Nieuwe Windows 7!!!

hans123
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2008, 13:00

Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door hans123 »

DEN HAAG - De testversie van Windows 7 werkt sneller dan zijn bekritiseerde voorganger Windows Vista. Duizenden internetters installeerden hem de afgelopen dagen al.

Nieuwsgierige computerliefhebbers konden de afgelopen week al kennis maken met een laatste versie van Microsofts nieuwe besturingssysteem in aanbouw. De proefeditie van Windows 7 was razend populair op bekende downloadsites als The Pirate Bay en het Nederlandse Mininova. Het binnenhalen van het grote installatiebestand van 2,5 gigabyte kostte bij een goede verbinding nog geen uur.

Na installeren valt meteen op dat Windows 7 sneller reageert en vlotter werkt dan Windows Vista. Het vermeende 'logge' van Vista was een veelgehoorde klacht, sinds de opvolger van Windows XP twee jaar geleden verscheen. Een speciaal servicepack bracht vorig jaar een lichte verbetering. Maar Windows 7 scoort in tests beduidend sneller. Het Amerikaanse ZDNet vergeleek Windows 7 deze week met XP en Vista. De nieuwkomer scoorde bij 19 van de 21 geteste functies als snelste.

Zelfs op computers die voor Vista vrijwel ongeschikt zijn, zoals modellen met maar 1 gigabyte werkgeheugen, blijkt Windows 7 te installeren en werkt het systeem naar behoren. In theorie zou Windows 7 dus ook op een deel van de goedkope minilaptops die afgelopen jaar zo goed verkochten, redelijk moeten kunnen werken.

Aanpassingen
Microsoft heeft ook de navigatie aangepast. Vooral voor huidige XP-gebruikers wordt het wel even wennen. De vormgeving lijkt erg op die van Vista, maar in Windows 7 zijn er veranderingen in onder meer de taakbalk en het startmenu aangebracht. De grotere taakbalk onderaan het scherm combineert nu snelkoppelingen en openstaande programma's. Een oplichtend randje toont of een programma openstaat. Met de muis op het icoon van een programma gaan staan, toont een preview van de openstaande schermen, ook van verschillende sites in de tabbladen van Internet Explorer. Dit maakt het schakelen tussen openstaande websites en programma's wat sneller. Maar het wordt ook minder duidelijk zichtbaar welke programma's nu precies nog openstaan.

Het bureaublad tevoorschijn toveren onder het openstaande scherm kan op een nieuwe manier: door het huidige venster met de muis even te schudden.

Het startmenu is opnieuw ingedeeld, waardoor het flink zoeken is waar alles staat. Gelukkig reageert ook de zoekfunctie in het startmenu sneller en toont deze al resultaten tijdens het intikken.

Microsoft
Nieuwe onderdelen zijn HomeGroups en Libraries. Met Homegroups kunnen gebruikers makkelijker foto's, video's, muziek en documenten delen tussen verschillende computers in het thuisnetwerk. Microsoft maakt standaard een willekeurig wachtwoord aan voor een HomeGroup die gebruikers moeten opschrijven. Pas later kan eventueel een eigen wachtwoord worden gekozen. Jammer is dat HomeGroups nog alleen werkt met andere Windows 7-computers.

Libraries brengt hetzelfde soort bestanden, zoals foto's, muziek, video en documenten, die verspreid over de harde schijf staan samen in één interface. Foto's uit verschillende bestandsmappen staan zo allemaal bij elkaar. Het is een handiger manier om door de computer te bladeren dan via bestandsmappen.

Sommige nieuwe functies zijn voor de meeste gebruikers nog niet bruikbaar. Zo heeft Windows 7 nieuwe programma's om te werken met touch screens, maar de meeste computers hebben zo'n scherm nog niet.
Microsoft wilde nog niet zeggen wanneer de consumentenversie van Windows 7 in de winkels ligt.

Bron: http://www.nd.nl
Voor meer info ga naar: http://www.microsoft.com[/color][/size][/size][/color][/size][/color]
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Ariene »

Kan je dit ook volledig downloaden dan?

(Wordt dat voor proef vrijgegeven?)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Lourens »

Zo, ik heb de sprong gemaakt en vandaag Windows 7 geïnstalleerd.

Voorlopig werkt het nog prima maar ik moet nog veel installeren en uitproberen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door jvdg »

fluitje schreef:Zo, ik heb de sprong gemaakt en vandaag Windows 7 geïnstalleerd.

Voorlopig werkt het nog prima maar ik moet nog veel installeren en uitproberen.
Ik leef met je mee...

En dacht: Verplaats de oude palen niet...... :)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Ariene »

fluitje schreef:Zo, ik heb de sprong gemaakt en vandaag Windows 7 geïnstalleerd.

Voorlopig werkt het nog prima maar ik moet nog veel installeren en uitproberen.
heb jij de Nederlandse versie?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Lourens »

Ariene schreef:
fluitje schreef:Zo, ik heb de sprong gemaakt en vandaag Windows 7 geïnstalleerd.

Voorlopig werkt het nog prima maar ik moet nog veel installeren en uitproberen.
heb jij de Nederlandse versie?
Nee, die bestaat nog niet omdat het een Beta-versie is.

