geen buitenlandse imams meer in 2008

Lambertus

geen buitenlandse imams meer in 2008

Bericht door Lambertus »

De regering wil in 2008 geen buitenlandse imams meer. Waarom moet dat nog 4 jaar duren ?


http://www.telegraaf.nl/binnenland/1555 ... weren.html
Adorote

Bericht door Adorote »

We moeten helemaal niet van die gasten hier hebben ;GEEN EEN; NUL COMMA NUL.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Alhoewel ik het goed vind dat dit gebeurd, krijg ik toch een eng gevoel bij het idee dat de overheid kan bepalen of iig beinvloeden wie er op de preekstoel staat. Was staat en godsdienst niet gescheiden in ons land?
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door memento
Alhoewel ik het goed vind dat dit gebeurd, krijg ik toch een eng gevoel bij het idee dat de overheid kan bepalen of iig beinvloeden wie er op de preekstoel staat. Was staat en godsdienst niet gescheiden in ons land?


In een christelijke natie horen Kerk en staat niet gescheiden te zijn.De overheid is de hoedster van de Kerk ,en zal moeten zorgen dat de Kerk haar werk kan doen,met totale steun vand e staat.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Ik begrijp de beslissing wel, maar vind hem tegelijkertijd ook eng. Zoals Donner al opmerkte, moet die nieuwe wet ook voor geestelijken van andere godsdiensten gelden, om niet tegen de Grondwet in te gaan. Dat zou betekenen dat een Nederlandse Gergem gemeente niet meer een door de zusterkerken in Amerika opgeleide predikant kan beroepen.
Dat is nogal wat.
Ik vermoed dat er wel wat fijnzinniger maatregelen denkbaar zijn, zoals de eis dat kandidaten een preek of toespraak kunnen houden in het Nederlands, en een goede kennis van de Nederlandse maatschappij in het algemeen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote......In een christelijke natie horen Kerk en staat niet gescheiden te zijn.De overheid is de hoedster van de Kerk ,en zal moeten zorgen dat de Kerk haar werk kan doen,met totale steun vand e staat.
1. Is Nederland een christelijke natie?
2.'t Is maar goed dat kerk en staat hier gescheiden zijn. Of had jij gewild dat "paars" bepaalde wat jouw dominee mag verkondigen vanaf zijn preekstoel?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
We moeten helemaal niet van die gasten hier hebben ;GEEN EEN; NUL COMMA NUL.
Dan moet je ook niet raar opkijken dat christenzendelingen moslimlanden niet meer inkomen. Want zo is het wel natuurlijk. "Gelijke monniken, gelijke kappen........
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Als het zo doorgaat zijn binnen een eeuw alle godsdiensten verboden, en krijgen we weer vervolgingen...
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus........Ik vind dit trouwens ook een typisch westerse uitdrukking. Als tegenhanger in onze multiculturele samenleving moet toch temninste de uitdrukking "gelijke moslima's, gelijke hoofddoekjes" worden geïntroduceerd.

(sorry, moest even voor het afkickproces) :D
Fout! De enige echte uitdrukking is dan: Gelijke moslima's, gelijke burka's"............ :ha
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wij geloven dat onze goede God, uit oorzaak der verdorvenheid des menselijken geslachts, koningen, prinsen en overheden verordend heeft; willende dat de wereld geregeerd worde door wetten en politiën, opdat de ongebondenheid der mensen bedwongen worde en het alles met goede ordinantie onder de mensen toega. Tot dat einde heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeven tot straf der bozen (Rom. 13:4) en bescherming der vromen. En hun ambt is, niet alleen acht te nemen en te waken over de politie, maar ook de hand te houden aan den heiligen kerkedienst; om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen, en het Koninkrijk van Jezus Christus te doen vorderen, het woord des Evangelies overal te doen prediken, opdat God van een iegelijk geëerd en gediend worde, gelijk Hij in Zijn Woord gebiedt.
Voorts, een ieder, van wat kwaliteit, conditie of staat hij zij, is schuldig zich den overheden te onder werpen, schattingen te betalen, hun eer en eerbied toe te dragen, en hun gehoorzaam te zijn in alle dingen, die niet strijden tegen Gods Woord; voor hen biddende in hun gebeden, opdat hen de Heere stieren wille in al hun wegen, en dat wij een gerust en stil leven leiden in alle godzaligheid en eerbaarheid (1 Tim. 2:2). En hierin verwerpen wij de Wederdopers en andere oproerige mensen, en in het gemeen al degenen, die de overheden en magistraten verwerpen en de justitie omstoten willen, invoerende de gemeenschap der goederen, en verwarren de eerbaarheid, die God onder de mensen gesteld heeft
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Je kent je lesje, Refo. Nu graag je mening over hoe je dat in de maatschappelijke realiteit van 2004 vorm gaat geven...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wie ik? Wie denk je dat ik ben?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Als je niet weet hoe je dit belijdenisartikel vorm moet geven anno 2004, wat heeft het dan voor zin het te citeren?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Dit belijden 'wij'. Dus als 'wij' het voor het zeggen hadden dan wisten 'we' het wel.

Maar om te voorkomen dat deze site verboden wordt ga ik niet zeggen wat ik dan zou doen. Overigens zou in dat geval een democratische meerderheid dat ook vinden, want zo werkt het in Nederland. Anno 2004. En dat is erg genoeg.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie