supermarkt geweld

Plaats reactie
Madtice

supermarkt geweld

Bericht door Madtice »

Heeel lang geleden was hier een topic over de twee ah-medewerkers die een stelende junk in elkaar sloegen. Een aantal OSW-ers vond dat goed. Justitie en Politie doen weinig tegen dat soort mensen, dus moet dan kun je dit soort gedrag goed keuren. Neem het recht in eigen hand!

IK was het er niet mee eens. Ik zei dat als mensen het recht in eigen hand gaan nemen, dingen uit de hand gaan lopen. Nu is er een dode gevallen. Andere situatie? Nee: mensen nemen het recht in eigen handen voor vermeend onrecht dat hen is aangedaan.

Zijn de supporters van de ah-medewerkers ook supporters van de moordenaars van Dirk van de Burg? Of is het recht in eigen handen nemen toch iets waar we niet aan kunnen beginnen?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Een dief mag je best wel een klap op z'n smoel geven, maar iemand helemaal verrot en dood te meppen, vind ik niet kunnen. EN helemaal niet als je niet zeker weet als er wel gestolen is.

Kan me nog herinneren van 2 jaar terug. Ik stond op de markt in Groningen als kaasboer, toen er een buitenlander vis zat te jatten bij de visboer tegenover ons. De visboer had het in de gaten en liep stilletjes achter de kraam vandaan met een grote vis, om die dief daarmee in het gezicht te meppen. Tjonge het kletste erover op de markt. Hij (dief) lag helemaal uitgeteld op de grond en stond na een halfuurtje met veel pijn en moeite op om weer verder te lopen. En daar kon ik echt niets van zeggen, want dan lag ik die dag in het ziekenhuis. Die visboer is groot crimineel. Steelt zelf ook bij zijn klanten. Oja, ze hadden ook een keer een dief gloeiend hete olie over de vingers laten lopen. Enne hij was ook es een dief - die gestolen had bij dixons - in elkaar aan het meppen toen de politie er aan kwam rijden. De politie probeerde hem er af te trekken, en ondertussen werd de politie auto gemold door de zonen van de visboer. Echt asociaal. Dat gaat dus echt te ver.

[Aangepast op 16/10/03 door Matthijs]
Liever Turks dan Paaps
Egbert

Bericht door Egbert »

Eventjes de ingehaalde realiteit erbij betrekken. Het verhaal is ondertussen heel anders geworden. De supermarkt medewerkers dachten dat Anja Joos gestolen had. Bij controle [na een achtervolging] bleek dit niet te kloppen. Vervolgens boden de supermarkt medewerkers Anja hun verontschuldigingen aan, maar een groep jongeren die dit zagen namen hier aanstoot aan (aan het feit dat Anja een grote mond had en bier dronk?) en begonnen aan het karwei hun opgedrongen door de cultuur waaruit ze vandaan kwamen. Met de bekende gevolgen. Het misverstand dat de DvdB medewerkers als DvdB medewerkers erbij betrokken waren is niet juist!
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Reacties in eerste instantie:

Prins Berhard ahw aangeklaagd.

Spoeddebat aangevraagd door Groen Links.

Verontwaardigde reacties uit de linkse media.

en nu?????????? het bleken Marokkaantjes te zijn. Het wordt wel stil hè in de media.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Ik walg van de media.... eigenlijk meer van de politiek. Ik vond dat stuk van die hulpverlener uit Amsterdam ontzettend goed en verhelderend! Het stond er een zaterdag in. Over die man van Curacau.

[Aangepast op 17/10/03 door Vortigern]
Harry

Bericht door Harry »

Ik begrijp alleen dat 'gehak' op de media niet zo goed. Nu bekend is dat wellicht een Marokkaanse minderheid verantwoordelijk is voor de dood van deze vrouw, wordt daar toch gewoon over bericht? Ook door de zogenaamde linkse kranten? Hoezo zwijgen....?
Kijk bijvoorbeeld in de Volkskrant van vandaag.

Overigens Matthijs: iemand doodmeppen is sowieso ontoelaatbaar, ook als deze persoon iets heeft gestolen.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

De Volkskrant: Joos overleed vorige week maandag nadat zij door enkele jongens in elkaar was geschopt. Daar ging een scheldpartij aan vooraf waarbij Joos het had gemunt op de Marokkaanse jongens uit de groep. De jongeren, van wie enkelen werkten bij de Dirk van den Broeksupermarkt, waren achter de 43-jarige vrouw aangekomen omdat ze dachten dat zij een blikje bier had gestolen. Dat bleek niet het geval.

Joos is aan het eind van de middag begraven op begraafplaats St. Barbara in stadsdeel Westerpark.

Toch door werknemers? Of niet?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Egbert

Bericht door Egbert »

Het is een beetje verwarrend, maar het schijnt dat de supermarktmedewerkers gedeeltelijk meegedaan hebben. Een gedeelte is terug gegaan naar de winkel [om op de winkel te passen zogezegd] en een paar anderen zijn gebleven en hebben samen met anderen de daad gepleegt.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ach, nu de prijzenoorlog begonnen is in de supermarkten hoeft er niet meer gestolen te worden. De produkten worden weer betaalbaar.
Plaats reactie