland. Belachelijk dat je christenvervolging in het buitenland gaat koppelen aan het bouwen van moskees in Nederland.

En om Tom A Hawk bij te vallen, de meeste buitenlanders hier spreken beter Nederlands dan wat ik hierboven lees.... Ik kan er zo 5 taal- en stijlfouten uit halen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Jongere »

Josephus schreef:
Jongere schreef:Jullie begrijpen hopelijk de ironie in de woorden van Tom A Hawk?
Nee, die had ik er nog niet uitgehaald. Zal er wel mee te maken dat ik hem als forummer niet echt ken.
Het kan helpen om te kijken naar het citaat wat hij aanhaalt.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Josephus »

Jongere schreef:Het kan helpen om te kijken naar het citaat wat hij aanhaalt.
Jawel, maar dat hielp mij hier dus niet. Ik dacht dat Tom er nog een schepje bovenop wilde doen... Quod non.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gesloten