Verkiezingen komen er aan: SP

Plaats reactie
moderne gelovige

Verkiezingen komen er aan: SP

Bericht door moderne gelovige »

Na wordt het voor mij wat lastiger, want wie SP zegt zegt Jan Marijnissen.
Wat programma betreft zal ik niet zo snel op de SP stemmen want mij trekt het niet en het is verre van realistisch.
Zo pragmatisch (of in SP taaljargon pragmaties..) als in het begin is men niet meer. Heilsstaten zoals de DDR bestaan niet meer, zelfs doorgewinterde SP-ers hebben in de gaten dat NoordKorea verre van gezellig is en op Cuba schijnt alleen de zon regelmatig maar verder is't ook niet veel. Dus om zo'n soort maatschappij hier te stichten tsja da's nie verstandig.

Met Jan zit ik wel een beetje. Op één of andere manier mag ik hem wel. Hij is eerlijk, betrouwbaar, heeft respect voor anderen.
Met Jan zou ik best een paar biertjes willen drinken.
Ik vind hem leuk en levendig debatteren, hij is niet zo drammerig, staat wel voor z'n standpunten maar durft ook z'n ongelijk wel toe te geven.
Is regelmatig te gast bij Andries Knevel en hoewel het tegenpolen zijn kunnen ze toch met elkaar overweg. Ze nemen elkaar op de hak maar laten elkaar in hun waarde. Het is leuk om naar te kijken!

Of het een politiek facade is? Moeilijk te beoordelen, Jan is wel heel erg zich zelf. Ik denk dat het veel mensen aanspreekt, vooral mensen die vroeger PvdA stemden.

Mevrouw Agnes Kant is van wat ander kaliber, heel fel in de debatten, kan wel eens doordraven. Is wel heel energiek.

Nogmaals mijn partij is't niet maar ik heb ze dank zij Jan M. hoger zitten dan heel veel andere linkse partijen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Hoewel Agnes Kant een gepromoveerd epidimiologisch medicus is, én een doorgewinterd politiek beest, is het een échte bijter van het felste soort. Dat kon je goed merken in de debatten met minister Els Borst, zéker ten tijde van de heisa rond de "Pil van Drion".

Zij was de enige die de minster gelijkwaardig partij kon bieden.


Verder, ach, het is meer sentiment dan programatisch dat ik symapthie koester voor de SP.

Het programma dat door het CPB is doorgerekend, biedt idd heel veel ruimte om de SP-plannen te verwezenlijken, zij het echter dat Nederland dan ook steeds verder naar de rand van het eeuwige ravijn gedreven wordt.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Een paar jaar geleden was er een interessante reportage op tv over het ontstaan van de SP. Zie http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... n/4065772/
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Ik zal nu ook eens iets eerlijk bekennen :

Ook ik koester wel enige sympathie t.o.v. Jan :oops:
Hoewel ik het uiteraard meestal met hem oneens ben komt hij echt en eerlijk over.

Dit gemeld hebbend wil ik er wel bij aantekenen dat dit absoluut niet geld voor Agnes Kant !
Deze juffer kan de SP wel eens stemmen gaan kosten ipv opleveren.
M.i. is ze te fel.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

De SP is ook een partij die altijd een bepaald contingent christenen gehad heeft. Waar GroenLinks nogal eens antichristelijk is, vooral lokaal, heeft de SP dat veel minder. In GroenLinks participeren ook christenen (o.a. wijlen Ds. Ab Harrewijn) maar die zijn vooral vrijzinnig. (Ds. Hans Visser e.a.) Binnen de SP vind je ook orthodoxe christenen.

Wat me bij deze partij altijd wél afstoot, is het radicale pro-Palestijnenstandpunt.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

geledu schreef:Ik zal nu ook eens iets eerlijk bekennen :

Ook ik koester wel enige sympathie t.o.v. Jan :oops:
Hoewel ik het uiteraard meestal met hem oneens ben komt hij echt en eerlijk over.

Dit gemeld hebbend wil ik er wel bij aantekenen dat dit absoluut niet geld voor Agnes Kant !
Deze juffer kan de SP wel eens stemmen gaan kosten ipv opleveren.
M.i. is ze te fel.
Een SGP-er met SP sympathie moet toch bij de CU uitkomen zou je denken?! :roll: :wink:
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Pim schreef:
geledu schreef:Ik zal nu ook eens iets eerlijk bekennen :

Ook ik koester wel enige sympathie t.o.v. Jan :oops:
Hoewel ik het uiteraard meestal met hem oneens ben komt hij echt en eerlijk over.

Dit gemeld hebbend wil ik er wel bij aantekenen dat dit absoluut niet geld voor Agnes Kant !
Deze juffer kan de SP wel eens stemmen gaan kosten ipv opleveren.
M.i. is ze te fel.
Een SGP-er met SP sympathie moet toch bij de CU uitkomen zou je denken?! :roll: :wink:

Ik durfde er ook bijna niet voor uit te komen, ik hoop ook dat je de schroom "proefde" in mn posting . :wink:

Maar voor alle duidelijkheid : Ik stem SGP :!: !!! (met uitroeptekens) Voordat er misschien mensen zijn die daar aan twijfelden :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Waar zitten bij jullie de uitroeptekens op de stemmachine? Dat wil ik ook wel: stemmen met uitroeptekens!!!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Unionist schreef:Waar zitten bij jullie de uitroeptekens op de stemmachine? Dat wil ik ook wel: stemmen met uitroeptekens!!!
geen idee, ik geloof dat we deze keer voor het eerst met machines gaan stemmen hier

eerst maar eens kijken hoe zo'n ding er uit ziet: uitslag stemmachine te manipuleren
Plaats reactie