Titanic anno 2003

Plaats reactie
Daphne

Titanic anno 2003

Bericht door Daphne »

Doden bij ongeluk veerboot New York
Bij een ongeluk met een veerboot in New York zijn zeker tien personen om het leven gekomen. Media spreken over meer doden. Er vielen tientallen gewonden. Bij enkelen ontbreken ledematen.

Ongeluk veerboot NY

Zelfmoord
Burgemeester Bloomberg sprak berichten tegen dat de kapitein van de veerboot zelfmoord zou hebben gepleegd. Volgens de plaatselijke pers schoot de man zichzelf met een geweer door het hoofd.

Stevige wind
De veerpont vervoerde 1500 forensen van Manhattan naar Staten Island. De boot botste tijdens een poging aan te meren tegen de betonnen pier. Het was slecht weer. Aan boord heerste grote paniek.

Toeristen
De 93 meter lange Andrew J. Barberi kan 6000 passagiers vervoeren. Dagelijks maken ongeveer 70.000 personen gebruik van de gratis 24-uurs-veerverbinding tussen de twee stadsdelen, die door vijf boten wordt uitgevoerd. De tocht van 25 minuten, die bij toeristen zeer geliefd is, gaat langs het Vrijheidsbeeld.

Dit stond op http://www.rtlnieuws.nl

T lijkt wel t verhaal van de Titanic in n nieuw jasje...

Ik denk dat dit best een puntje kan zijn in onze voorbeden voor vandaag!

Daphne
Robert

Bericht door Robert »

Om het meteen met de Titanic te vergelijken vind ik wel heeeeeel erg overdreven.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Daphne

Bericht door Daphne »

Hoezo misplaatst?

Als dr staat, mensen overleden, kapitein zelfmoord gepleegd, veel gewonden, een boot.... Nou t spijt me zeer, maar dan moet ik wel aan de titanic denken...
Misschien heb je de film niet gezien?

Geeft ook niets hoor..

Maar Robert, leuk dat je wel effe reageerd, maar ik had t fijner gevonden, als je schreef: Ik zal bidden voor de mensen die gewond zijn geraakt, die getraumatiseed zijn geraakt....

Das een betere reactie dan wat je nu doet!

Maargoed

Daaaaag
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Hoezo misplaatst?

Als dr staat, mensen overleden, kapitein zelfmoord gepleegd,
Isie nou gestorven? Ik hoorde om 15.00 uur dat hij zwaargewond in het ziekenhuis lag. Wat is het nou?
Liever Turks dan Paaps
Daphne

Bericht door Daphne »

Beste Matthijs,

Ik zal t je vertellen: de man is in levensgevaar. Als je zelfmoord pleegt kan het lukken maar t kan ook MISlukken.
Bij deze man is t GODZIJDANK mislukt.

Maar Matthijs, bid je mee? (I.p.v commetaar geven?!)

Daphne
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ik geef geen commentaar. ik vraag alleen maar wat.
Liever Turks dan Paaps
Adje

Bericht door Adje »

komop Daphne..... je staat niet op het podium ofzo...

bidden is trouwens volgens mij niet van dezelfde orde als 'ik loop ff een blokje om'
Daphne

Bericht door Daphne »

oke, stelling:

HOE wordt je aanstekelijk christen?

1. Alleen voor je zelf bidden, ik = ik en de wereld zoekt t maar uit!

2. heb uw naaste lief als u zelf, als 1 lid lijd, lijden de andere mee

Wie durft!
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
oke, stelling:

HOE wordt je aanstekelijk christen?

1. Alleen voor je zelf bidden,

Wie durft!
Lieve Daphne lees eens mee Mattheüs 6:33. Als we dat doen, want dat is het toch ten principale, komt de rest die jij zo graag wil vanzelf.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Robert

Bericht door Robert »

Beste Daphne,

bidden is altijd goed. We mogen en moeten voor alles bidden.
Als we het niet met God kunnen bespreken, wat blijft er dan nog voor ons over?

Het enige is dat ik vind dat het niet de bedoeling is dat ik hier op internet ga schrijven voor wie ik bid en dat ik voor ze bid. Daar is niemand bij gebaad. Bidden doe ik om iets tegen God te zeggen, en ik hoef vervolgens niet aan iedereen kenbaar te maken dat ik dat doe.

Dus: oproepen tot gebed, dat is goed!
Maar vervolgens 20 posts van mensen zeggen dat ze bidden........... nah.

Wat betreft de Titanic.
Ja, ik heb de film gezien, maar dat heeft nog niets met de werkelijkheid te maken.
De Titanic is een ramp geweest van ongekende omvang met meer dan 800 doden, zo even uit m'n hoofd.

Hoe erg deze ramp met deze veerboot ook is voor de nabestaanden, je kunt dat gewoon niet met de titanic vergelijken. Dat is overreactie.

Dat is hetzelfde als de vuurwerkramp in enschede vergelijken met de atoombom op hiroshima.

Dat maakt deze rampen niet minder, maar je moet er geen histerische sfeer omheen creeeren.

Beetje nuchter blijven.

dat is mijn boodschap.
Daphne

Bericht door Daphne »

Egbert:

Mattheus6:33

Maar zoekt eerst het koninkrijk van Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.

Robert:

Misschien heb je gelijk dat ik dit niet met de Titanic moet vergelijken, maar k was een beetje in zo'n bui om t hier mee te veregelijken (ERG he? :!) K kreeg zo'n gevoel hierbij, dus ik dacht: meid express yourself!

Oke, als jij dr niet voor wilt bidden, dan wil ik je een gewetensvraag stellen. (NIET rot bedoeld, gewoon vragend...) Bid je wel eens voor mensen die t rot hebben? Of denk je.... zoek het zelf maar uit, als IK t maar goed heb. (ALS mijn relatie met Hem die mij geschapen heeft en mijn verlosser is, maar goed is).
Of bid je wel eens voor de overbuurvrouw die niet gelovig is en een ernstige ziekte heeft? (dit is een voorbeeld voor dichtbij, maar je kan ook zeggen, voor de mensen van de veerboot!)

Misschien zijn we t niet eens, maar he, we zijn wel allemaal broers en zussen in Christus! Ik moet eventjes zeggen, jullie reacties vind ik fijn en NIET aanvallend, zoals soms het geval hier is! Toppie!

(Dat wilde ik effe dr bijzeggen!!!)
Robert

Bericht door Robert »

Daphne: Oke, als jij dr niet voor wilt bidden
Misschien moet je nog 's goed lezen wat ik schreef ;)
Ik schreef niet dat ik er niet voor wil bidden, ik schreef dat ik niet op het internet ga zetten waar ik allemaal voor bid.

Bidden is een zaak tussen God en mij, ik vind het zinloos om een thread te hebben waar 20 mensen in melden dat ze er voor bidden. Ik hoop dat er 20 mensen zijn die het doen, maar als ik iets aan God vraag hoef ik dat niet hier te melden. snapst?
Plaats reactie