€ 584.433,22 aan boetes

de Paus

Bericht door de Paus »

kheb vorige week ook een boete gekregen..
iets later dan normaal van school gekomen... en toch zonder licht fietsen...
25 eurootjes...
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik hoorde het net op de radio. Maar Rens, is dat wel zo dat ze dit niet kunnen innen. Volgens mij kan dat wel.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Volgens mij krijgt deze duistere Duitser van veel OSW-ers een staande ovatie. In een eerdere discussie was er veel weerstand tegen boetes in het algemeen en snelheidsboetes in het bijzonder.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Natuurlijk, hardrijden moet toch kunnen :sne

Maar zo'n hoog bedrag kan ook niet alleen verkeersboetes zijn lijkt me...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
RacecaR
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 mar 2004, 20:05

Bericht door RacecaR »

Hij zal de belastingdienst wel niet helemaal goed opgelicht hebben

[Aangepast op 23/12/04 door RacecaR]
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

12/12/2004 Nederland liep de afgelopen vier jaar 4,1 miljoen Euro aan inkomsten mis doordat buitenlanders hun bekeuringen niet betaalden. Zo'n twintig procent van de buitenlanders die in Nederland verkeersovrtredingen begaan, betaalt niet. Deels omdat de boete onterecht was, maar ook omdat het Centraal Justitieel Incassobureau ze niet kan vinden. Van de Nederlanders betaald zes procent niet direct.

Ondanks samenwerking van het CJIB met de Belgische en Duitse diensten voor wegverkeer hebben Duitsers voor 2,5 miljoen euro boetes openstaan, de Belgen volgen met 1,3 miljoen.

Veel Belgen en Duitsers betalen hun Nederlandse verkeersboetes niet. Overlijden en fallissementen kunnen daarvan de oorzaak zijn, maar de onvindbaarheid van de verkeersovertreder is ook een belangrijke factor. Het CJIB probeert de achterstallige boetes te innen, maar de kans dat ze alsnog betaald worden is erg klein. De 4,1 miljoen die het CJIB afgelopen jaar misliep valt overigens in het niet bij het totaal bedrag dat het bureau in die periode overgemaakt kreeg vanwege verkeersboetes: 1,5 miljard Euro.

Toch wil minister Peijs de handhaving van verkeersovertredingen door buitenlanders verbeteren. Onlangs kondigde zij aan dat ze meer samenwerking met andere Europese landen wil op dit punt. Zonder België en Duitsland ligt het percentage betalers in Europa op ongeveer 67 procent. Maar omdat het absolute aantal overtreders lager is, bedraagt de schadepost in euro's over de afgelopen 4 jaar slechts 242.000 Euro.




Bron: Binnenlands Bestuur
hebben ze toch mooi 20% van de duitse wanbetalers te pakken.

Het kan natuurlijk dat deze meneer Heinz Schmidt heet en de politie alle boets van onbekende duitsers op deze naam zet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
kheb vorige week ook een boete gekregen..
iets later dan normaal van school gekomen... en toch zonder licht fietsen...
25 eurootjes...

Schande dat de Paus nu ook al zonder licht fietst:,:,
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
Volgens mij krijgt deze duistere Duitser van veel OSW-ers een staande ovatie. In een eerdere discussie was er veel weerstand tegen boetes in het algemeen en snelheidsboetes in het bijzonder.

Op het nieuws hoor ik net dat het over drugsboetes gaat en een enkele bekeuring.

Drugs mogen niet (pakken die hap want daar doen ze anderen veel ellende mee aan) Hard rijden? dat doe je zelf, daarmee doe je een ander niets aan dan allen jezelf (de bekeuring dus):D
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik heb het je-niet-laten-pakken-met-kapotte-achterlicht tot een nieuwe kunstvorm verheven ben ik bang... :sm :t

Maar 500.000 aan boetes is toch best knap. Ik heb de 0 nog niet eens gepasseerd. :u
Gebruikersavatar
Pugna
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mar 2004, 20:23

Bericht door Pugna »

Gelezen op NU.nl
Bijna zes ton boete voor rijden zonder gordel

Uitgegeven: 23 december 2004 10:17
Laatst gewijzigd: 23 december 2004 13:33
DEN HAAG - Een kleine verkeersovertreding heeft donderdag in Den Haag grote gevolgen gehad voor een 50-jarige man uit Duitsland.

Agenten zagen de man zonder autogordel in zijn auto over de Calandstraat rijden. Toen ze hem een bekeuring gaven, wees nader onderzoek uit dat de Duitser gesignaleerd stond voor een geldboete van 584.433,22 euro of een gevangenisstraf van 64 maanden.

De man had niet genoeg geld op zak om de boete direct te betalen. Hij zit nu vast op het politiebureau.

De politie, het Openbaar Ministerie en het Centraal Justitieel Incassao Bureau wilden donderdag geen duidelijkheid geven over de achtergrond van het enorme boetebedrag.

Een goed ingevoerde bron wilde alleen kwijt dat het te maken zou hebben met een drugszaak, waarin de Duitser zou zijn betrokken. De boete zou een ontnemingsvordering zijn; geld dat hij verdiende met drugshandel en dat hij moet betalen aan de Staat.
[Aangepast op 23/12/04 door Pugna]
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

De man had niet genoeg geld op zak om de boete direct te betalen.
Duh.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Ik weet niet hoeveel geld er in een koffertje past. Als hij net zijn cocaïne heeft verzilverd, dan kan hij toch best de helft op zak hebben gehad.
Plaats reactie