Spruyt houdt het voor gezien bij partij Wilders

Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Spruyt houdt het voor gezien bij partij Wilders

Bericht door dré »

DEN HAAG - De conservatieve denker Bart Jan Spruyt houdt het voor gezien bij de partij van Geert Wilders. Hij staat niet op de lijst voor de Kamerverkiezingen en vertrekt er per 1 september als politiek adviseur.

Dat laat Spruyt (42) woensdag weten in een persbericht. Daarin geeft hij aan „plezierig” met Wilders te hebben samengewerkt, maar teleurgesteld te zijn over „de blijvende verdeeldheid op rechts.”

In een vraaggesprek met deze krant stelt Spruyt het met name te betreuren dat het niet gelukt is Wilders’ Partij voor de Vrijheid te verbinden met fortuynisten zoals Eerdmans en Pastors.

„Ik gun de Partij voor de Vrijheid een mooi verkiezingsresultaat”, aldus Spruyt, die zich nu gaat bezinnen op zijn toekomst. Als hij gebleven was, zou hij op de tweede plaats van de kandidatenlijst zijn beland, direct onder Wilders.

Wilders komt volgende week vrijdag met zijn kandidatenlijst. Twee kandidaten zijn inmiddels bekend: de Limburgse filmmaker en voorvechter van dierenrechten Dion Graus en de Amsterdamse politieman Hero Brinkman.
dré
--------

Credo in unum Deo
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

dat haddik al gepost
Erik de Noorman
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jun 2004, 21:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Spruyt houdt het voor gezien bij partij Wilders

Bericht door Erik de Noorman »

dré schreef:DEN HAAG - De conservatieve denker Bart Jan Spruyt houdt het voor gezien bij de partij van Geert Wilders. Hij staat niet op de lijst voor de Kamerverkiezingen en vertrekt er per 1 september als politiek adviseur.

Dat laat Spruyt (42) woensdag weten in een persbericht. Daarin geeft hij aan „plezierig” met Wilders te hebben samengewerkt, maar teleurgesteld te zijn over „de blijvende verdeeldheid op rechts.”

In een vraaggesprek met deze krant stelt Spruyt het met name te betreuren dat het niet gelukt is Wilders’ Partij voor de Vrijheid te verbinden met fortuynisten zoals Eerdmans en Pastors.

„Ik gun de Partij voor de Vrijheid een mooi verkiezingsresultaat”, aldus Spruyt, die zich nu gaat bezinnen op zijn toekomst. Als hij gebleven was, zou hij op de tweede plaats van de kandidatenlijst zijn beland, direct onder Wilders.

Wilders komt volgende week vrijdag met zijn kandidatenlijst. Twee kandidaten zijn inmiddels bekend: de Limburgse filmmaker en voorvechter van dierenrechten Dion Graus en de Amsterdamse politieman Hero Brinkman.
Misschien gaat hij ook voor zichzelf beginnen. Dat is tegenwoordig ook mode.

Het lijkt mij ook het beste al deze mensen bij elkaar te stoppen in 1 partij. (Eerdmans, Spruyt, Pastors, Smolders, Nawijn, v As)
Het zal toch te gek zijn als al deze mensen een eigen partij zouden oprichten.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Voor de SGP wel gunstig denk ik. Spruyt als eenmanspartij zal het wel niet van komen lijkt mij
limosa

Bericht door limosa »

jammer deze ontwikkeling, Spruyt is een sterk denker, ik had hem wel tot bloei willen zien komen in de politiek, een groot deel van de achterban mag zich wel schuldig voelen want veel steunbetuigingen heeft hij niet gekregen en hij had toch een interessante christelijke politicus kunnen worden zij het dan via een andere route dan klein rechts

ik denk dat SGP er niet rouwig om is
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Spruyt houdt het voor gezien bij partij Wilders

Bericht door Jongere »

Erik de Noorman schreef:
dré schreef:DEN HAAG - De conservatieve denker Bart Jan Spruyt houdt het voor gezien bij de partij van Geert Wilders. Hij staat niet op de lijst voor de Kamerverkiezingen en vertrekt er per 1 september als politiek adviseur.

Dat laat Spruyt (42) woensdag weten in een persbericht. Daarin geeft hij aan „plezierig” met Wilders te hebben samengewerkt, maar teleurgesteld te zijn over „de blijvende verdeeldheid op rechts.”

In een vraaggesprek met deze krant stelt Spruyt het met name te betreuren dat het niet gelukt is Wilders’ Partij voor de Vrijheid te verbinden met fortuynisten zoals Eerdmans en Pastors.

„Ik gun de Partij voor de Vrijheid een mooi verkiezingsresultaat”, aldus Spruyt, die zich nu gaat bezinnen op zijn toekomst. Als hij gebleven was, zou hij op de tweede plaats van de kandidatenlijst zijn beland, direct onder Wilders.

Wilders komt volgende week vrijdag met zijn kandidatenlijst. Twee kandidaten zijn inmiddels bekend: de Limburgse filmmaker en voorvechter van dierenrechten Dion Graus en de Amsterdamse politieman Hero Brinkman.
Misschien gaat hij ook voor zichzelf beginnen. Dat is tegenwoordig ook mode.

