Felicitatie aan de SP stemmers

Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Felicitatie aan de SP stemmers

Bericht door plebe »

Naar ik begreep zijn er zèlfs onder reformatorische christenen lieden die het gedachtegoed van de SP ondersteunen met hun stem.

Gefeliciteerd dan maar.......
Gelooft het evangelie en bekeert u !
limosa

Bericht door limosa »

ik weet niet of dat echt zo is maar de winst van de SP is wel een felicitatie waard

je kunt het oneens zijn met hun programma (ben ik ook, SP in de regering zou slecht zijn voor Nederland) maar heel veel jaren hard werken en steeds opnieuw recht door zee zeggen wat je standpunten zijn hebben de SP nu toch winst opgeleverd, ik heb voor Marijnissen als politicus zeker wel bewondering
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

SP stemmers blijven m.i. protest-stemmers. En Nederlanders hebben altijd wel wat te zeuren, dus als de SP gaat regeren keert het gezeur zich tegen hen.

Ik denk dat er weer een slagveld zal zijn als de SP een paar jaartjes in de regering heeft gezeten. Dan kunnen ze niet meer populair doen vanaf de zijlijn, ze zullen verantwoordelijkheid moeten nemen en dat houdt soms ook in dat impopulaire maatregelen doorgevoerd moeten worden. Zal me benieuwen hoe sterk de SP-achterban dan is....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Katie
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 jul 2006, 18:02

Bericht door Katie »

Pim schreef:SP stemmers blijven m.i. protest-stemmers. En Nederlanders hebben altijd wel wat te zeuren, dus als de SP gaat regeren keert het gezeur zich tegen hen.

Ik denk dat er weer een slagveld zal zijn als de SP een paar jaartjes in de regering heeft gezeten. Dan kunnen ze niet meer populair doen vanaf de zijlijn, ze zullen verantwoordelijkheid moeten nemen en dat houdt soms ook in dat impopulaire maatregelen doorgevoerd moeten worden. Zal me benieuwen hoe sterk de SP-achterban dan is....
Mee eens, al verwacht ik wel dat als ze nu weer in de oppositie komen, ze nog weleens een poosje kunnen blijven doorgroeien :?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Nou....

Ik denk dat de SP daarvoor net een beetje te gestadig gegroeid is. Ze hebben intern ook de juiste poppetjes wel paraat.

Volgens mij is Nederland vooral Zalm zat.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

De verdubbeling van zetels van de CU is anders ook wel een felicitatie waard, zeker vanuit ons oogpunt als christenen.

Daarbij verdient Wilders ook een felicitatie, van 0 naar 9 vind ik erg knap, of je het nu met zn ideeën eens bent of niet...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

memento schreef: Daarbij verdient Wilders ook een felicitatie, van 0 naar 9 vind ik erg knap, of je het nu met zn ideeën eens bent of niet...
Met of zonder steun van memento... ;)
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

De volgende partijen zijn het waard om gefeliciteerd te worden :
CDA
SP
PvdV
CU
en in dit rijtje hoort ook de partij van de dieren, dit wel met een opmerking : Ik schaam me dat er in een land als de onze ruimte is voor zo,n partij .
Ze kan geen zin zeggen zonder dat de dieren er in voor komen.
Komt weer lekker profesioneel over naar de rest van de wereld... :oops:

Ook jammer dan Wouter Bos niet zo fair is geweest om Balkenende hartelijk te feliciteren.

Ik hoop ook van harte dat de CU een duidelijker christelijk geluid naar buiten gaan brengen als in de afgelopen weken.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Bericht door David J »

Dat laatste ben ik met je eens. Ik zat met een groepje vrienden (CDA, CU en SGP stemmers) te kijken naar de NOS. Toen Rouvoet langskwam, zaten we te wachten op het woord 'dankbaar'. We hebben het niet gehoord.

Later kreeg hij een kans om 1 persoon te bedanken. 't Werd zijn vrouw. Begrijpelijk wellicht, maar toch.

Laten we afwachten hoe CU zich opstelt in de komende tijd. Als dat tegenvalt, wordt het voor mij de volgende keer toch weer SGP
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

David J schreef:Dat laatste ben ik met je eens. Ik zat met een groepje vrienden (CDA, CU en SGP stemmers) te kijken naar de NOS. Toen Rouvoet langskwam, zaten we te wachten op het woord 'dankbaar'. We hebben het niet gehoord.

Later kreeg hij een kans om 1 persoon te bedanken. 't Werd zijn vrouw. Begrijpelijk wellicht, maar toch.

Laten we afwachten hoe CU zich opstelt in de komende tijd. Als dat tegenvalt, wordt het voor mij de volgende keer toch weer SGP
Bijzonder dat velen dit tegen viel (gezien de diverse forum-reacties op dit punt). Het was gisterenavond ook mijn eerste gedachte.

