extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door aritha »

Passen milieusverschijnselen bij hongersnoden, pestilenti"en enn aardbevingen?
Zijn extreme milieuverschijnselen (broeikaseffect, gat in de ozonlaag, temperatuurverhoging etc) voetstappen van de weerkomende Christus?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door MarthaMartha »

aritha schreef:Passen milieusverschijnselen bij hongersnoden, pestilenti"en enn aardbevingen?
Zijn extreme milieuverschijnselen (broeikaseffect, gat in de ozonlaag, temperatuurverhoging etc) voetstappen van de weerkomende Christus?
Tuurlijk!
Staat er toch?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door aritha »

MarthaMartha schreef:
aritha schreef:Passen milieusverschijnselen bij hongersnoden, pestilenti"en en aardbevingen?
Zijn extreme milieuverschijnselen (broeikaseffect, gat in de ozonlaag, temperatuurverhoging etc) voetstappen van de weerkomende Christus?
Tuurlijk!
Staat er toch?
Ik zet het boek Openbaringen niet gedetailleerd om in wat we nu zien gebeuren. Alles wordt toch getekend in symbolische taal?

:quoi
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door MarthaMartha »

aritha schreef:
MarthaMartha schreef:
aritha schreef:Passen milieusverschijnselen bij hongersnoden, pestilenti"en enn aardbevingen?
Zijn extreme milieuverschijnselen (broeikaseffect, gat in de ozonlaag, temperatuurverhoging etc) voetstappen van de weerkomende Christus?
Tuurlijk!
Staat er toch?
:quoi
Nou: in het laatste der dagen zullen zijn..... en dan komt het hele rijtje. Dus ja, elke ramp vertelt ons dat Christus komt!

Weet je, ik denk soms dat de mensen zelf hun eigen wereld zullen vernietigen. Als er staat dat de elementen brandend zullen versmelten, zal dat niet zijn door de opwarming? door kernwapens? door het gat in de ozonlaag? Weet ik niet hoor, maar zou me niet verbazen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Toeschouwer »

aritha schreef:
MarthaMartha schreef:
aritha schreef:Passen milieusverschijnselen bij hongersnoden, pestilenti"en en aardbevingen?
Zijn extreme milieuverschijnselen (broeikaseffect, gat in de ozonlaag, temperatuurverhoging etc) voetstappen van de weerkomende Christus?
Tuurlijk!
Staat er toch?
Ik zet het boek Openbaringen niet gedetailleerd om in wat we nu zien gebeuren. Alles wordt toch getekend in symbolische taal?

Alles in symbolische taal? Hoe moeten we aardbevingen enz. verstaan. Natuurlijk zijn er symbolen de paarden in Openbaring 6 zijn natuurlijk geen echte paarden, maar alle rampen die beschreven worden zijn wel echte rampen.
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door aritha »

Rampen zijn echt rampen ja, toeschouwer. Idd. En je snapte wat ik bedoelde...
:)
Ik denk ook wel dat de hedendaagse verschijnselen een mogelijke vervulling zijn van wat er in Openbaringen staat. Misschien niet de enige mogelijkheid.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Rens »

Je kunt je natuurlijk in de bergen of in holen verschansen om dáár het einde der tijden af te wachten.........

maar je kunt ook nuchter zijn, en niet altijd álles aan de Bijbel op te hangen...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:Je kunt je natuurlijk in de bergen of in holen verschansen om dáár het einde der tijden af te wachten.........

maar je kunt ook nuchter zijn, en niet altijd álles aan de Bijbel op te hangen...........
Sluit elkaar niet uit Rens.....
Ook wanneer je wel de link naar de bijbel ziet kun je nuchter zijn en je leven vol vertrouwen leven
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door wim »

Marcus 13:
7 En wanneer gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen, zo wordt niet verschrikt; want dit moet geschieden; maar nog is het einde niet.
8 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen aardbevingen zijn in verscheidene plaatsen, en er zullen hongersnoden wezen, en beroerten. Deze dingen zijn maar beginselen der smarten.

...

14 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan door den profeet Daniël gesproken is, staande waar het niet behoort, (die het leest, die merke daarop!) alsdan, die in Judea zijn, dat zij vlieden op de bergen
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Jongere »

Rens schreef:Je kunt je natuurlijk in de bergen of in holen verschansen om dáár het einde der tijden af te wachten.........

maar je kunt ook nuchter zijn, en niet altijd álles aan de Bijbel op te hangen...........
Ik hoop dat je wat betreft de wederkomst van Christus álles in je leven aan de Bijbel ophangt.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door memento »

Ik ben geneigd om het getal van het beest te zien voor keizer Nero. Dit getal is 666 of 616 (beiden komen in oude manuscripten voor), en beide getallen kloppen met Nero (met of zonder n aan t einde, wat beide veel voorkomende spellingen waren voor de naam van Nero).

Consequentie van die aanname, is dat de eindtijd nú is, en dat álle tekenen die we om ons heen zien, betrekking (kunnen) hebben op wat we in Openbaring lezen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door jvdg »

memento schreef:Ik ben geneigd om het getal van het beest te zien voor keizer Nero. Dit getal is 666 of 616 (beiden komen in oude manuscripten voor), en beide getallen kloppen met Nero (met of zonder n aan t einde, wat beide veel voorkomende spellingen waren voor de naam van Nero).

