Gehoord op Kruispunt-radio! - Radio 1 iedere zaterdagavond 18.30-19.00 uur.
Wel eens naar geluisterd beste OSW-ers?
Dit was hedenavond een van de onderwerpen. Betrokkene zelf werd geinterviewd.
De bisschop uit Roermond (naam vergeten:!) verantwoordelijk voor het katholieke onderwijs vond dit niet goed voor de identiteit van het katholieke onderwijs. Ook anderen uit het katholieke onderwijswerkveld plaatsten zo hun vraagtekens.
Wat vinden wij? een niet-christen als directeur op een christelijke of katholieke school kan dat?
Ondergetekende heeft er moeite mee, om dezelfde reden als de bisschop!
[Aangepast op 10/1/04 door moderne gelovige]
een moslim-directeur op een RK school
Het lijkt wel alsof je ook geluisterd hebt.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Tja, dat is een moeilijke. Op zich zou je zeggen: als die man de regels en gedachten van de school ondertekend , en hij functioneerd goed, doet zijn werk naar behoren , dan moet het kunnen.
Alleen lijkt het me voor de uitstraling van de school niet erg positief.

Toch blijf ik er moeite mee houden
(tsjonge ik verword opeens tot behoudend mens.....)
tis omt :i:i:i:i:i
ga er verder niet op daar ik al dergelijke discussie meedoe op rk forum
http://www.rorate.com/rorate/scripts/fs ... e=10#28315
Net alwaar tevens een posting geplaatst heb waar ik duidelijk laten blijken dat ik tegen enige islamitische ruimte op de RK school
zie
http://www.rorate.com/rorate/scripts/fshow.php?id=27909
Geloof me ik ben geen racist maar dit gaat me veel te ver
Laatnederland alsjeblieft niet zijn Christelijke verleden weggeven en stop aljeblieft met de geliefde term "tis deel van integratie"
Einde bericht
Einde bijdrage aan dit onderwerp
maart het is om te :i
Bart-RK (en geen RK ½islam )
ga er verder niet op daar ik al dergelijke discussie meedoe op rk forum
http://www.rorate.com/rorate/scripts/fs ... e=10#28315
Net alwaar tevens een posting geplaatst heb waar ik duidelijk laten blijken dat ik tegen enige islamitische ruimte op de RK school
zie
http://www.rorate.com/rorate/scripts/fshow.php?id=27909
Geloof me ik ben geen racist maar dit gaat me veel te ver
Laatnederland alsjeblieft niet zijn Christelijke verleden weggeven en stop aljeblieft met de geliefde term "tis deel van integratie"
Einde bericht
Einde bijdrage aan dit onderwerp
maart het is om te :i
Bart-RK (en geen RK ½islam )
Als ik mijn kind op een school met bepaalde identiteit doe, of ik nu wel of niet dat geloof heb, dan heb ik mij maar te conformeren aan de regels van die school. Zo zitten mijn dochters op een reformatorische school. Daar dienen psalmversjes in oude berijming te worden geleerd. Als wij het daar als ouders niet mee eens zijn dan moeten wij er niet voor kiezen onze kinderen naar dergelijke school te sturen.
Dit geldt ook voor kinderen van islamitische ouders.
Ben het in grote lijnen dus NIET eens met bisschop Muskens.
Mooi forum trouwens waar je naar verwijst Bart: ziet erin alle opzichten goed uit!
groet,
Nicolas
Dit geldt ook voor kinderen van islamitische ouders.
Ben het in grote lijnen dus NIET eens met bisschop Muskens.
Mooi forum trouwens waar je naar verwijst Bart: ziet erin alle opzichten goed uit!
groet,
Nicolas
Ook ik ben er pertinent op tegen, ik ben zowiezo al tegen de oecumene met de moslims [ps. niet verder vertellen hoor maar ook de oecumene met de RK kerk zie ik [nog] niet zitten]. Ook het verweer van de moslim directeur vond ik zwak. Hij zei nog dat er ook rk directeuren op moslimscholen zijn. Hierop zeg ik, "dat is hun verantwoording". Hierop aansluitend wil ik zeggen dat ik helemaal wars ben van zowel verlichte moslims als verlichte roomsen alsook verlichte protestanten. Alleen die 'gelovigen' acht ik in staat om op een andere school les tegaan geven cq leiding. Als men mij zou vragen les te gaan geven op een moslimschool zou ik wel toestemmen maar ook bedingen dat ik mijn eigen geloof zou mogen uitdragen, nou dan weet je antwoord reeds.
[Aangepast op 12/1/04 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.