Het lijkt mij ook het beste al deze mensen bij elkaar te stoppen in 1 partij. (Eerdmans, Spruyt, Pastors, Smolders, Nawijn, v As)
Het zal toch te gek zijn als al deze mensen een eigen partij zouden oprichten.
Slim plan! Als je tenminste bij de volgende kamerverkiezingen weer precies dezelfde rommel wilt hebben als bij deze verkiezingen. De LPF was precies zo'n samengeraapte partij en is na zo'n 4 jaar nu ontleed tot een stuk of 5 partijen terwijl de LPF zelf op 0 zetels staat in de peilingen. De LPF was het voorbeeld van een charismatische leider die zoveel zetels haalde dat hij niet genoeg kamerleden had en ze dus maar bij elkaar moest rapen. Wilders wil niet dezelfde fout maken en kiest met erg veel zorg zijn kandidaten uit. De enige goede manier om een serieuze partij te starten. Mensen stop je niet zomaar bij elkaar en zeker niet deze eigenzinnige club.

Ik ben het overigens niet met Limosa eens dat een groot deel van de achterban zich schuldig zou moeten voelen. Je kunt mensen niet verwijten iemand niet te hebben gesteund die bij een partij gaat die niet jouw gedachtegoed heeft. Of diegene nu christelijk is of niet. Neemt niet weg dat ik het een interessante ontwikkeling had gevonden als Spruyt wel in de politiek was gekomen, en dat het geen kwaad had gekund als hij daar zat. Ik vind het wel moedig om je terug te trekken als je zo verzekerd bent van een Tweede-kamerplaats.. je laat in ieder geval wel zien dat het je echt om het gedachtegoed zelf te doen is. En dat is nu net de eigenschap die een goed kamerlid nodig heeft.

PS. Ik had even niet gezien dat er al een nieuw topic was over dit onderwerp... Had netjes op refo gereageerd in het topic over lijst WIlders.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

zie ik het verkeerd of is dr. Spruyt behoorlijk aan het natrappen?

zie hier

Volgens Spruyt is iedereen verkeerd bezig behalve hijzelf. Misschien is het tijd voor een eigen politieke partij en dan vervolgens niet verder gaan dan één zetel.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Uit het NRC (http://www.nrc.nl/binnenland/article427135.ece):
Marco Pastors schreef:„Alleen Wilders lag voor de hand als partner. We hebben het geprobeerd, maar het is niet voor niets dat we elkaar niet hebben gevonden. Hij mist de vaardigheden om samen te werken. Zijn tweede man, Bart Jan Spruyt, heeft dat nu ook ontdekt. Die ga ik zeker bellen. En wat er bij de LPF gebeurt is ongelooflijk. De boot ligt al op de bodem en ze hakken nog steeds door.”
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

M, Pastors ism Spruyt, zou ik een heel mooi duo vinden (mooier zelfs dan Wilders en Spruyt). Pastors is een echte man van het volk (ietwat té normaal mens, getuigende zn kroegentoch ter ondersteuning van zn campagne voor Leefbaar Rotterdam), zie ook het beleid van Leefbaar Rotterdam afgelopen tijd.
limosa

Bericht door limosa »

memento schreef:M, Pastors ism Spruyt, zou ik een heel mooi duo vinden (mooier zelfs dan Wilders en Spruyt). Pastors is een echte man van het volk (ietwat té normaal mens, getuigende zn kroegentoch ter ondersteuning van zn campagne voor Leefbaar Rotterdam), zie ook het beleid van Leefbaar Rotterdam afgelopen tijd.
Pastor en Eerdmans met Spruyt, zou een goeie combinatie kunnen zijn. Wel drie persoonlijkheden waar het lastig mee zou kunnen zijn op langere termijn de eenheid te bewaren.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Die Spruyt heeft ook boter op zijn hoofd. Eerst een hoop bombarie, gerommel in de Burke stichting en er nu achterkomen dat hij misbruikt is. Sterk denker? Wellicht denkt hij aan de verkeerde dingen.
limosa

Bericht door limosa »

Duuk schreef:Die Spruyt heeft ook boter op zijn hoofd. Eerst een hoop bombarie, gerommel in de Burke stichting en er nu achterkomen dat hij misbruikt is. Sterk denker? Wellicht denkt hij aan de verkeerde dingen.
Hij is een sterk denker. Je hoeft het niet met hem eens te zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

limosa schreef:
Duuk schreef:Die Spruyt heeft ook boter op zijn hoofd. Eerst een hoop bombarie, gerommel in de Burke stichting en er nu achterkomen dat hij misbruikt is. Sterk denker? Wellicht denkt hij aan de verkeerde dingen.
Hij is een sterk denker. Je hoeft het niet met hem eens te zijn natuurlijk.
Ik denk ook wel eens heel sterk na, krijg ik vaak koppijn van.
limosa

Bericht door limosa »

Eppie schreef:
limosa schreef:
Duuk schreef:Die Spruyt heeft ook boter op zijn hoofd. Eerst een hoop bombarie, gerommel in de Burke stichting en er nu achterkomen dat hij misbruikt is. Sterk denker? Wellicht denkt hij aan de verkeerde dingen.
Hij is een sterk denker. Je hoeft het niet met hem eens te zijn natuurlijk.
Ik denk ook wel eens heel sterk na, krijg ik vaak koppijn van.
dat zou kunnen, het is niet iedereen gegeven een sterk denker te zijn ;-)
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

limosa schreef:
Eppie schreef:
limosa schreef:
Duuk schreef:Die Spruyt heeft ook boter op zijn hoofd. Eerst een hoop bombarie, gerommel in de Burke stichting en er nu achterkomen dat hij misbruikt is. Sterk denker? Wellicht denkt hij aan de verkeerde dingen.
Hij is een sterk denker. Je hoeft het niet met hem eens te zijn natuurlijk.
Ik denk ook wel eens heel sterk na, krijg ik vaak koppijn van.
dat zou kunnen, het is niet iedereen gegeven een sterk denker te zijn ;-)
8)
Plaats reactie