Consequentie van die aanname, is dat de eindtijd nú is, en dat álle tekenen die we om ons heen zien, betrekking (kunnen) hebben op wat we in Openbaring lezen.
Openbaringen 13
Het beest uit de aarde


11 En ik zag een ander beest iuit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt dat de aarde en die daarin wonen, het eerste beest aanbidden, welks dodelijke wond genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde voor de mensen;
14 En verleidt degenen die op de aarde wonen, door de tekenen die aan hetzelve te doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen die op de aarde wonen, dat zij voor het beest, dat de wond des zwaards had en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen die ohet beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geeft aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden,
17 En dat niemand mag kopen of verkopen dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.


Gezien het verband waarin deze tekst staat en de symboliek zie ik nog niet zo gauw het verband met Nero.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Sola Scriptura »

memento schreef:Ik ben geneigd om het getal van het beest te zien voor keizer Nero. Dit getal is 666 of 616 (beiden komen in oude manuscripten voor), en beide getallen kloppen met Nero (met of zonder n aan t einde, wat beide veel voorkomende spellingen waren voor de naam van Nero).

Consequentie van die aanname, is dat de eindtijd nú is, en dat álle tekenen die we om ons heen zien, betrekking (kunnen) hebben op wat we in Openbaring lezen.
Klopt, een joodse manier van letters in cijfers omzetten met de naam nero is idd het nummer van het beest, al dachten ze dat ook van ephiphanes, met hitler en vele andere keren.
Niemand weet precies wanneer onze HEER wederkomt alleen de vader, dus ik heb een waakzame terughoudendheid als het gaat om de eindtijd en DE anti-christ.
Wij moeten zorgen dat ons lampje brand als de bruidegom komt, klaar zijn, niet naar boven turen en de talenten in de grond stoppen.

het begin stukje van de onderste link is wel interessant m b t dit topic:

http://www.elimnet.nl/index.htm?content ... bakker.htm
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door memento »

Code: Selecteer alles

Klopt, een joodse manier van letters in cijfers omzetten met de naam nero is idd het nummer van het beest, al dachten ze dat ook van ephiphanes, met hitler en vele andere keren.
1. Het bijzondere is dat er 2 groepen handschriften zijn, 1 die het getal 616 heeft, en 1 die 666 heeft. Voor de naam Nero waren er 2 schrijfwijzes in omloop, één met en één zonder n aan het einde. Zonder n kom je op 616, met n op 666. Gezien dit uiterst bijzondere gegeven,
2. en gezien dat Nero juist in de tijd dat Openbaring geschreven is sterk christenen vervolgde,
3. en gezien de andere, op Openbaring lijkende, Joodse en christelijke verhalen over Nero uit die tijd,
4. acht ik het dat de meest voor de hand liggende verklaring is om er van uit te gaan dat Nero bedoelt wordt.
jvdg schreef:
memento schreef:Ik ben geneigd om het getal van het beest te zien voor keizer Nero. Dit getal is 666 of 616 (beiden komen in oude manuscripten voor), en beide getallen kloppen met Nero (met of zonder n aan t einde, wat beide veel voorkomende spellingen waren voor de naam van Nero).

Consequentie van die aanname, is dat de eindtijd nú is, en dat álle tekenen die we om ons heen zien, betrekking (kunnen) hebben op wat we in Openbaring lezen.
Openbaringen 13
Het beest uit de aarde


11 En ik zag een ander beest iuit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste beest in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt dat de aarde en die daarin wonen, het eerste beest aanbidden, welks dodelijke wond genezen was.
13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde voor de mensen;
14 En verleidt degenen die op de aarde wonen, door de tekenen die aan hetzelve te doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen die op de aarde wonen, dat zij voor het beest, dat de wond des zwaards had en weder leefde, een beeld zouden maken.
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen die ohet beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakt dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geeft aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden,
17 En dat niemand mag kopen of verkopen dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.


Gezien het verband waarin deze tekst staat en de symboliek zie ik nog niet zo gauw het verband met Nero.
Er is een heel plausibele exegese mogelijk, die dat verband wel legt. Het is, vanaf de vroege kerk tot nu toe, zowel in de RK als de Reformatie, de meest gevolgde uitleg van Openbaring. Elementen als Nero die de brand te Rome aanstak, beelden van zichzelf oprichtte, christenen op gruwelijke wijze vermoorde, etc zouden hierbij te gebruiken zijn.

Ik zal hier niet verder op ingaan. De speculatie over Openbaring vind ik persoonlijk een nutteloze tijdsbesteding. Laten we ons richten op wat wél duidelijk is in de Schrift (en ook in Openbaring is voldoende wél duidelijk). Ik denk dat daar veel meer zegen uit te verwachten valt...
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: extreme milieuverschijnselen- wederkomst

Bericht door Jongere »

Trouwens, ik haal mijn bericht hier weg en maak wel een nieuw topic.
Plaats reactie