SGP-jongeren willen Madonna kuisen

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

SGP-jongeren willen Madonna kuisen

Bericht door Unionist »

De Stentor schreef:SGP-jongeren willen Madonna-concert kuisen

AMSTERDAM (ANP) - De SGP-jongeren vinden dat een godslasterlijke scène uit het concert van popster Madonna moet worden verwijderd, als zij op 3 en 4 september in de Amsterdam ArenA optreedt. Ze gaan vragen aan minister Donner van Justitie of het betreffende tafereel verboden kan worden.
De 47-jarige Amerikaanse zangeres zorgt in het kader van haar Confessions Tour in diverse landen voor ophef. Tijdens het lied 'Live to Tell' hangt ze namelijk aan een kruis met een doornenkroon op haar hoofd.
Om die reden mocht ze in Rusland niet optreden op het Rode Plein in Moskou. Het spektakel moest volgens de autoriteiten daar zo ver mogelijk worden weggehouden van de orthodoxe heiligdommen in het centrum van de Russische hoofdstad. Ook in Rome, dicht bij het Vaticaan, konden velen Madonna's actie niet waarderen. In Duitsland heeft de justitie aangekondigd het concert bij te wonen om zelf te constateren of er iets strafbaars gebeurt.
Bloemen voor de SGP-jongeren!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
elbert
Berichten: 1361
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Afgezien van het feit dat een protest meer dan terecht is (dat ben ik met de SGP jongeren eens), heeft het naar alle waarschijnlijkheid wel de volgende gevolgen:

- Madonna krijgt de aandacht die ze wil (daar is die hele show om begonnen en ze doet haar hele carriere ook al niks anders dan provoceren)
- mensen hebben weer iets om de SGP als fundamentalische partij neer te zetten
- de regering doet er toch niets aan, want het is "kunst" nietwaar?

Dus in principe is protest terecht en hopelijk doet de regering tegen mijn verwachtingen in iets tegen die "act" van Madonna, maar ik ben bang dat het resultaat wel eens zou kunnen zijn dat er extra aandacht naar die show gaat. :?
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

BJD schreef:
memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
Met de wijze van typen geef je me de indruk dat je wilt zeggen dat deze partijen zich wel christelijk noemen maar dat niet zijn. Nu geef ik je gelijk als je zegt dat dat bij het CDA wwel erg waterig aan het worden is. De CU verdient een dergelijke benadering echter niet.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

plebe schreef:
BJD schreef:
memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
Met de wijze van typen geef je me de indruk dat je wilt zeggen dat deze partijen zich wel christelijk noemen maar dat niet zijn. Nu geef ik je gelijk als je zegt dat dat bij het CDA wwel erg waterig aan het worden is. De CU verdient een dergelijke benadering echter niet.
Ze blijven alle3 in gebreke. De SGP net zo hard als de CU en de CDA.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 09 sep 2010, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

BJD schreef:
memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
Wat is dit voor onzinreactie die totaal off-topic is? Omdat de SGP met een goed en christelijk initiatief komt zijn die andere partijen opeens te verwijten dat ze er niet mee kwamen? Hou je neiging om ff tegen andere christelijke partijen aan te schoppen ff achterwege... Applausje voor je CHRISTELIJKE gedrag!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik stel me zo voor dat Van der Vlies en -- Staaij niet op de hoogte waren, totdat ze het op dit forum lazen.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 09 sep 2010, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

refo schreef:Ik stel me zo voor dat Van der Vlies en -- Staaij niet op de hoogte waren, totdat ze het op dit forum lazen.
Stelt Van der Vlies vragen:

1.Heeft de minister van Justitie kennis genomen van hetgeen op Refoforum door Unionist is gemeld, dat....
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Kijk... en dan is de CU toch betrokken ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Nooit geweten dat de SGP jongeren zich vrdiepten in de choreografie van kunstenaars. Straks mag het Scapino Ballet ook niet meer in te strakke kleding dansen...

Ik bedoel maar even aan te geven: waar ligt de grens tussen publiek/gesloten?

Hoe ver mag artistieke vrijheid gaan?
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Bericht door BJD »

plebe schreef:
BJD schreef:
memento schreef:Applausje voor SGP Jeugd! Dit zou door de SGP zelf gedaan moeten worden, desnoods met kamervragen ofzow...
En door CHRISTEN unie en door CHRISTEN Democratisch Appel.
Met de wijze van typen geef je me de indruk dat je wilt zeggen dat deze partijen zich wel christelijk noemen maar dat niet zijn. Nu geef ik je gelijk als je zegt dat dat bij het CDA wwel erg waterig aan het worden is. De CU verdient een dergelijke benadering echter niet.
Nee dan begrijp je me niet. Ik wijs er op dat ze vanuit hun Christen zijn politiek bedrijven en dus de verantwoordelijk hebben tegen die Madonna te ageren.
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

aha....

Het is natuurlijk afschuwelijk als de Heere Jezus wordt bespot. Wel denk ik dat we in het openbare leven (in de media)terughoudend moeten zijn met een opgeheven vingertje. Het levert alleen maar meer spot op voor de Heere en Zijn kinderen.

Ik weeet het niet goed-is een dilemma
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Plaats reactie