Ben benieuwd naar de reactie van echte ChristenUnionisten. Hebben zij hier een verklaring voor? Zou het niet des CU's zijn om in een reactie ook je dankbaarheid uit te spreken of zou Rouvoet gewoon niet meer zo scherp geweest zijn en bleef hij daarom aan de oppervlakte steken?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Pim schreef:
David J schreef:Dat laatste ben ik met je eens. Ik zat met een groepje vrienden (CDA, CU en SGP stemmers) te kijken naar de NOS. Toen Rouvoet langskwam, zaten we te wachten op het woord 'dankbaar'. We hebben het niet gehoord.

Later kreeg hij een kans om 1 persoon te bedanken. 't Werd zijn vrouw. Begrijpelijk wellicht, maar toch.

Laten we afwachten hoe CU zich opstelt in de komende tijd. Als dat tegenvalt, wordt het voor mij de volgende keer toch weer SGP
Bijzonder dat velen dit tegen viel (gezien de diverse forum-reacties op dit punt). Het was gisterenavond ook mijn eerste gedachte.
Ik had inderdaad ook verwacht dat hij iemand anders dan z'n vrouw zou bedanken. 'k Vond het wel teleurstellend.

Misschien dwaalden z'n gedachten tijdens dat geneuzel/bekvechten wel af. Blij dat het na de campagne minder zou worden, en dat ie dan eindelijk weer wat meer tijd voor z'n vrouw zou hebben......:wink:

Maar ja als het hier op het forum zo opvalt, zal hij dat ondertussen ook vast al wel via andere weg hebben gehoord/commentaar op hebben gekregen.
limosa

Bericht door limosa »

Rouvoet voelde zich zo geweldig goed thuis aan de linkerzijde dat hij zichzelf verraste met z'n aanpassingsvermogen. De formatie moet nog beginnen maar de C begint nu al te krimpen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Pim schreef:
David J schreef:Dat laatste ben ik met je eens. Ik zat met een groepje vrienden (CDA, CU en SGP stemmers) te kijken naar de NOS. Toen Rouvoet langskwam, zaten we te wachten op het woord 'dankbaar'. We hebben het niet gehoord.

Later kreeg hij een kans om 1 persoon te bedanken. 't Werd zijn vrouw. Begrijpelijk wellicht, maar toch.

Laten we afwachten hoe CU zich opstelt in de komende tijd. Als dat tegenvalt, wordt het voor mij de volgende keer toch weer SGP
Bijzonder dat velen dit tegen viel (gezien de diverse forum-reacties op dit punt). Het was gisterenavond ook mijn eerste gedachte.

Ben benieuwd naar de reactie van echte ChristenUnionisten. Hebben zij hier een verklaring voor? Zou het niet des CU's zijn om in een reactie ook je dankbaarheid uit te spreken of zou Rouvoet gewoon niet meer zo scherp geweest zijn en bleef hij daarom aan de oppervlakte steken?
Laten we hem op dat punt gewoon het voordeel van de twijfel geven.
Want laten we wel wezen, de afgelopen weken zijn uiterst enerverend geweest voor hem.
En er komt in de nabije toekomst ongetwijfeld genoeg op die jongen af.

Zoals ik vanochtend al typte in een ander topic: laten we hopen en bidden dat hij en zijn team de komende 4 jaar die ene Naam mag uitdragen in de Tweede Kamer of het kabinet. Desnoods met woorden. Ook zij hebben onze steun en gebed hard nodig. Niet alleen de mannen van de SGP.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar een verklaring door een echte Unionist. :wink:
limosa

Bericht door limosa »

Tiberius schreef:Zoals ik vanochtend al typte in een ander topic: laten we hopen en bidden dat hij en zijn team de komende 4 jaar die ene Naam mag uitdragen in de Tweede Kamer of het kabinet. Desnoods met woorden. Ook zij hebben onze steun en gebed hard nodig. Niet alleen de mannen van de SGP.
Eens. Laten we 't hopen. Als Rouvoet in een debat eerder de kant van de PvdA kiest dan van de (ook christelijke wortels hebbende) CDA loopt mijn vertrouwen daarin wel een deuk op. Op dat moment is hij naar mijn smaak zelf ook net iets te strategisch bezig.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ik weet niet welke koers de CU/Rouvoet varen wil, maar ik verwacht dat het de koers vaart van algemene partij met christelijke punten, ipv een christelijke partij met algemene punten. Ik denk dat ze daar ook wat kiezers mee gewonnen hebben.

Als je inhoudelijk goed geluisterd heb naar de debatten, is het een paar keer door de CU benoemt dat ze het homo-huwelijk willen verbieden (wél ruimte voor geregistreerd partnerschap van homo's), abortus en euthanasie tégen, en zo mogelijk verbieden, anders strenger maken.

Ik denk dat we moeten afwachten wat de koers van de CU wordt in de onderhandelingen. Ik denk dat we dan kunnen zien wat de C in CU waard is...
Plaats reactie