Trein vertraging?

Pink Ivy

Trein vertraging?

Bericht door Pink Ivy »

Als je met de trein gaat, hoe vaak heb je dan vertraging, bij mij is het de laatste tijd best vaak, nu rijden er weer geen treinen vanwege een aanrijding, dus heeft het voor mij geen zin om een uur vertraging te hebben voor een college van twee uur en ik ga dus ook maar niet. Maar het gebeurt steeds vaker, aanrijdingen, storingen, branden vlak naast de rails...
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Mijn antwoord zou moeten zijn: één keer in de paar jaar. Maar dat kan ik niet kiezen. Ik ga heeeeel weinig met de trein.
parsifal

Bericht door parsifal »

Heb ik net vandaag wat ingevuld en dan heb ik vandaag weer een partij vertraging. Ik reis zo'n vier dagen per week met de trein en ben de trotse eigenaar van een ov jaarkaart :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

Ik heb de trein afgeschreven.
limosa

Bericht door limosa »

De trein rijdt op rails, niet op tijd. Dat is wel duidelijk.
limosa

Bericht door limosa »

ff serieus:
De trein is overigens een concept dat niet meer voldoet. Geografisch niet flexibel, geen differentiatie in snelheid, comfort en kosten en op het spoor is concurrentie tussen verschillende aanbieders per definitie onmogelijk. Niet meer van deze tijd, wordt in de westerse samenleving nooit meer wat.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Maar wat moet je anders dan de trein? Ik ga ook echt niet in een bus naar utrecht reisen, op mn fiets is te ver en autorijden kan niet, maar welke gek gaat naar de uithof rijden. Dan is trein mijn enige keuze, en best comfortabel moet ik zeggen, heerlijk om niets te hoeven doen en toch een grote afstand af te leggen. En bovendien kan ik gratis reizen met mn OV...:)
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ik reis nu ruim twee jaar met de trein tussen twee grote steden in de Randstad. (Ik mag gratis want ik heb een OV-kaart) Ik hoor veel mensen klagen over al de problemen met het OV, maar ik heb er gelukkig niet vaak last van. Dit schooljaar heb ik nog maar een paar keer vertraging gehad hoor.

En, wat veel mensen niet weten heb ik het idee, je kunt gewoon je geld terug vragen als je meer dan een half uur te laat op de plaats van bestemming bent. Ik heb dat al een paar keer gedaan. Pas was er een stroomstoring, ik heb drie kwartier staan wachten (kon de NS trouwens helemaal niets aan doen). Maar ik ben wel een formuliertje gaan halen en kreeg vandaag een brief binnen dat ik binnen twee weken € 4,54 terug krijg. Ja zelfs als je een OV-kaart heb krijg je geld terug hoor!

Dus ik vind het wel meevallen, maar het kan natuurlijk dat het op andere plaatsen erger is.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik ben het met pingpong eens. Treinreizen is best gerieflijk. In de zomer ben ik naar stockholm geweest met de trein. Een geweldige tocht was dat. En ja door de week reis ik vaak van Utrecht naar Amsterdam en terug, dat gaat met de trein (die 4 keer per uur rijdt) echt een stuk sneller dan met de auto. Daarbij is het reizen met de trein vaak goedkoper dan met de auto.

Vaya con Dios,

parsifal
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Vandaag stand.nl nog geluisterd op Radio 1? Ging ook over de NS. Ze willen op een natuurlijke manier van de conducteurs af. In 2007 willen ze dacht ik 1000 man minder personeel hebben.

Ik erger mij stierlijk aan treinreizen. De treinkaartjes zijn tegenwoordig gewoon onbetaalbaar! Dit komt allemaal doordat de NS elk jaar 70 miljoen euro moet betalen aan de staat voor het gebruik van het spoor. Belachelijk veel geld!

Dus ff wat rechtzetten hier. De NS kan er niets aan doen, dat er wat aan de hand is met het spoornet. Kapotte bovenleidingen, Sein-, Wissel- en Stroomstoringen is allemaal voor rekening van onze staat.
Liever Turks dan Paaps
parsifal

Bericht door parsifal »

Is treinreizen werkelijk zo duur? Voor 3000 euro kun je het hele jaar van al het openbaar vervoer gebruik maken in Nederland. Als je regelmatig reist, is autorijden een stuk duurder. Daarbij ben je met de trein echt sneller zolang je in de randstad blijft.

Verder wat is er nu heerlijker om lekker met je boekje in de trein te zitten te lezen. Niet op het verkeer te hoeven letten.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Je kan idd geld terug vragen, zelfs met de OV, maar ik ben zo'n warkop dat ik na een jaar ergens zo'n brief tegenkom die ik nog niet ingeleverd had...

En de NS ontslaat niet zomaar zn personeel, ik moet zeggen dat ze juist voor hun personeel wel goed zorgen, die conducteurs die kunnen dan ergens anders bij de NS gaan werken. Zo heeft de moeder van mijn vriend hart problemen en mag daardoor niet meer op de trein, dus nu heeft de NS haar ergens anders gezet..
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
Voor 3000 euro kun je het hele jaar van al het openbaar vervoer gebruik maken in Nederland..
Dat is echt heel veel! 7 jaar geleden kostte deze volgens mij rond de 2500 gulden! Ik heb 3 jaar lang een OV jaarkaart gehad. Volgens mij zijn mijn ouders echt niet zo gek geweest om voor mij en mijn 2 broers 6000 piek per jaar betaald te hebben.

Ik heb 1 jaar een buskaart gehad. 3 jaar een OV jaarkaart. Mijn twee broers hebben 4 jaar lang een OV gehad. Dus dat betekende dat mijn ouders totaal voor reiskosten om naar school te komen 33.000 euro betaald hebben? Dus ff uit m'n hoofd omgerekend in guldens, dan komt dat op 72.600 gulden! 'k Geloof er geen biet van!

Meen je nou echt dat die kaarten nu 3000 euro kosten? Angstaanjagend duur!
Liever Turks dan Paaps
parsifal

Bericht door parsifal »

Een OV-jaarkaart kost inderdaad zo'n 3000 euro. (vorig jaar kon je hem wel bij veel werkgevers van je brutoloon betalen, misschien volgend jaar weer). Voor je studie krijg je vaak een ov-kaart van het rijk hoor. Dat is iets goedkoper. (was trouwens die ov-kaart geen traject kaart? Die zijn ook een stuk goedkoper)
Ik vind dit niet extreem duur, wel extreem veel geld. Maar als je kijkt hoeveel verlies de NS maakt op reizigersvervoer, kan ik me zulke prijzen voorstellen. En echt ik kan voor dat geld geen auto rijden.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa
ff serieus:
De trein is overigens een concept dat niet meer voldoet. geen differentiatie in snelheid,
Dit is dus niet waar, ik zie regelmatig een trein stilstaan en later weer langzaam verder rijden. Dus wel differentatie. Met mijn auto is dat wel het geval, ik sta altijd stil. :stu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie