Consumentenstaking

elize

Consumentenstaking

Bericht door elize »

We doen allemaal mee he?!
Dus... 1 juli nix kopen!!!

Misschien ff lastig, maar als iedereen het doet, zal het echt wel effect hebben hoor.

Stel je voor, dat alles weer net zo goed wordt als toen de oude vertrouwde gulden er nog was...

:yawn::embarass::yawn::wink::laugh:
Spijkertje

Bericht door Spijkertje »

:shakehead::NO!:
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Volgende week maandag? Ik denk dat ik dan maar eens wat ga shoppen voor wat nieuwe kleren :-)
Adje

Bericht door Adje »

Echt REUZE!!!:yelclap::yelclap::yelclap:
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

DOEI!!!!!:NO!:

Ik doe echt niet mee!
Je weet half niet wat je zegt, wat voor effect dat heeft voor de economie...
Adje

Bericht door Adje »

Die overdaad tegenwoordig......
elize

Bericht door elize »

Ah...

Waarom doen jullie niet mee? Vinden jullie het niet erg om veel geld uit te geven ofzo?

Iedereen moet meedoen! Egoisten en niet-egoisten!!!

- Egoisten omdat je het o.a. voor jezelf doet

-Niet-egoisten omdat je het ook voor anderen doet

Dus, WAAROM NIET???

:confused::confangry::bvraag:
Johanna

Bericht door Johanna »

Inderdaad Elize!!!!!!!!!
Zeckie je moet gewoon meedoen, we zijn al rijk zat hier.
En Quazzy, jij komt maandag maar hierheen, want bij ons zijn de winkels tenminste fatsoenlijk gesloten op maandag.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Ik ga volgende week maandag een heleboel kopen!!!!!! :smash: :tongue: :smash:

Dwaas vind ik het zo'n consumentenstaking! Denk je nou echt dat daardoor de gulden weer terug komt? Waarvan een heleboel al vernietigt is? Denk je dat ze weer alle euro's weer naar binnen gaan halen? Weet je wel hoe een karwei dat is? Dat duurt dan weer zo ongeveer een jaar, voordat dat allemaal geregelt is en als het eenmaal zover is dan is iedereen al gewend aan de euro. Waar praat je over????!
Bovendien, je ruïneert meer mensen door te staken, dan door niet te staken... dan kun je wel zeggen dat je rijk genoeg bent, maar zeg dat dan maar eens tegen zo'n iemand.... (de gevolgen zijn groter dan je denkt hoor, als heel Nederland gaat staken.)
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Wat is het nut van een consumentenstaking? Net alsof mensen besluiten op maandag dan maar niet te eten? Nee, dan doen ze hun boodschappen gewoon op zaterdag. Net alsof er mensen zijn die dan maar geen kleding kopen? Nee, dan kopen ze het gewoon op dinsdag.

Ik heb er voor de rest geen problemen mee. Voor mij is het juist lekker rustig in de winkels!!! (lekker kleren sjoppen, wilde nog naar Amsterdam toe namelijk)

Maarehh Zeckie, er zijn toch minstens twee koopbeluste consumenten maandag! (gelukkig)
elize

Bericht door elize »

Tuurlijk komt de gulden niet terug zeckie. Het gaat erom dat alles met de euro duurder is geworden, en dan kan je wel zeggen dat er mensen geruineerd worden als heel NL een x geen geld uitgeeft, ze hebben al winst genoeg aan ons gehad hoor.

Ik vind het eigenlijk ook wel ontzettend kinderachtig om dan juist expres meer te gaan kopen. Als je nou perse niet mee wilt doen, dan doe je dat niet, maar wel lekker kinderachtig om dan juist het tegenovergestelde te gaan doen.

En je hoeft maandag ook echt niet te gaan vasten hoor, waarschijnlijk komt het er op neer dat degenen die meedoen zaterdag nog ff gaan hamsteren. Maar het gaat erom dat ze zien dat wij het menen, en dat we het er wel voor over hebben om een dag geen geld uit te geven als deze oplichterij dan afneemt.

Wij moeten een signaal geven dat we het zat zijn om nu altijd maar blut te zijn!!! En als jij zo rijk bent dat je nooit blut bent, denk dan nu ajb es een x niet alleen aan jezelf!!!

:nono:
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ben er helemaal voor om maandag niets te kopen. Alle winkeliers hebben d eprijzen verhoogd. Weet je nog wat Zalm zei: neeeee, de prijzen gaan niet omhoog. Nou, kan je voorbeelden genoeg noemen, denk eens aan de horeca, parkeergeld, boodschappen.
Alles is duurder geworden. Walchelijk

groetjes tukkertje
wpv

Bericht door wpv »

Als ik er aan denk zal ik zeker 1 juli niets kopen.Maar volgens mij heeft het geen enkel effect wanneer heel nederland 1 dag niets koopt.:nixweiss::shakehead:
elize

Bericht door elize »

Als echt heel NL nix uitgeeft zal het echt wel effect hebben, maar als iedereen denkt, de anderen doen het wel, en zelf lekker gaan shoppen, dan zal het wel geen effect hebben.

Stel je nou voor dat maandag het hele winkelcentrum leeg is, echt NIEMAND koopt wat, of gaat uit eten of naar de bios ofzo, ik denk dat dat best werkt hoor. Maar het probleem is dat waarschijnlijk lang niet alle mensies meedoen.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik ben van mening veranderd: ik vind het een goed idee dat de consumenten moeten gaan staken. Vanaf nu juich ik het zelfs toe!

Waarom? Eenvoudig: hoe meer mensen er staken, des te minder druk het is in de winkels waar ik maandag naartoe ga :-)
Plaats reactie