Wat vinden we van Bush

Jelle

Wat vinden we van Bush

Bericht door Jelle »

Wat vinden we van Bush? Hoe denken jullie over zijn beleid tot nu toe.
Volgens mij is hij zelf nog een baby en moet hij het hebben van zijn staf om hem heen die hem raad geven.
Zonder zijn staf is hij volgens mij niks en zal het ook nooit wat worden.
Billy

Bericht door Billy »

Elke goeie manager staat of valt met zijn team ""ondergeschikten"" dus ik neem het Bush heel niet kwalijk dat hij aan de hand van zijn staf ( Powell e.a.) loopt.

Je moet het m.i. ook meer als een regeringsTeam bekijken i.p.v. geheel in het persoonlijke van George Bush trekken.

Op etisch vlak is hij SUPER vind ik.

Ook na 11 september heeft hij zich ( met zijn staf (team) ) neergezet als een waardige president.

Zijn buitenland beleid is MIJN beleid. ( tot nu toe) DUS BILLY zegt:

BUSH MOET BLIJVEN!!!

Hij is i.i.g. stuken beter dan mijn naamgenoot BILLY CLINTON., die had nog eens een baby-face. en een flut karakter. ( denk o.a. aan lewinsky affaire , eerst ontkennen en dan later beetje toegeven)

Nee, Bush heeft vroeger ook wel eens een joimtje gerookt maar is wel een man met karakter, die er ook vooruit komt veel steun te hebben aan zijn omringende staf.

gr.

BILLY BUSH!!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Mirror

Bericht door Mirror »

Is het ook nog nodig dat ik schrijf wat ik van Bush vind? ;)

[Veranderd op 4/4/02 door Mirror]
Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij is Billy Bush familie van de andere Bush.
:,:,:D
Billy

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Mirror
Is het ook nog nodig dat ik schrijf wat ik van Bush vind? ;)

[Veranderd op 4/4/02 door Mirror]
Mirror ik zal je mening die je elders vertolkt heb op het forum ( bij: Bush wil aanval Irak) even hierheen geplaast.

ik hoop dat je hier geen problemen mee heb.

Dus wat mij betreft hoef je het niet meer te schrijven.
aan de discussie meedoen is natuurlijk zeker wel relevant:D:D:D:D:D

komtie:
Gepost door mirror op 15/3/02 om 18:25

Bush, een leuk onderwerp dat ik met veel interesse volg. Er zijn diverse theorieën over het waarom van de antihouding van Europeanen tegen Bush. Generaliserend kun je zeggen dat vrijwel iedereen Bush te christelijk en rechts vindt. Per definitie doet hij het daarom al 'fout'. Door het verwerpen van het Kyoto-verdrag wordt hij flink verguisd, dat vind ik dus belachelijk. Het hele Kyoto-verdrag is namelijk gebaseerd op drijfzand, namelijk dat door de dioxine-uitstoot de aarde opwarmt. Hier is geen wetenschappelijke onderbouwing voor! Bush wil eerst een gedegen onderzoek, voordat er misschien heel veel overbodige miljarden uitgegeven worden. Dat vind ik verstandig!

Een ander punt waar Bush niet in begrepen wordt is zijn spierballentaal tegen de "As van het kwaad". Vanuit de visie van de Europeanen is inderdaad onbegrijpelijk. Toch is het erg goed dat de VS deze rol inneemt. De VS kunnen het zich veroorloven om krachtige taal te gebruiken, gezien hun militaire overwicht (daarmee hebben ze een grote verantwoordelijkheid!) op de wereld. Europa verkwanselt zijn verantwoordelijkheid; wij zitten vast in onze softe poldergedrag en denken in termen van praten en onderhandelen. Dat werkt niet in het geval van schurkenstaten zoals Irak en Iran, die heel hard bezig zijn kernmogendheden(!!) te worden. Er is één taal die zij heel goed begrijpen, dreigementen met onvoorwaardelijke daaraan gekoppelde acties bij onveranderd gedrag. Dit is de taal die Bush nu gebruikt, dit zijn de acties die komen als Saddam geen wapeninspecties toelaat. Vanuit ons kleine kikkerlandje lijkt de reactie van Bush een 'te'-reactie, hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat wij Bush dankbaar mogen zijn dat hij (met Gods hulp) de verantwoordelijkheid draagt die op zijn schouders ligt. Laten we ons alsjeblieft niet scharen in de anticlub van Europeanen, maar laten we Bush Gods onmisbare kracht en wijsheid toebidden in deze zware taak!

