Verdonk uit de VVD, een goede zaak?!

Gesloten
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Verdonk uit de VVD, een goede zaak?!

Bericht door MariaW »

Zojuist las ik het bericht op NU.nl dat Verdonk door Rutte uit de VVD-fractie is gezet.

'VVD-leider Rutte zet Verdonk uit fractie
Uitgegeven: 13 september 2007 13:02
Laatst gewijzigd: 13 september 2007 15:56

DEN HAAG - VVD-fractieleider Mark Rutte heeft Tweede Kamerlid en voormalig minister Rita Verdonk uit de fractie gezet. De VVD-politica neemt 24 uur de tijd om zich te beraden of ze in de Kamer blijft als eenmansfractie of de politiek helemaal verlaat.
ANP

Bekijk video
De Telegraaf en het AD citeerden donderdag een toespraak die Verdonk in besloten kring heeft gehouden. Daarin zou zij kritiek hebben geuit op de koers van de VVD.

De VVD-fractie heeft geen vertrouwen meer in Kamerlid Rita Verdonk als collega, zei VVD-leider Mark Rutte donderdagmiddag. De fractie heeft er evenmin vertrouwen in dat het "nog goed komt".

Verdonk is gevraagd haar Kamerzetel in te leveren. Doet ze dat niet, dan zal Rutte haar uit de fractie zetten. Hij zegt daarvoor het mandaat van de fractie te hebben gekregen.

Schade

"Verdonk heeft door uitspraken in de media de partij te vaak schade berokkend", aldus Rutte. Volgens hem is het een besluit van de fractie. Rutte ging de vraag uit de weg of daarover unanimiteit bestond.

Volgens Verdonk zou zij verkeerd zijn geciteerd. "Zij heeft het wel degelijk zo gezegd." Maar het is volgens Rutte een optelsom van gebeurtenissen. "Zij heeft te vaak grote fouten gemaakt."

Verdonk was in november goed voor ruim 600 duizend voorkeursstemmen. Maar een politicus heeft de persoonlijke verantwoordelijkheid om professioneel te opereren, stelde hij. Rutte sprak over "buitengewoon onhandige uitspraken" die volgens hem niet getuigen van de professionaliteit die een politicus moet hebben.

Verbijsterd

"De komende 24 uur moet ik een hele zware beslissing nemen, daar neem ik goed de tijd voor", zei Verdonk na afloop van de crisisfractievergadering. "Ik had dit helemaal niet verwacht. Ik ben Rutte helemaal niet afgevallen. Ik ben verbijsterd."

Verdonk wees erop dat de meerderheid van de fractie een besluit heeft genomen op basis van "allemaal dingen die uit het verband zijn gerukt". Volgens haar is haar toespraak eerder deze week verkeerd weergegeven en richtte zij zich daar vooral op het in haar ogen slechte kabinetsbeleid.

Wilders

Ze benadrukte dat ze zeker niet overstapt naar de Partij voor de Vrijheid, de fractie van Geert Wilders. Vrijdag maakt ze haar toekomstplannen bekend. "Het gaat over mijn toekomst, maar ook om ongeveer 620 duizend voorkeursstemmen."

'Moedig besluit'

Volgens fractieleider Jules Maaten van de VVD in het Europees Parlement heeft Rutte "een moedig besluit genomen". "Een teken van leiderschap. We moeten nu gewoon Rutte steunen".

Maaten heeft de indruk dat Rita Verdonk zich nooit echt heeft gerealiseerd dat ze de verkiezing van partijleider niet heeft gewonnen. "En er kan maar één kapitein op het schip zijn."

Maaten vermoedt dat een eventuele Lijst Verdonk in de Tweede Kamer om de kiezersgunst concurreert met de PVV van Geert Wilders en niet met de VVD.'


Is dat een goede zaak, of jammer voor de VVD?
Adorote

Bericht door Adorote »

Het aftellen kan beginnen, de val van de arrogante despoot Rutte is begonnen ,hoe dom kan men zijn.


Laat Verdonk blij zijn dat ze er uit is gezet,haar glorievolle opmars kan eindelijk beginnen .
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Het liberalisme raakt steeds verdeelder. Voor "rechts" sowieso geen goede zaak.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Adorote schreef:Het aftellen kan beginnen, de val van de arrogante despoot Rutte is begonnen ,hoe dom kan men zijn.


Laat Verdonk blij zijn dat ze er uit is gezet,haar glorievolle opmars kan eindelijk beginnen .
GLORIEVOL????

Deze vrouw voedt enkel maar de blinde vreemdelingenhaat die, ook in refokring, diep geworteld zit!!!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
elbert
Berichten: 1361
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Onder Politiek is er ook al een topic hierover.
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Bericht door MariaW »

elbert schreef:Onder Politiek is er ook al een topic hierover.
Sorry... niet gezien. Dan mag je deze wel sluiten met een verwijzing naar het andere topic.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Ik sluit dit topic, we gaan verder in het topic: Daar gaan we weer.......de VVD in crisis.

en hier de link
Gesloten