Groep Gonny van Oudenallen

Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Groep Gonny van Oudenallen

Bericht door Duuk »

In Nederland val je van de ene verbazing in de andere.
Zit ik even te kijken naar de tweede kamer uitzending op NL 1 waar alle fractievoorzitters hun mening gaven over de regeringsverklaring, komt er ineens een nieuw palementarier in beeld die Gonny van Oudenallen heet en van de eenmansfractie Groep Gonny van Oudenallen is. Nog nooit van gehoord.

Dus na even gegoogled te hebben, blijkt het een fractievoorzitster te zijn geweest van de autopartij Mokum Mobiel in A'dam. Daar is ze uitgeknikkerd omdat haar eigen eenmans reclamebedrijf voor tienduizenden euro's adviesdiensten heeft geleverd aan haarzelf en verder zijn er nog eens tienduizenden euro's subsidie verdwenen. Van de 70 duizend die terugbetaald moest worden heeft de partij 35 duizend terugbetaald. De rest is zoek.

Nu blijkt dat na het vertrek van een fractielid van de LPF naar de PvdA een zetel beschikbaar is gekomen. Deze zetel is beschikbaar gesteld aan de LPF en die moet ingevuld worden door de eerstvolgende op de kandidatenlijst. En dat is: Gonny van Oudenallen.
Nu heeft zij het zelfs voor de LPF te bond gemaakt en mag zij niet toetreden tot de fractie. Omdat ze de landelijke politiek niet meer heeft gevolgd weet ze toch niet waar de LPF voor staat (als ze die wel had gevolgd overigens ook niet, wie wel??), maar geen nood: ze richt een eigen partij op.

Doordat ze vandaag 7 juli nog geinstalleerd is, krijgt ze een maandelijkse schadeloosstelling van bijna 90.000 euro/jaar, excl. onkostenvergoedingen en na haar korte 2e kamerperiode nog twee jaar wachtgeld (1e jaar 80%, 2e jaar 70%).

Dus na het plukken van de Amsterdamse kas, plukt ze nu zelfs uit de nationale kas!! En ik vraag me af wat zij in de komende maanden in de 2e kamer gaat doen. En in Nederland kan dit allemaal.
Ik vraag me af of ik straks nog lekker kan slapen.....
limosa

Bericht door limosa »

da's het "voordeel" van democratie, ieder volk krijgt de bestuurders die het verdient

maar ja, ik weet ook geen beter systeem . . .
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik stel voor dat Suriname óns een poosje komt koloniseren.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23960
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Een maandelijkse schadeloossttelling van 90000 euro per jaar excl onkostenvergoedingen en daarna nog twee jaar wachtged.

1. Ze zal ongeveer 4 maanden kamerlid zijn. Dat kost dan 30000 euro.
2. Kosten worden slechts vergoed voorzover belangrijk voor de functie. Is overl zo.
3. Na november zal ze snel weer een baan hebben. Dat is nl bij de meeste kamerleden zo. Ze heeft zelfs al een reclameburo. Waarschijnlijk krijgt ze dus geen wachtgeld.
4. Het hele verhaal geldt voor ieder kamerlid.
5. Of ze iets gaat presteren weet ik niet.
6. Loeseiwies is mogelijk het duurste kamerlid.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ze hebben nu wel wat geld over omdat Ayaan niet meer beveiligd hoeft te worden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Ach ja, .......LPF: Losse Projectielen Federatie
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Petrus schreef:Ach ja, .......LPF: Losse Projectielen Federatie
Om eerlijk te zijn: dit komt niet door de LPF. Hooguit dat het merkwaardig is dat zij haar op de lijst hebben gezet, maar dat was vóór haar frauduleuze verleden.
Petrus

Bericht door Petrus »

Duuk schreef:
Petrus schreef:Ach ja, .......LPF: Losse Projectielen Federatie
Om eerlijk te zijn: dit komt niet door de LPF. Hooguit dat het merkwaardig is dat zij haar op de lijst hebben gezet, maar dat was vóór haar frauduleuze verleden.
Waarom is het merkwaardig dat zij haar op de lijst hebben gezet als haar frauduleuze handelingen pas daarná plaatsvonden?

