geslacht

Zou jij willen weten of het een jongen of meisje is?

Ja natuurlijk!
6
20%
Nee natuurlijk niet.
15
50%
Hmm dat weet ik niet.
9
30%

Totaal aantal stemmen: 30

vlinder

geslacht

Bericht door vlinder »

Memento en ik hadden een aantal weken geleden een discussie/
Stel dat je een echo laat maken omdat je zwanger bent, zou je dan willen weten of het een jongen of meisje is?
Zelf heb ik zo van: nee. Maar dat is gevoelsmatig. Memento zei dat hij het best wel wilde weten.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

(ps. voor ik vragen krijg, ben zelf niet zwanger...... :hum )
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Re: geslacht

Bericht door Tiberius »

Je vond het zeker vreemd dat wij een blauwe babykamer hebben? :D

Maar waarom niet eigenlijk? Je wilt toch zoveel mogelijk van je kind te weten komen?
Bovendien zijn sommige erfelijke afwijkingen geslachtsspecifiek.

Wij wisten het vanaf de 20 weken zwangerschap.
Maar om nou te stemmen "Ja natuurlijk" gaat me ook een beetje ver.
vlinder

Bericht door vlinder »

Tiberius schreef:Je vond het zeker vreemd dat wij een blauwe babykamer hebben? :D

Maar waarom niet eigenlijk? Je wilt toch zoveel mogelijk van je kind te weten komen?

Zover mochten wij niet binnenkomen... :langue
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:
Tiberius schreef:Je vond het zeker vreemd dat wij een blauwe babykamer hebben? :D

Zover mochten wij niet binnenkomen... :langue
Dat is waar, ja. Toen lag hij nog beneden. ;)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik snap goed dat mensen het graag willen weten. Mij lijkt het juist wel leuk om het nog niet te weten, dat dat een verrassing is :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
caprice

Bericht door caprice »

Ik zou het niet willen weten. Een pool vertelde wel eens dat zijn vrouw ook een kind verwachtte, en ze wisten dat het een meisje zou worden, dat zei de dokter. Dus een mooie roze babykamer. De ontsteltenis zal er wel geweest zijn toen bij de geboorte bleek dat het een jongen was.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Daphne

Bericht door Daphne »

caprice schreef:Ik zou het niet willen weten. Een pool vertelde wel eens dat zijn vrouw ook een kind verwachtte, en ze wisten dat het een meisje zou worden, dat zei de dokter. Dus een mooie roze babykamer. De ontsteltenis zal er wel geweest zijn toen bij de geboorte bleek dat het een jongen was.
Mja... ook een kraamgezin gehad... SUPER mooie babykamer... prinsessenkamer! Echt geweldig... leuk roze, tierelantijntjes.... schattige hartjes etc.! De mevrouw van de echo had gezegd.... ´t is overduidelijk een meisje! :super dus alles roze, zelfs kleertjes, jurkjes, majo´tjes... :love alleen een meisjesnaam bedacht :modo ...

was ´t een jongen... :oops

snel naam verzinnen... :nananere en in de loop van de tijd de prinsessenkamer maar eens ombouwen tot prinsenkamer...

8|

:nananere
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lassie

Bericht door Lassie »

caprice schreef:Ik zou het niet willen weten. Een pool vertelde wel eens dat zijn vrouw ook een kind verwachtte, en ze wisten dat het een meisje zou worden, dat zei de dokter. Dus een mooie roze babykamer. De ontsteltenis zal er wel geweest zijn toen bij de geboorte bleek dat het een jongen was.
Je kunt het ook gewoon willen weten, zonder dat je er de kamer voor klaar maakt!

Dat hebben ze bij mijn broer en zus ook gedaan! (die wisten het ook maar hebben daarop niet de kamer roze/blauw gemaakt).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Daphne schreef:
Mja... ook een kraamgezin gehad... SUPER mooie babykamer... prinsessenkamer! Echt geweldig... leuk roze, tierelantijntjes.... schattige hartjes etc.! De mevrouw van de echo had gezegd.... ´t is overduidelijk een meisje! :super dus alles roze, zelfs kleertjes, jurkjes, majo´tjes... :love alleen een meisjesnaam bedacht :modo ...

snel naam verzinnen... :nananere en in de loop van de tijd de prinsessenkamer maar eens ombouwen tot prinsenkamer...

8|

Als ze zeggen dat het een meisje is, heb je inderdaad geen zekerheid. Het kan zijn dat ze iets over het hoofd hebben gezien.
Maar als ze gezien hebben, dat het een jongen is, klopt het (meestal) wel.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Daphne schreef:

8|

:haha :haha :haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wij hebben ons alle drie de keren laten verassen. De 20-weken echo heb ik niet gedaan, alleen een tremijn echo van alle drie rond de elf weken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ik moet altijd hier aan denken:

Gelijk gij niet weet, welke de weg des winds zij, of hoedanig de beenderen zijn in den buik van een zwangere vrouw, alzo weet gij het werk Gods niet, Die het alles maakt.
refo

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:Ik moet altijd hier aan denken:

Gelijk gij niet weet, welke de weg des winds zij, of hoedanig de beenderen zijn in den buik van een zwangere vrouw, alzo weet gij het werk Gods niet, Die het alles maakt.
Dat blijft staan. En gaat over iets gans anders.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Auto

Bericht door Auto »

Het doet me denken wat vrienden overkwam. Beiden wilden niet weten wat het zou worden, ze komen voor de echo en er wordt gevraagd wilt u weten wat het is? Beiden volmondig "neen", zitten ze naar de echo te kijken en vraagt die vriend wat is dat en wijst iets aan............ zegt de verloskundige droog "u wilt toch niet weten wat het is, dan wilt u ook nu geen antwoord op uw vraag" ..... hij kijkt zijn vrouw een beetje onbegrijpend aan waarop zij tegen hem zei "Sukkel" .......... :haha
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bij ons was het (jaren geleden bij de 2e) net andersom.

Vooraf vroegen we of we mochten weten wat het is.
"Nee hoor. Wij zien dat wel, maar mogen dat niet zeggen", was het antwoord. Tegenwoordig zijn ze gelukkig niet meer zo kinderachtig.

Na afloop van de echo zei ik: "Leuk om te zien dat het weer een meisje is." (Ik heb net zoveel verstand van echo's als een aap van een roestig horloge).
"Hoe komt u daar nou bij, meneer, dat is helemaal niet zo", zei de echografiste.
"Mooi bedankt. Dat wilde ik alleen maar even weten". :)
Plaats reactie