P.S. Ik hou hiermee geen pleidooi voor een kritischloze houding tegenover Bush! Maar het is goed om de problematiek niet in het beperkte Europese verband te zien, maar in de taak, rol en verantwoordelijkheid van de VS als wereldpolitie. Geen rol die zij zo graag willen (dit onterechte verwijt wordt vaak gegeven, maar de VS heeft volop pogingen ondernomen taken over te dragen aan EU. Helaas…!), maar een rol die zij opgedrongen krijgen. Gelukkig draagt de VS haar verantwoordelijkheid wèl.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Ik vind Bush oké.
Op mijn werk schelden ze met z'n allen op hem, omdat hij "te zwaar" zou zijn...

Ik heb wel gehoord van familie uit Amerika dat ze heel erg blij zijn dat Bush nu in The Oval Office zit. Volgens het familielid was die kamer verworden tot een hoerentent.
Het schijnt ook zo te zijn dat iedere werkdag in het Witte Huis begonnen wordt met schriftlezig en gebed. Misschien alles uiterlijk, maar toch.....

Van mij mag Bush blijven!!!!
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik mag Bush niet zo. Hij is me af en toe te agressief. Zo heeft hij het nu weer in zijn hoofd gehaald om Irak aan te gaan vallen.... Zo langzamerhand kalft de steun voor zijn oorlog tegen het terrorisme af, en zo langzamerhand vind ik het ook wel genoeg.

Wat ik wel positief vind aan de huidige politiek van de VS, is dat ze Israel meer en duidelijker steunen.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik ben blij dat Bush president geworden is. Wat had je gehad als Gore president geworden was. President Bush is tenminste niet anti christendom. Hij keurt heel veel dingen af wat wij ook niet goed vinden. Denk maar aan abortus. En ik keur het absoluut niet af als hij strijd tegen het terrorisme. En Irak is ook een land vol terroristen. Ik wou wel dat hij President was van Nederland. Nederland praat alleen maar landen na.

Groeten Matthijs:cool:
BOELY

Bericht door BOELY »

Een man naar mijn hart! Alleen moet hij de palestijnen de strot omdraaien! Dat gepampel is nergens goed voor! Zeggen hoe hij er over denkt en handelen!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Hij durft zijn WOORDEN in DADEN om te zetten, ondanks alle kritiek.

Hier kan ons kabinet van het verleden een heel goed voorbeeld aan nemen!!:?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik heb wel critiek op zijn opmerking over Israel en dan met zo´n wijzend vingertje tegen Israel zeggen dat zij zich moeten terug trekken en dan zeggen dat dit menens is. Nou dit manneke behoeft Israel niet de les te lezen. Kijk eens wat hij gedaan heeft in Afghanistan en wil gaan doen in Irak? en dan Israel verbieden om de terroristen die hun land teisteren niet uit te moorden. Kon nou mister Bush, kijk nara je zelf en Sharon ik geef hem groot gelijk om niet naar die blaaskaak in Amerika te luisteren.
Israel dopje eigen boontjes want van Europa en Amerika moet je het niet hebben want ze laten als het nodig is Israel gewoon in de stront zakken.
Nee mij geen Bush.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Nou Jelle daar mee ben ik niet helemaal met jou eens. Stel je eens voor amerika zegt tegen Israel schiet alle palestijnen maar neer. Nou dan weet ik niet wat er dan zou gebeuren. Wereldoorlog?
Misschien had amerika wel liever hun mond dicht gehouden. Maar alle landen verwachten een uitspraak van Bush. En jij kijkt alleen maar de oorlogen van de laaste half jaar. Hij heeft heel veel goeds gedaan.

President Bush
E-mailadres(sen):
president@whitehouse.gov
Zakelijke gegevens:
Adres:
16000 Pennsylvania Avenue NW
Washington, DC 20500

Ik zou zeggen vraag het hem zelf waarom als hij het doet.
Groeten Matthijs
Jelle

Bericht door Jelle »

Matthijs ik ben het wel gedeeltelijk met je eens hoor, maar die man staat me gewoon tegen. Alleen al die babyface en als ik hem zie krijg ik al de kriebels van hem. en dan het idee dat hij denkt dat iedereen naar hem luistert, nee ik kan er niks aan doen maar als ik zijn koppie zie dan vind ik het toch een beetje een onbenul om t staat. Hij straat gewoon niks uit. ja hij straalt een slappeling uit en dat staat me nu zo tegen in hem.
Het zou een echte vent moeten zijn, maar nu, nee ik weet het niet.
secret boy

Bericht door secret boy »

Jelle,

Wie zou je dan als president willen zien? Alsjeblieft die Al Gore niet. Ik ben benieuwd.................. :)
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Wat ik vind van Bush?

Kennen jullie die kaartjes die ook via e-mail worden verspreid, waarop je eerst een foto van Bush ziet, en vervolgens een aap?

Dat vind ik van Bush:+
Plaats reactie