Een asielzoeker per keer

tukkertje
Contacteer:

Een asielzoeker per keer

Bericht door tukkertje »

Zoals jullie ongetwijfeld gehoord of gezien hebben is er in een veluws plaatsje commotie ontstaan over asielzoekers. Er zouden winkeliers zijn met bordjes voor het raam dat er maar een asielzoeker per keer naar binnen mag. wat vinden jullie hiervan. is dit een goede zaak, discriminatie etc.

Ik vind het op zich niet verkeerd. De winkeldiefstallen waren daar door dat asielzoekerscentrum gigantisch de pan uit gerezen. Ik vind het dan ook n iet raar van die winkeliers dat ze maatregelen nemen.

graag een reactie,

groetjes tukkertje
niels

Bericht door niels »

dit is een heel slechte zaak straks komt er een bordje van een neger per keer een homo per keer of een christen per keer. Dit discriminerend gedrag werkt enorm stigmatiserend. Als je winkeldiefstal wilt oplossen plaats dan een bordje van dat er er heel streng gecontroleerd wordt op winkeldiefstal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ben ik niet met je eens. Het is gewoon bekend dat onder asielzoekers veel en veel meer criminaliteit voorkomt. Een voorbeeld??? Nou er worden gemiddeld genomen 3 keer zoveel moorden gepleegd onder asielzoekers dan onder de nederlandse bevolking. Ik woon zelf vlakbij een asielzoekerscentrum. Als ik zie wat daar gebeurd. Dat wil je niet weten. Fietsen die gestolen zijn worden 9 van de 10 keer daar teruggevonden. Hoe vaak dat je niet leest in de krant dat er weer gestolen is. Ontelbaar vaak. Zijn allemaal asiezoekers.

groeten tukkertje
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Het is een feit dat asielzoekers meer criminaliteit veroorzaken. Maar het is discriminatie als er zo'n bordje voor het raam hangt...
Een andere oplossing graag!
niels

Bericht door niels »

gelijk heb je zeckie, als zo'n bordje plaats stigmatiseer je voor de hele groep asielzoeker, dat er zo veel gestolen wordt is ook een gevolg van de slechte beveiliging, ik zou i.p.v. het bordje dan ook een camera ophangen
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

En dan, met zo'n camera. De politie pakt ze toch niet op. En dat het stigmatiserend werkt???
Vroeger toen ik op de middelbare school zat, had je een snoepwiinkeltje tegenover de school. Hier mochten ook maar twee leerlingen per keer naar binnen, anders was binnen de korste keren de winkel leeg. Dat is toch precies hetzelfde. Ik vind dit een goede maatregel. Het is niet discriminerent, want ze laten gewoon asielzoekers binnen.

groetjes tukkertje
niels

Bericht door niels »

het is volgens de wet wel discriminerend. Het is ook heel iets anders dan leerlingen, leerlingen zijn geen bepaald ras, maar een groep bovendien zijn deze leerlingen niet wettelijk verantwoordelijk voor zich zelf, maar zijn de ouders verantwoordelijk voor hen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Echt niet. Dat is makkelijk zseggen de ouders zijn verantwoordelijk. Hoe verklaar je danhet feit dat de criminaliteit in de buurt van een asielzoekerscentrum ineens veel hoger is dan normaal, als die asielzoekers er niet geweest waren??????

tukkertje
niels

Bericht door niels »

Ik zeg ook niet dat asielzoekers minder crimineel zijn het klopt vast wel dat ze gemiddeld meer criminele activiteiten plegen dan autochtonen. Maar daar gaat het helemaal niet om, je kunt nl. wel meer bevolkingsgroepen met elkaar vergelijken, gemiddeld plegen mannen meer criminele activiteiten dan vrouwen, maar dan plaats je er nog geen bordje voor.
bazz

Bericht door bazz »

Het verbieden van meer dan 2 leerlingen is voor de wet precies hetzelfde dan het verbieden van meer dan 1 asielzoeker, omdat de nederlandse grondwet discriminatie OP ELKE GROND verbied.je kunt dan moeilijk zeggen dat het niet geld voor leerlingen. De discussie moet dus alleen gaan of het al dan niet om discriminatie gaat.
niels

Bericht door niels »

Dat is het dus juist niet volgens de wet, volgens de wet heeft discriminatie te maken met het verschil in rassen, het verschil in leerlingen t.o.v. van andere bevolkingsgroepen is volgens de wet heel anders, je mag zelfs discrimineren op basis van leeftijd, want bedrijven en de overheid passen prijsdiscriminatie toe op leeftijd, studenten korting ouderen korting enz. De overheid mag niet op wettelijke gronden discriminatie toe passen op rassen. Je mag het ene ras niet meer rekenen voor een treinkaartje dan een ander ras.
Coen

Bericht door Coen »

Echter, asielzoekers vormen ook geen ras, maar een 'groep' vluchtelingen (dus net als een 'groep' leerlingen) van veel verschillende rassen. Er zouden bij wijze van spreken ook blanke westerse mensen bij kunnen zitten die hierbij volgens jou dan ook gediscrimineerd worden.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Scherp opgemerkt
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Origineel gepost door tukkertje
Echt niet. Dat is makkelijk zseggen de ouders zijn verantwoordelijk. Hoe verklaar je danhet feit dat de criminaliteit in de buurt van een asielzoekerscentrum ineens veel hoger is dan normaal, als die asielzoekers er niet geweest waren??????

tukkertje
Enkele weken had ik het genoegen (??) om een bezoek te brengen aan een AZC. Ik kwam er diep onder de indruk van terug. De mensonterende omstandigheden waarin de mensen daar moeten leven is echt schandalig. Met een gezin leven in een ruimte zo groot als mijn slaapkamer. Geen privacy. Geen uitzicht op een baan. De hele week rondhangen, want iets anders kan en mag je niet doen. En deze situatie kan echt jaren duren. Daarnaast heb je nog de voortdurende onzekerheid dat je elk moment teruggestuurd kan worden. Het Nederlandse asielbeleid is namelijk nogal grillig. Hoewel Nederland Amerika graag zou willen steunen in de oorlog tegen het gevaarlijke Irak onder de dictatoriale Saddam, stuurt het tegelijkertijd asielzoekers terug naar Irak.

Wat is er ooit gebeurt met het gebod goed voor vreemdelingen te zorgen (...want zonder het te weten hebt gij het voor mij gedaan.........want zonder het te weten hebt gij engelen geherbergt?)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Die mensen hebben toch zelf ervoor gekozen om hierheen te komen. Wij hebben ze niet opgehaald. Als ze nu eens al die economische vluchtelingen terugstuurden, dan was er genoeg ruimte voor die echte asielzoekers.
Die mensen moet blij zijn dat ze hier mogen zijn,. Dat ze geld krijgen etc.

tukkertje
Plaats reactie