VOGG wordt HHK

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

VOGG wordt HHK

Bericht door Rens »

De Vrije Oud Gereformeerde Gemeente in Kralingse Veer gaat per 1 juni a.s. over naar het Kerkverband van de Hersteld Hervormde kerk.

Ds. Pronk gaat per die datum met emeritaat.

Onderstaande het bericht zoals die op de website van de VOGG is geplaatst.

Emeritaat

Door de overgang van onze gemeente naar de Hersteld Hervormde Kerk hoopt Ds. M. Pronk per 1 juni 2007 met emeritaat te gaan. De dominee hoopt op 1e Pinksterdag in de avonddienst officieel afscheid te nemen. Hij zal hierna nog wel een aantal diensten vervullen.
Op Vrijdag 8 Juni is er een afscheids receptie in het Stormpolder gebouw te Krimpen aan den IJssel. Aanvang 19:30 uur.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Ik dacht even dat het over de organistenvereniging van de gergem ging.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik dacht aan de voetbalclub van Harderwijk, maar dat is VVOG.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

wim schreef:Ik dacht even dat het over de organistenvereniging van de gergem ging.
Ik ook :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

vlinder schreef:
wim schreef:Ik dacht even dat het over de organistenvereniging van de gergem ging.
Ik ook :mrgreen:
Er is nóg een VOGG: Vereniging van ouders en verwanten van mensen met een verstandelijke handicap
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Blijkbaar heeft niemand inhoudelijk iets op het bericht in te brengen.....................behalve ongein................ :wink:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Volgens mij staat het bericht al ergens anders op het forum, dus vandaar.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Rens schreef:Blijkbaar heeft niemand inhoudelijk iets op het bericht in te brengen.....................behalve ongein................ :wink:
Tja, als jij met oud nieuws komt...:wink:

Zie hier, bij 9 april.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Waarschijnlijk bedoelt Rens die afscheidsreceptie?
Die was nog niet bekend.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:Waarschijnlijk bedoelt Rens die afscheidsreceptie?
Die was nog niet bekend.
Wie er in de buurt woont, en een Eredienst bij Ds Pronk heeft bijgewoont, weet dat het zeer charismatisch predikant is.

Er zal heel veel voor de betreffende gemeente gaan veranderen.

Ik denk zomaar dat de afscheidsreceptie druk bezocht zal gaan worden, maar vooral dat de afscheidsdienst een emotioneel gebeuren zal worden, voor predikant én gemeente.

de diensten van de Vrije O.G.G. zijn via http://www.audioserver.nl (en dan dóórklikken naar de website van de Laankerk) te beluisteren, en wij zullen ook zéker de afscheidsdienst meeluisteren, zoals we de laatste tijden ál de diensten van deze gemeenten via internet meeluisteren.

Op de website van de Laankerk staat een schat aan opgeslagen preken van Ds. Pronk, teruggaande tot 2002.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Is inderdaad oud nieuws, kheb het weken geleden ook al gehoord/gelezen.

Heb ds. Pronk vaak beluisterd in Veenendaal als hij daar voorging (daar was hij doorgaans het meest op dreef). Ds Pronk heeft 1 nadeel: als je hem een aantal keren gehoord heb vind je alle andere dominees saai. Met namen de preken van Pronk over het Oude Testament blijven je echt bij. Als dan later een andere ds. over die tekst preekt valt het altijd tegen.

Persoonlijk spreken mij dat soort type charismatische predikanten me erg aan. Cabaret, Jac. van Dijk en Veldman (HHK) en P. Blok (in iets mindere mate) hebben dat ook. Andere mensen ergeren zich echter hieraan en vinden het te overdreven. Een vrouw zei een keer tegen ds. P. Blok, 'ik kan er niks aan doen, maar ik vind u net zo'n clown'. Toen later ds. Blok haar weer tegenkwam vroeg hij 'ben je al een beetje aan mn optreden gewend?' Da's wel gevoel voor humor. :lol:
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Kislev schreef:
Persoonlijk spreken mij dat soort type charismatische predikanten me erg aan. Cabaret, Jac. van Dijk en Veldman (HHK) en P. Blok (in iets mindere mate) hebben dat ook.
waar "staan" de laatst genoemde 3 predikanten?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Cabaret en Jac. van Dijk zijn reeds lang geleden overleden. Ds. P. Blok stond in de gergem Kootwijkerbroek maar is met emeritaat en woont nu in Dirksland. Veldman weet ik niet waar hij staat.

Veldman, Caberet en Blok kun je beluisteren op http://www.de-levensbron.nl. Ds. Jac. van Dijk kan ik op internet niet vinden. Als je die niet kent en voor het eerst hoort weet je niet wat je meemaakt. Net Wim Kan (dat was ook z'n bijnaam 'de Wim Kan van de kansel'). Hij was ontzettend origineel, niet te beschrijven. Maar 't was geen toneelspel maar heel authentiek en oprecht. Als je hem hoort bidden word je echt stil.
Laatst gewijzigd door Kislev op 21 mei 2007, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Kislev schreef:Is inderdaad oud nieuws, kheb het weken geleden ook al gehoord/gelezen.

Heb ds. Pronk vaak beluisterd in Veenendaal als hij daar voorging (daar was hij doorgaans het meest op dreef). Ds Pronk heeft 1 nadeel: als je hem een aantal keren gehoord heb vind je alle andere dominees saai. Met namen de preken van Pronk over het Oude Testament blijven je echt bij. Als dan later een andere ds. over die tekst preekt valt het altijd tegen.

Persoonlijk spreken mij dat soort type charismatische predikanten me erg aan. Cabaret, Jac. van Dijk en Veldman (HHK) en P. Blok (in iets mindere mate) hebben dat ook. Andere mensen ergeren zich echter hieraan en vinden het te overdreven. Een vrouw zei een keer tegen ds. P. Blok, 'ik kan er niks aan doen, maar ik vind u net zo'n clown'. Toen later ds. Blok haar weer tegenkwam vroeg hij 'ben je al een beetje aan mn optreden gewend?' Da's wel gevoel voor humor. :lol:
Serieus: Ds. Blok heeft voor zijn bekering ook in die wereld van cabaret en optredens geleefd. Hoelang en tot wanneer weet ik niet, maar zijn broer M. Blok had ook zo'n humoristische trek.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oude Paden schreef:
Kislev schreef:Is inderdaad oud nieuws, kheb het weken geleden ook al gehoord/gelezen.

Heb ds. Pronk vaak beluisterd in Veenendaal als hij daar voorging (daar was hij doorgaans het meest op dreef). Ds Pronk heeft 1 nadeel: als je hem een aantal keren gehoord heb vind je alle andere dominees saai. Met namen de preken van Pronk over het Oude Testament blijven je echt bij. Als dan later een andere ds. over die tekst preekt valt het altijd tegen.

Persoonlijk spreken mij dat soort type charismatische predikanten me erg aan. Cabaret, Jac. van Dijk en Veldman (HHK) en P. Blok (in iets mindere mate) hebben dat ook. Andere mensen ergeren zich echter hieraan en vinden het te overdreven. Een vrouw zei een keer tegen ds. P. Blok, 'ik kan er niks aan doen, maar ik vind u net zo'n clown'. Toen later ds. Blok haar weer tegenkwam vroeg hij 'ben je al een beetje aan mn optreden gewend?' Da's wel gevoel voor humor. :lol:
Serieus: Ds. Blok heeft voor zijn bekering ook in die wereld van cabaret en optredens geleefd. Hoelang en tot wanneer weet ik niet, maar zijn broer M. Blok had ook zo'n humoristische trek.
En ik heb ook vaak gehoord dat dat een broodje aap is.
Plaats reactie