Je zou hooguit kunnen concluderen dat ze het niet hebben aangedurfd om haar van de kandidatenlijst te schrappen toen haar fraduleuze handelingen aan het licht kwamen. Dat is volgens de Kieswet namelijk mogelijk (na constatering van een strafbaar feit is het toegestaan om een kandidaat van de lijst te schrappen)
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Petrus schreef:
Duuk schreef:
Petrus schreef:Ach ja, .......LPF: Losse Projectielen Federatie
Om eerlijk te zijn: dit komt niet door de LPF. Hooguit dat het merkwaardig is dat zij haar op de lijst hebben gezet, maar dat was vóór haar frauduleuze verleden.
Waarom is het merkwaardig dat zij haar op de lijst hebben gezet als haar frauduleuze handelingen pas daarná plaatsvonden?

Je zou hooguit kunnen concluderen dat ze het niet hebben aangedurfd om haar van de kandidatenlijst te schrappen toen haar fraduleuze handelingen aan het licht kwamen. Dat is volgens de Kieswet namelijk mogelijk (na constatering van een strafbaar feit is het toegestaan om een kandidaat van de lijst te schrappen)
Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik :wink:

Ik ken haar niet goed, maar ze komt op mij niet bijster intelligent over. Vandaar merkwaardig. Maar misschien is dat wel een voorwaarde om op de LPF lijst te komen.
Gebruikersavatar
Eva
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 okt 2005, 22:25

Bericht door Eva »

Duuk schreef:
Ik ken haar niet goed, maar ze komt op mij niet bijster intelligent over.
:mrgreen: :roll: Die indruk kreeg ik ook, na enkele interviews gehoord te hebben,...pfft :?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tja ze is wel "slim" genoeg om ff flink wat geld op te strijken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Tja ze is wel "slim" genoeg om ff flink wat geld op te strijken :)
Slim geld verdienen en een slim verhaal houden zijn blijkbaar twee heel verschillende zaken.
In haar eerste speech ging ze de publieke tribune toespreken...
Terwijl ik al op de basisschool vertel dat dat niet de bedoeling is!
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Mister schreef:
Marnix schreef:Tja ze is wel "slim" genoeg om ff flink wat geld op te strijken :)
Slim geld verdienen en een slim verhaal houden zijn blijkbaar twee heel verschillende zaken.
In haar eerste speech ging ze de publieke tribune toespreken...
Terwijl ik al op de basisschool vertel dat dat niet de bedoeling is!
Ze kreeg toen ook op haar kop van Weisglas :lol:
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Duuk schreef:
Mister schreef:
Marnix schreef:Tja ze is wel "slim" genoeg om ff flink wat geld op te strijken :)
Slim geld verdienen en een slim verhaal houden zijn blijkbaar twee heel verschillende zaken.
In haar eerste speech ging ze de publieke tribune toespreken...
Terwijl ik al op de basisschool vertel dat dat niet de bedoeling is!
Ze kreeg toen ook op haar kop van Weisglas :lol:
Ja, terecht.
Goede voorbereiding...
Kamerregels iig niet goed doorgelezen!
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Mister schreef:
Duuk schreef:
Mister schreef:
Marnix schreef:Tja ze is wel "slim" genoeg om ff flink wat geld op te strijken :)
Slim geld verdienen en een slim verhaal houden zijn blijkbaar twee heel verschillende zaken.
In haar eerste speech ging ze de publieke tribune toespreken...
Terwijl ik al op de basisschool vertel dat dat niet de bedoeling is!
Ze kreeg toen ook op haar kop van Weisglas :lol:
Ja, terecht.
Goede voorbereiding...
Kamerregels iig niet goed doorgelezen!
Je moet niet al te veel moeite doen voor die schadeloosstelling en dat wachtgeld.
Plaats reactie