Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken
- Jean le Fontain
- Contacteer:
Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken
Van 11 tot en met 17 juni 2009 neemt het curatorium van de Christelijke Gereformeerde Kerken de admissie-examens af.
Tijdens dit examen wordt onderzoek gedaan naar de vreze des Heeren, de roeping tot het predikambt, Bijbelkennis en kennis van de geloofsleer aan de hand van de Heidelberger Catechismus.
Na toelating door het curatorium volgt de studie aan de Theologische Universiteit in Apeldoorn als admissaal student.
Laten we in dit topic feitelijke informatie met betrekking tot het werk van het curatorium vd CGK posten.
Tijdens dit examen wordt onderzoek gedaan naar de vreze des Heeren, de roeping tot het predikambt, Bijbelkennis en kennis van de geloofsleer aan de hand van de Heidelberger Catechismus.
Na toelating door het curatorium volgt de studie aan de Theologische Universiteit in Apeldoorn als admissaal student.
Laten we in dit topic feitelijke informatie met betrekking tot het werk van het curatorium vd CGK posten.
Re: Curatorium Christelijke Gereformeerde Kerken
Niet interessant 

Waarom zeg je dat?freek schreef:Niet interessant
Zonder reden vind ik dit een lompe reactie. Waarom zou alleen de GG interessant zijn? Omdat daar de meer dan de helft afgeschoten wordt?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zie het aantal reacties.vlinder schreef:Waarom zeg je dat?freek schreef:Niet interessant
Zonder reden vind ik dit een lompe reactie. Waarom zou alleen de GG interessant zijn? Omdat daar de meer dan de helft afgeschoten wordt?

Persoonlijk vind ik het wel interessant, maar ik vermoed dat dit topic geen publiekstrekker zal zijn. Vandaar mijn inderdaad lompe reactie. Blijkbaar zijn we collectief een beetje lomp.vlinder schreef:Waarom zeg je dat?freek schreef:Niet interessant
Oke. In dat geval had ik een ander smiley verwacht....

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
freek schreef:Niet interessant
Ah, ik vind het wél interessant

en ik ook wel eigenlijkhelma schreef:freek schreef:Niet interessant
Ah, ik vind het wél interessant
alleen duurt t nog even dus ja..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Die eerste weet ik geen antwoord op, maar de 2e is ook van toepassing bij de CGK, de laatste jaren werden er gemiddeld meer afgewezen dan aangenomen.vlinder schreef:Waarom zeg je dat?
....Waarom zou alleen de GG interessant zijn? Omdat daar de meer dan de helft afgeschoten wordt?
Aah, tja, er zijn er ook zoveel om uit te kiezenvlinder schreef:Oke. In dat geval had ik een ander smiley verwacht....![]()

Voor diegenen wie wel meeleven in de CGK.
Laten we de studenten én het curatorium meenemen in onze voorbede.
Het staat bij mij nu op mijn gebedslijst en sommige studenten stonden er al op.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- Wilma van den Berg
Laten we vooral maar niet welles-nietes roepen maar elkaar opdragen. Dan weegt het zwaar als je beseft dat iedereen een ziel heeft voor de eeuwigheid en er dienaren nodig zijn maar alleen Hij de wasdom geven kan. Een troostrijke wetenschap boven alles uit dat Hij zorgt voor Zijn kerk.fluitje schreef:Voor diegenen wie wel meeleven in de CGK.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Er is iemand aangenomen!
Met de naam....?MariaW schreef:Er is iemand aangenomen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Wilma van den Berg
....'k heb er ook nog niets van gelezen (of heb ik het gemist?). Wie weet hier meer van? Ik heb wel een vermoeden maar weet echt niet of het juist is. Daarom vraag ik naar betrouwbare bronnen...Luther schreef:Met de naam....?MariaW schreef:Er is iemand aangenomen!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!