Curatorium Gereformeerde Gemeenten (nieuws)

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Curatorium Gereformeerde Gemeenten (nieuws)

Bericht door Tiberius »

In dit topic kan je nieuws en achtergronden plaatsen over de kandidaten die vandaag en morgen, 22 en 23 mei, toegelaten worden tot de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten.

Discussie is in dit topic niet gewenst, dat kan in het topic Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik hoorde net dat André Baaijens (38 jaar) uit de gemeente van Terwolde is aangenomen.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Hoe komt zoiets openbaar? Ik neem toch aan dat het curatorium aan het eind van de dag officieel bekend maakt wie er zijn toegelaten?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Kislev schreef:Hoe komt zoiets openbaar? Ik neem toch aan dat het curatorium aan het eind van de dag officieel bekend maakt wie er zijn toegelaten?
In het grootste dorp van Nederland kent iedereen iedereen.
Nou ja, bijna dan... :wink:
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kislev schreef:Hoe komt zoiets openbaar? Ik neem toch aan dat het curatorium aan het eind van de dag officieel bekend maakt wie er zijn toegelaten?
Officieel zelfs morgenavond.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Dan klappen mensen dus, uit enthousiasme dat ze zijn aangenomen, uit de school.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Kislev schreef:Dan klappen mensen dus, uit enthousiasme dat ze zijn aangenomen, uit de school.
Ach, dat gebeurt wel eens. De blinden die door Jezus genezen waren, mochten het ook niet verder vertellen, maar ze konden het ook niet laten. Laten we liever met hen verheugd zijn :)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Verheugd ben ik zeker!!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

't blijft stil aan de overkant...
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Toch begrijp ik niet dat dit nu al bekend kan zijn. Maar ik ga er zeker vanuit dat het klopt, omdat ik vorig jaar ook al voor het officiële bericht wist, wie er waren aangenomen.

Maar wat zijn de bronnen? :?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Klaas-Jan schreef:Toch begrijp ik niet dat dit nu al bekend kan zijn. Maar ik ga er zeker vanuit dat het klopt, omdat ik vorig jaar ook al voor het officiële bericht wist, wie er waren aangenomen.

Maar wat zijn de bronnen? :?
Vaak bellen de curatoren even naar huis of naar de kerkenraad van hun gemeente om te melden dat er iemand is aangenomen. Vervolgens verspreidt dat nieuws zich als een olievlek.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 22 mei 2007, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

Wat de bronnen zijn weet ik niet. De officiele berichten komen pas als het curatorium klaar is.
Maar als een student is aangenomen zal hij dat natuurlijk zelf ook bij familie kerkenraad etc melden. En die melden dat natuurlijk in hun blijdschap (naar ik aanneem ) ook weer en zo gaat het als een lopend vuurtje.

't Zou ook raar zijn als familie, vrienden etc uit de krant moeten vernemen dat je aangenomen bent....
dré
--------

Credo in unum Deo
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Erasmiaan schreef:
Klaas-Jan schreef:Toch begrijp ik niet dat dit nu al bekend kan zijn. Maar ik ga er zeker vanuit dat het klopt, omdat ik vorig jaar ook al voor het officiële bericht wist, wie er waren aangenomen.

Maar wat zijn de bronnen? :?
Vaak bellen de curatoren even naar huis of naar de kerkenraad van hun gemeente op om te melden dat er iemand is aangenomen. Vervolgens verspreidt dat nieuws zich als een olievlek.

Soms wordt het zelfs van het balkon afgekondigd :wink:

Toen Ds Kuijt aangenomen was, riep een van de curatoren van het balkon af , naar de meegereisde ouderling Bos , die buiten liep te ijsberen : "Bos, hij is er door hoor !"

Er is na het aannemen natuurlijk geen geheimhoudingsplicht .


Maar ik hoop maar dat er tot nu toe verschillenden aangenomen zijn , die (ten onrechte) denken dat deze geheimhoudingsplicht wel bestaat.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

geledu schreef:Maar ik hoop maar dat er tot nu toe verschillenden aangenomen zijn , die (ten onrechte) denken dat deze geheimhoudingsplicht wel bestaat.
Dat is was een doordenkertje; ik had het niet eens gelijk in de gaten :o
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

freek schreef:
geledu schreef:Maar ik hoop maar dat er tot nu toe verschillenden aangenomen zijn , die (ten onrechte) denken dat deze geheimhoudingsplicht wel bestaat.
Dat is was een doordenkertje; ik had het niet eens gelijk in de gaten :o
Ik hoop het ook "geledu"...
Gesloten