Klant is koning!?

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Klant is koning!?

Bericht door Lassie »

Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Klant is koning!?

Bericht door Wilma van den Berg »

Lassie schreef:Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Heel herkenbaar. En Lassie, ik ben precies zo. Op deze manier hoeft het van mij niet. Dan ga ik wel naar een andere winkel. De omgang met de klanten vind ik heel belangrijk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Bericht door Marie-Henriëtte »

Is het ook niet zo dat de 'klantvriendelijkheid' meestal juist in de prijzen van de supermarkt is te zien?

Bijvoorbeeld bij Aldi en Lidl zul je nooit echt heel klantvriendelijk personeel aantreffen integen stelling tot de Albert Heijn of de Vomar, daar zijn ze meestal wel wat klantvriendelijker.Deze winkels zijn ook klantvriendelijker ingericht etc, maar de prijzen zijn ook hoger.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Marie-Henriëtte schreef:Is het ook niet zo dat de 'klantvriendelijkheid' meestal juist in de prijzen van de supermarkt is te zien?

Bijvoorbeeld bij Aldi en Lidl zul je nooit echt heel klantvriendelijk personeel aantreffen integen stelling tot de Albert Heijn of de Vomar, daar zijn ze meestal wel wat klantvriendelijker.Deze winkels zijn ook klantvriendelijker ingericht etc, maar de prijzen zijn ook hoger.
uhm nou hier bij de Aldi zijn ze behoorlijk vriendelijk. En echt klantvriendelijk!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

En hoe zou het komen dat het personeel van de ene supermarkt/discounter vriendelijker is dan die van een andere?

Heeft dat iets met het prijsniveau te maken?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

neuj, want ik ken genoeg Aldi's en Lidl's me prima personeel. Misschien ligt het percentage minder ardige personeelsleden wel lager bij dit soort supermarkten omdat er minder op klantvriendelijkheid gehamerd zal worden door de leiding.

Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:neuj, want ik ken genoeg Aldi's en Lidl's me prima personeel. Misschien ligt het percentage minder ardige personeelsleden wel lager bij dit soort supermarkten omdat er minder op klantvriendelijkheid gehamerd zal worden door de leiding.

Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
Vriendelijkheid is niet zonder meer service.
En service is niet zonder meer vriendelijkheid.

Vriendelijkheid mag/kan m.i. niets te maken hebben met het prijsniveau van een winkel.

Soms heb je meer aan vriendelijkheid zonder service dan aan service zonder vriendelijkheid.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Bericht door caprice »

Het kan misschien te maken hebben met minder prettige werkomstandigheden of problemen op het werk, of een bepaald gebied in het land?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:neuj, want ik ken genoeg Aldi's en Lidl's me prima personeel. Misschien ligt het percentage minder ardige personeelsleden wel lager bij dit soort supermarkten omdat er minder op klantvriendelijkheid gehamerd zal worden door de leiding.

Ik zou overigens weer vrij snel gaan relativeren. Je betaalt veel minder dus moet je dat maar op de koop toenemen. Wil je supergoede service enzo, dan betaal je daar ook voor.
Vriendelijkheid is niet zonder meer service.
En service is niet zonder meer vriendelijkheid.

Vriendelijkheid mag/kan m.i. niets te maken hebben met het prijsniveau van een winkel.

Soms heb je meer aan vriendelijkheid zonder service dan aan service zonder vriendelijkheid.
Misschien niet direct, maar het is wel een gevolg van een beleid. Een Aldi heeft bijvoorbeeld veel minder werknemers dan een Albert Heyn. Aldi is low budget en dat halen ze ook uit personeelskosten. De opbouw is dan ook zo dat ze weinig mensen nodig hebben om de winkel te bevoorraden. Dus je kan ook minder mensen aanspreken als je vragen hebt. Daarnaast is de rij vaak lang en de werkdruk voor de medewerkers vrij hoog. Dat kan onklantvriendelijk overkomen. Nou ben ik het er mee eens dat het niet de bedoeling is dat een kassiere wat bot doet. De hogere werkdruk en eentonigheid kunnen een probleem zijn maar idd geen goede reden om zo te doen. Het zou niet moeten maar in de praktijk is het vaak wel zo.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 24694
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Klant is koning!?

Bericht door refo »

Lassie schreef:Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Je kunt alles overdrijven.

Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Klant is koning!?

Bericht door Lassie »

refo schreef:
Lassie schreef:Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Je kunt alles overdrijven.

Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
jammer dat het vrijwel onmogelijk is. Denk je dat ik zit te overdrijven! Hij was de groente al aan het afwegen van de volgende klant! Terwijl ik nog moest betalen! En moest zelfs om m'n kassabon vragen! En dat geld smijten is ook echt niet gelogen! Als ik netjes m'n hand op hou en zij smijt het gewoon op de toonbank vindt ik gewoon niet echt netjes. Je hebt wel klanten voor je!
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Klant is koning!?

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef:
Lassie schreef:Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Liddl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Je kunt alles overdrijven.

Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
Wellicht overdrijft ze punt 1, maar het komt voor dat personeel het geld gewoon neerlegt i.p.v. in de hand uit te te tellen, niet zo netjes dus :roll:

Punt 2 kan ook, als een medewerker een bekende ziet bijvoorbeeld en daar iets in het kort tegen zegt terwijl hij/zij het wisselgeld nog terug moet geven aan de klant en dat hoort niet.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 24694
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Klant is koning!?

Bericht door refo »

Marie-Henriëtte schreef:
refo schreef:
Lassie schreef:Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Lidl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Je kunt alles overdrijven.

Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
Wellicht overdrijft ze punt 1, maar het komt voor dat personeel het geld gewoon neerlegt i.p.v. in de hand uit te te tellen, niet zo netjes dus :roll:

Punt 2 kan ook, als een medewerker een bekende ziet bijvoorbeeld en daar iets in het kort tegen zegt terwijl hij/zij het wisselgeld nog terug moet geven aan de klant en dat hoort niet.
Dus is punt 2 en 3 hetzelfde.

Maar geld in iemands hand teruggeven is best lastig. Ik kan me voorstellen dat je het liever neerlegt. Op die ijzeren balies klinkt dat al snel als smijten.

De ene cassiere is de andere niet. Volgende keer gewoon een andere nemen.

Als je het persé in je hand wilt hebben, blijf je gewoon je hand ophouden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Lassie: volgende keer gewoon pinnen of chippen. Het enige wat ze dan nog naar je toe kunnen smijten is de kassabon. :wink:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Klant is koning!?

Bericht door Marie-Henriëtte »

refo schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
refo schreef:
Lassie schreef:Klant is koning!?

Vandaag ging ik heel even in de buurt wat kleine boodschappen doen bij de Lidl. Ik ga liever niet naar deze liddel. Omdat ik me daar niet echt als klant wordt behandeld. Het kwam vaak voor dat 1. het geld wat ik terug kreeg gewoon naar me werd gesmeten terwijl ik netjes m'n hand op hield 2. ze al met de volgende klant bezig waren terwijl ik nog op m'n geld moest wachten 3. ze met andere mensen staan te praten terwijl je staat af te rekenen!

Ik heb dan echt zoiets van, hier kom ik niet meer terug!

Hebben jullie dat ook!? of ben ik extreem in dit soort zaken?
Je kunt alles overdrijven.

Punt 3 zou kunnen, punt 1 en 2 zijn vrijwel onmogelijk. Ik zie het al voor me: de klanten door de winkel kruipem om hun wisselgeld te zoeken. Punt 2 lukt ook niet. Technisch moet eerst de geldkwestie geregeld zijn. Anders kunnen ze niet verder.
Wellicht overdrijft ze punt 1, maar het komt voor dat personeel het geld gewoon neerlegt i.p.v. in de hand uit te te tellen, niet zo netjes dus :roll:

Punt 2 kan ook, als een medewerker een bekende ziet bijvoorbeeld en daar iets in het kort tegen zegt terwijl hij/zij het wisselgeld nog terug moet geven aan de klant en dat hoort niet.
Dus is punt 2 en 3 hetzelfde.

Maar geld in iemands hand teruggeven is best lastig. Ik kan me voorstellen dat je het liever neerlegt. Op die ijzeren balies klinkt dat al snel als smijten.

De ene cassiere is de andere niet. Volgende keer gewoon een andere nemen.

Als je het persé in je hand wilt hebben, blijf je gewoon je hand ophouden.
Het is beleefd als het personeel het wisselgeld uittelt in de hand van de klant, klantvriendelijkheid heet dat 8)
Plaats reactie