CU'er Rouvoet gaat rappend op kiezers jacht

Is dit een verantwoorde manier om kiezers te winnen ?

Een van prachtige en verantwoorde manier om nieuwe kiezers te bereiken.
19
37%
Een door en door geseculariseerde manier om stemmen te winnen
32
63%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

CU'er Rouvoet gaat rappend op kiezers jacht

Bericht door geledu »

Als vervolg van de discussie op een ander topic hier een nieuw topic over de nieuwe tactiek van de CU om kiezers aan zich te binden.

hier de link naar het rapnummer
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik vind de keuzemogelijkheid wat zwartwit. Van mij had dat liedje niet gehoeven, en van het overgrote deel van de achterban ook niet, volgens mij. Maar de partij biedt ook ruimte aan hen die hun christen-zijn anders beleven. Migrantenchristenen bijvoorbeeld. Evangelische broeders en zusters. Jij mag vanuit je refoleunstoel dat geseculariseerde christenen noemen, maar waarom heb jij het alleenrecht om te bepalen wat 'verantwoord' is en wat 'geseculariseerd'?


Een aantal jaren geleden had de SGP een filmpje op het web staan waarin Van der Vlies zei: Wij zijn gewoon de beste partij. Nee, dát getuigt van ootmoed.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

Het is inderdaad ook mijn manier niet. Maar om te zeggen dat het onverantwoordelijk is gaat me te ver. Om concreet aan te geven wat er onverantwoordelijk aan is kan ik niet. Mogelijk keuren we het af omdat er geredeneerd wordt vanuit een reformatorisch referentie-kader. Dat kader is wat gekleurd op traditie e.d.

Je zal die kerkganger die hele noten zingt, drie tellen rust neemt na elke zin en vier keer ademhaalt in elke zin er niet mee bereiken. Die gaan nu zeker SGP stemmen :lol:

Maar als je als Christenpartij een (1) geluid wil laten horen en alle Christelijke stromingen (die vaak wel hetzelfde politieke geluid hebben) wil vertegenwoordigen zal je het ene deel van de doelgroep anders willen bereiken als het andere deel.

Wat SGP te weinig heeft (verniewen) gaat de CU misschien iets te ver.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik vind het zaak om als christenpoliticus serieus en inhoudelijk over te komen, en volgens mij bevorderd zo'n rap dat niet. Maar ik kan me er aan de andere kant ook niet zo druk om maken. Ik zit dus tussen de beide keuzemogelijkheden in.
Laatst gewijzigd door Dathenum op 14 okt 2006, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef: Een aantal jaren geleden had de SGP een filmpje op het web staan waarin Van der Vlies zei: Wij zijn gewoon de beste partij.

En daar had Bas gewoon gelijk in.

Maar dat is volledig inwisselbaar voor elk der voormannen/vrouwen
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

En voor alle duidelijkheid: het is níét Rouvoet zelf die rapt.

Hij rapt namelijk altijd heel anders
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Petrus schreef:
Unionist schreef: Een aantal jaren geleden had de SGP een filmpje op het web staan waarin Van der Vlies zei: Wij zijn gewoon de beste partij.

En daar had Bas gewoon gelijk in.

Maar dat is volledig inwisselbaar voor elk der voormannen/vrouwen
En mijn opmerking daarna laat je gemakshalve maar liggen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef: En mijn opmerking daarna laat je gemakshalve maar liggen.
Daar gaat het bij Rouvoet ook niet over, dus bij vdVlies is dat dan ook niet relevant, want ik stel niet dat Rouvoet ootmoet moet betonen.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Je draait er omheen.

Discussiëren in 2 topics tegelijk over hetzelfe onderwerp vind ik trouwens irritnat.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:Je draait er omheen.

Discussiëren in 2 topics tegelijk over hetzelfe onderwerp vind ik trouwens irritnat.
werkt verwarrend he............
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

De bedenker van deze rap, Arie Boomsma wordt hieronder aan de tand gevoeld bij Pauw & Witteman. Even doorslepen naar minuut 29.50

http://nl.sitestat.com/klo/vara/s?vara. ... ut&ns_url=[http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 061011.asf]
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Het stond van de week ook al in het ND:

ChristenUnie lokt jongeren met rapnummer
van onze redactie binnenland

AMERSFOORT - Met een verwijzing naar lijsttrekker André Rouvoet lanceert de ChristenUnie binnenkort de jongerencampagne Stem Rou. Een rapnummer maakt er deel van uit.De jongerencampagne van de ChristenUnie, gericht op de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november, is bedacht door Arie Boomsma (32) samen met een aantal creatieve vrienden. De domineeszoon, oud-Yorinomroeper en boekenschrijver (De Bijbel, wat vind jij?) presenteerde dit jaar onder andere het EO-programma Een betere buurt en leidde een debat op de EO-jongerendag.

De samenwerking tussen Boomsma en de ChristenUnie kreeg dinsdagavond ook aandacht in het tv-programma RTL Boulevard. De tv-rubriek bracht ook alvast een stukje rap ten gehore, geschreven door de artiest Rivelino. ,,Een christen-rapper'', benadrukt ChristenUnie-woordvoerder Shahied Badoella.

Jongeren kunnen via de website http://www.stemrou.nl straks de hele rap downloaden, een informatieve videoclip bekijken en e-cards versturen. De website toont een door een windtunnel lopende Rouvoet. Tegelijk richt de rapper met zijn muziek zich 'tot alle jonge mensen van Nederland'. 'Stem Rouvoet, stemrou!', is te horen.

Badoella heeft alle vertrouwen in de bedenkers van de campagne. ,,Boomsma weet heel goed hoe jonge doelgroepen te bereiken'', aldus de CU-woordvoerder. ,,Rap is een middel om de boodschap over te brengen.''

De slogan van de campagne is gebaseerd op de afkorting van de ChristenUnie: CU. Ze luidt: '22 november, CU@de stembus!'. In het Engels uitgesproken ('See you at de stembus') wil dit zeggen: we zien je bij de stembus.

Arie Boomsma legt op zijn website uit het belangrijk te vinden dat de ChristenUnie breed vertegenwoordigd is in de Tweede Kamer. ,,Nauko Leong, mijn creatieve partner in dit project, en ik realiseren deze campagne. Dat is wat wij doen, maar we hopen dat jongeren door heel Nederland ook actie gaan ondernemen om de ChristenUnie een breder draagvlak te geven.'' De EO-presentator looft vooral de maatschappelijke betrokkenheid van de partij, en haar bereidheid ,,tot dialoog met alle bevolkingsgroepen''.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Adrianus
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:04
Locatie: Grijs gebied

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zosinus
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 mar 2006, 15:21

Bericht door Zosinus »

Adrianus schreef:ja, kijk, als je de macht ruikt is de goedkeuring van bijbelgetrouwe Christenen minder relevant dan het plezieren van een grotere groep andere jonge kiezers die potentieel veel meer zetels kunnen opleveren.

Zo zie ik het. Ik hoop dat voor refojonegeren die tot op heden naast de SGP ook aan de CU denken (of omgekeerd) nu duidelijk wordt dat je voor politiek die wordt bedreven in dezelfde geest als die je thuis en in je eigen kerkverband aantreft, niet bij de CU maar bij de SGP moet zijn. Wie weet kan zo'n rapnummer menselijkerwijs gesproken bijdragen aan de 3e SGP-zetel.
Het is volgens mij geen kwestie van macht ruiken. We moeten geen kwaadaardige motieven veronderstellen zonder dat we daar aanwijzingen voor hebben. Politieke partijen willen zo veel mogelijk steun verwerven. Daar lijkt me niets mis mee, mits dat op een manier gebeurt die de partij kan verantwoorden. Anders wordt het opportunisme. Dat is hier helemaal niet het geval. De vorm is misschien ongewoon, maar daarom niet verkeerd. De tekst deugt en als daarmee jonge kiezers weet te mobiliseren, dan vind ik het prima.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Rap is nou niet direct de meest onschuldige muziek. Om daar een spotje mee te assioceren om christenjongeren aan te trekken vind ik raar.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie