ds. J. Maas overleden
ds. J. Maas overleden
Gisteren is ds. J. Maas uit Nieuwe Tonge plotseling overleden.
Ons medeleven gaat uit naar zijn vrouw en verdere familie.
Bron:afkondiging voor voorbede
Ons medeleven gaat uit naar zijn vrouw en verdere familie.
Bron:afkondiging voor voorbede
Re: ds. J. Maas overleden
Inderdaad, spreek met respect over ambtsdragers.
Daarom hier wat postings verwijderd.
Daarom hier wat postings verwijderd.
- Johann Gottfried Walther
Ds. J. Maas (65) overleden
31-08-2009 11:06 | Kerkredactie
HERKINGEN – De hervormde emeritus predikant ds. J. Maas is zondag op 65-jarige leeftijd overleden.
Jan Maas werd geboren op 18 november 1943 in Borssele. Hij ging op latere leeftijd theologie studeren in Utrecht.
Hij werd in 1986 hervormd predikant te Zetten en Andelst. Daarna stond hij te Amstelveen-Buitenveldert (1990), Oud-Beijerland (1995), Wekerom (2000) en Nieuwe-Tonge en Herkingen (2005). Ds. Maas ging in december 2008 met emeritaat.
31-08-2009 11:06 | Kerkredactie
HERKINGEN – De hervormde emeritus predikant ds. J. Maas is zondag op 65-jarige leeftijd overleden.
Jan Maas werd geboren op 18 november 1943 in Borssele. Hij ging op latere leeftijd theologie studeren in Utrecht.
Hij werd in 1986 hervormd predikant te Zetten en Andelst. Daarna stond hij te Amstelveen-Buitenveldert (1990), Oud-Beijerland (1995), Wekerom (2000) en Nieuwe-Tonge en Herkingen (2005). Ds. Maas ging in december 2008 met emeritaat.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
Jaren geleden heb ik eens in heel indrukwekkende preek over Jona 3:9 gehoord in de Haagse Marcuskerk. Dat zal in zijn Amstelveense tijd zijn geweest.
Het is toch ds. J.T. Maas? Of is dat zijn zoon?
- Johann Gottfried Walther
Nee, die is predikant van de Hervormde gemeente te Polsbroek.Tiberius schreef:Het is toch ds. J.T. Maas? Of is dat zijn zoon?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Er is ook nog een Ds.M.Maas uit Hasselt, volgens mij is dat er ook een zoon van.Johann Gottfried Walther schreef:Nee, die is predikant van de Hervormde gemeente te Polsbroek.Tiberius schreef:Het is toch ds. J.T. Maas? Of is dat zijn zoon?
Wij hadden op de middelbare school godsdienst van een ds. W. Maas.Tiberius schreef:Het is toch ds. J.T. Maas? Of is dat zijn zoon?
Zo zijn er al wat domineesdynastieën.
~~Soli Deo Gloria~~
Ds. J.T. Maas uit Polsbroek is een oom zegger van de overleden predikant.Tiberius schreef:Het is toch ds. J.T. Maas? Of is dat zijn zoon?
Ds. Maas was op weg naar de doopdienst van zijn kleindochter in Wekerom, die hij zou leiden.
Onderweg voelde hij zich niet goed worden en zette zijn auto stil bij een bezinepompsation. Kort daarna is hij daar in zijn auto overleden.
Onderweg voelde hij zich niet goed worden en zette zijn auto stil bij een bezinepompsation. Kort daarna is hij daar in zijn auto overleden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Volgens mij staat deze ook op Prekensite: http://www.prekensite.nl/preken/index.p ... 0J.%20MaasTom A Hawk schreef:Jaren geleden heb ik eens in heel indrukwekkende preek over Jona 3:9 gehoord in de Haagse Marcuskerk. Dat zal in zijn Amstelveense tijd zijn geweest.
December vorig jaar stond er nog een interview met hem in het RD, n.a.v. zijn emeritaat.
http://www.refdag.nl/artikel/1381126/On ... svolk.html
http://www.refdag.nl/artikel/1381126/On ... svolk.html
-
Ja? Dan ga ik gauw nog eens luisteren. De preek heeft toendertijd grote indruk gemaakt op mij.Johannes 3:16 schreef:Volgens mij staat deze ook op Prekensite: http://www.prekensite.nl/preken/index.p ... 0J.%20MaasTom A Hawk schreef:Jaren geleden heb ik eens in heel indrukwekkende preek over Jona 3:9 gehoord in de Haagse Marcuskerk. Dat zal in zijn Amstelveense tijd zijn geweest.