Kosten van levensonderhoud

wpv

Bericht door wpv »

Helemaal mee eens, Rens.
Niemand gaat toch zeker vandaag iets kopen. Laten we met z'n allen een signaal afgeven, dat dit moet veranderen.
anne

Bericht door anne »

Laatst kreeg ik een mailtje dat er 1 juli consumenten-stakingsdag was. Om dezelfde reden dat alles duurder was geworden. Hebben jullie daar nog iets over gehoord of gelezen?

Groeten Anne
Jelle

Bericht door Jelle »

Het schijnt zo te zijn dat het vandaag dus stakingsdag is om iets te kopen.
Wel een makkelijke dag want op de maandag morgen zijn er al geen winkels open dus alleen vanmiddag gaan we niets kopen. Als we dan dinsdag maar niet het dubbele weer in huis halen.
WSO

Bericht door WSO »

groente en fruit ook:

Aardbeien vorig jaar 2 dozen voor 2,95 om deze tijd van het jaar. Nu weer. 120% duurder.
Het vervelende is dat alles zo goedkoop oogt. Vorig jaar stond alles dubbel geprijsd. Dat zou eigenlijk nog steeds verplicht moeten zijn.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik weet niets van die prijzen af, ik doe namelijk nooit boodschappen en het zegt me dan ook niets. Wel hoor ik mijn vrouw er steeds over klagen dat alles zo duur is geworden. Ook ik hoor verhalen van enorme prijsstijgingen, maar dit is niet alleen de verhoging van de euro want er is natuurlijk ook de verhoging van de btw geweest en daar heeft de regering de tarieven natuurlijk ook al 1-1/2 procent mee verhoogd.
Maar dat weet ik wel dat mensen met een uitkering en de alleen verdieners hiervan de dupe zijn.
WSO

Bericht door WSO »

Wat je in de supermarkt koopt valt voor 99% onder het lage BTW-tarief. En dat is gelijkgebleven.
Al op 1-1-2001 is het hoge tarief verhoogd van 17,5 naar 19. Iets van 117,50 in 2000 kostte in 2001 119,-- Dat is 1,01% verhoging.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Maandag heb ik geen boodschappen gedaan. Ook n.a.v. dat mailtje. En een paar dagen er voor stond er een stuk over in de Metro.
Ik hoopte dat heel veel mensen mee zouden doen, maar ik zag dat de rijen bij de kassa van de supermarkt net zo lang waren als anders. Jammer. Het was wel leuk geweest als er echt bijna niemand wat was gaan kopen.
Eerst had ik het niet zo in de gaten dat alles duurder was geworden. We moesten nog aan de euro wennen. Maar inmiddels heb ik het steeds meer in de gaten. Mijn wekelijkse patatje was altijd rond de 3 gulden en is nu 2,40 euro ! ! ! :( :? :# :mad: :$ :o :mad2: :sne
Echt niet leuk! En voor mijn boodschappen was ik altijd rond de 40 gulden kwijt, per week, en nu zit ik altijd een eind boven de 20 euro. Of ben ik nou zo veel gaan eten ineens???

[Veranderd op 4/7/02 door pingpongbal]
Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij ben je gewoon veel meer gaan eten, ga eens op de weegschaal staan.:,
pingpongbal

Helaas heb ik geen weegschaal. Maar al mijn kleren passen nog prima hoor! :thu
Dus daar zal het niet aan liggen. En ik doe ook nog steeds bij dezelfde supermarkt boodschappen ongeveer evenlange boodschappenlijstjes als altijd... Even zware tassen... Maar het bedrag op mijn kassabon is groter!!! :sne

[Veranderd op 5/7/02 door pingpongbal]
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Jelle
(...)de alleen verdieners hiervan de dupe zijn.

Jaahaaaaa.... snif brul jank:#:#:#:#
Jelle

Bericht door Jelle »

Jaha, Admin. huh???.

Aan alle forumleden, Kan er voor dit zielige meisje hier een collecte gehouden worden om haar financieël te steunen?
;)

[Veranderd op 6/7/02 door Jelle]
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Misschien moet ze gewoon proberen haar internetverslaving tegen te werken. Kan ze veel geld mee uitsparen; zeker in de toekomst want KPN is ook heel wat van plan! :(
pingpongbal

Wie is nou dat zielige meisje? Bloob of ikke? Nou ik ben niet zielig hoor!!! :D
Zolang ik nog geen honger lijdt hoeft er echt geen collecte gehouden te worden!!!
Internet verslaving??? Ik heb pas sinds twee dagen eindelijk thuis internet!!! Daarvoor deed ik het ff snel in de bieb of op school. Dus vanaf nu kan ik pas echt gaan forummen!!!:D

[Veranderd op 6/7/02 door pingpongbal]
Plaats reactie