Het bevalt me tot nu toe goed.
Op mijn werk vandaag ook geïnstalleerd op mijn internetbak.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Marco
Berichten: 3611
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Marco »

Technet-plus members kunnen het downloaden, maar dan wel een gelimiteerde versie. Ik heb het ook draaien, op een virtuele machine voorlopig. Werkt best goed, en snel. Maar wees eerlijk: XP en Vista zijn voor de meeste dingen die normale gebruikers doen snel genoeg. En stabiel ook, trouwens.

Als je de nederlandse versie zoekt omdat je een engelse versie lastig vindt, moet je het niet willen proberen. Kom je problemen tegen, dan zul je er op fora in het Nederlands niets over vinden. En zonder crack zul je komende zomer de zaak opnieuw moeten installeren. Leuk voor testen, en om te showen als je wilt, maar niet zo praktisch.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Lourens »

Ideaal zo'n technet-plus account :OO3
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Marnix »

Marco schreef:Technet-plus members kunnen het downloaden, maar dan wel een gelimiteerde versie. Ik heb het ook draaien, op een virtuele machine voorlopig. Werkt best goed, en snel. Maar wees eerlijk: XP en Vista zijn voor de meeste dingen die normale gebruikers doen snel genoeg. En stabiel ook, trouwens.

Als je de nederlandse versie zoekt omdat je een engelse versie lastig vindt, moet je het niet willen proberen. Kom je problemen tegen, dan zul je er op fora in het Nederlands niets over vinden. En zonder crack zul je komende zomer de zaak opnieuw moeten installeren. Leuk voor testen, en om te showen als je wilt, maar niet zo praktisch.
Hmm, Vista is traag en irritant, al die pop-ups enzo. XP is wat dat betreft veel sneller en fijner. Of het ook veiliger is is wel de vraag :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco
Berichten: 3611
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Marco »

Marnix schreef:
Marco schreef:Technet-plus members kunnen het downloaden, maar dan wel een gelimiteerde versie. Ik heb het ook draaien, op een virtuele machine voorlopig. Werkt best goed, en snel. Maar wees eerlijk: XP en Vista zijn voor de meeste dingen die normale gebruikers doen snel genoeg. En stabiel ook, trouwens.

Als je de nederlandse versie zoekt omdat je een engelse versie lastig vindt, moet je het niet willen proberen. Kom je problemen tegen, dan zul je er op fora in het Nederlands niets over vinden. En zonder crack zul je komende zomer de zaak opnieuw moeten installeren. Leuk voor testen, en om te showen als je wilt, maar niet zo praktisch.
Hmm, Vista is traag en irritant, al die pop-ups enzo. XP is wat dat betreft veel sneller en fijner. Of het ook veiliger is is wel de vraag :)
De (meeste) popups kan je uitzetten..
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Marnix »

Klopt, maar de meeste mensen weten dat niet, kunnen het niet of denken dat ze het niet kunnen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marco
Berichten: 3611
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Marco »

Marnix schreef:Klopt, maar de meeste mensen weten dat niet, kunnen het niet of denken dat ze het niet kunnen.
Voor die mensen zijn die popups bedoeld: die niet goed weten of iets wel of geen risico inhoudt, want dat zijn dezelfde mensen die de popups niet wegkrijgen..
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door refo »

Marco schreef:
Marnix schreef:Klopt, maar de meeste mensen weten dat niet, kunnen het niet of denken dat ze het niet kunnen.
Voor die mensen zijn die popups bedoeld: die niet goed weten of iets wel of geen risico inhoudt, want dat zijn dezelfde mensen die de popups niet wegkrijgen..
Je verwacht dat de computer voor jou werkt, maar wie met Windows werkt, werkt voor de computer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Marnix »

Marco schreef:
Marnix schreef:Klopt, maar de meeste mensen weten dat niet, kunnen het niet of denken dat ze het niet kunnen.
Voor die mensen zijn die popups bedoeld: die niet goed weten of iets wel of geen risico inhoudt, want dat zijn dezelfde mensen die de popups niet wegkrijgen..
En wat krijgen ze? Bij alles wat ze doen een melding met daarop: Dit kan onveilig zijn, wilt u doorgaan? Al ze niet weten of het riskant is weten ze ook niet wat ze daar voor antwoord op moeten geven.

Wat dat betreft kan je beter een OS hebben waarbij je wat minder beveiligingsrisico's loopt :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11438
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Nieuwe Windows 7!!!

Bericht door Mister »

Marnix schreef:
Marco schreef:
Marnix schreef:Klopt, maar de meeste mensen weten dat niet, kunnen het niet of denken dat ze het niet kunnen.
Voor die mensen zijn die popups bedoeld: die niet goed weten of iets wel of geen risico inhoudt, want dat zijn dezelfde mensen die de popups niet wegkrijgen..
En wat krijgen ze? Bij alles wat ze doen een melding met daarop: Dit kan onveilig zijn, wilt u doorgaan? Al ze niet weten of het riskant is weten ze ook niet wat ze daar voor antwoord op moeten geven.

Wat dat betreft kan je beter een OS hebben waarbij je wat minder beveiligingsrisico's loopt :)
Overigens zijn dergelijke pop-ups uit te zetten bij gebruikersbeheer.
Plaats reactie