weer zo een onmogelijke vraag de Zondvloed

Lambertus

weer zo een onmogelijke vraag de Zondvloed

Bericht door Lambertus »

Julie weten (en mischien moet ik er mee stoppen met dit soort mensen) maar vandaag een vraag uit de reeks Wat moet ik er mee....?

De zondvloed bijbels gezien correct maar dan nu de vraag van een kennis en ik merk aan hem dat ie echt meer wil wetend dus het is geen vraag vraag om ons af te***** weet je wel

Goed ...De zondvloed kwam ....waar kwam het water vandaan de hoeveelheid dan (mijn antwoord onderaardse geisers gingen open en dat is wetenschappelijk (daar houdt ie van !) te verklaren maar dan de vraag als het water verdwijnt krijg je een dusdanig "vochtig " heelal dat de temperatuur dusdanig stijgt dat er geen leven kan zijn !!!

Dus vraag éen waar ging het water heen (onderaardse rivieren kent ie al!) en dan de in mij meest stomme maar toch ook zo logosche vraag gezien vanuit zijn standpunt dan ....hoe kunnen er kangaroe ´s dan allen in Australia voortkomen komen en niet hier en hoe zijn ze er gekomen?

EHHH ja en wat zeg je dan ....!?

[Aangepast op 25/1/05 door Lambertus]
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik snap je worsteling Lambertus, maar op sommige vragen zijn geen rationele antwoorden. Ik denk dat er geen goede wetenschappelijke verklaringen zijn voor de zondvloed.
Veel wetenschappers menen nu te weten waar de zondvloed heeft plaatsgevonden, namelijk in de zwarte zee. Ze hebben daar op grote diepte dorpen gevonden en denken nu dat er eerst enkel een klein meer lag, die vervolgens toen de bosporus (de smalle doorgang tussen de middelandse zee en de zwarte zee) ontstond "vol gelopen" is tot de grootte van de zwarte zee, waardoor er veel dorpen van de aardbodem zijn weg gevaagt.
Helaas voor de wetenschappers is bijv. in de Majacultuur ook een soort zondvloedverhaal te vinden, net als bij de oorspronkelijke bewoners van Hawaï.
Tja? Waar kwam al dat water vandaan? Het is goed mogelijk dat het smeltende ijs van de laatste ijstijd er voor gezorgt heeft en dat het water later netjes herverdeeld is over de aarde.
Wie zal het zeggen...
Lambertus

Bericht door Lambertus »

kaw

dit antwoord zal ik hem meegeven maar dan nog (en ik ben ook benieuwd ) hoe verklaar je dan dat de ark die op de berg ararat "gestrand is" diersoorten naar australie heeft kunnen brngen wan dat is gegarandeer een vraag van hem ! Dat van de zwarte zee wist ik niet maar als dat geologisch te verklaren is zal dat bewijs genoeg zijn maar ja dan die andere vraag weet je wel !?
memento

Bericht door memento »

De zondvloed. Als ik naar mijn wereldkaart kijk valt me altijd op dat de brokken land (continenten) redelijk goed in elkaar passen, net alsof ze vroeger aan elkaar gezeten hebben. Áls dat waar is, dat alles vroeger aan elkaar zat, dan is de zondvloed ws. een grote aardverschuiving geweest, wat enorme vloedgolven over het land heeft laten spoelen.

De kangaroes zijn meer een probleem om een verklaring voor te vinden. Het meest voor de hand liggende verklaring is assimilatie. Ik bedoel: de dieren verspreidde zich over heel de wereld. Ze pasten zich aan aan de verschillende leefomgevingen. Door de jaren heen zouden de eigenschappen van die dieren zover veranderd zijn (door het aanpassen) dat er te spreken valt over een 'nieuw' diersoort. Daarbij misschien ook goed om de mogelijkheid van kruisingen in het achterhoofd te houden. En val de ongelovige anders aan met hun eigen wapen: evolutie (evolutie zou, theoretisch, versneld kunnen worden door verandering van leefklimaat; evolutie is tenslotte niets anders dan vergaande assimilatie).

Zomaar wat gedachten...

[Aangepast op 25/1/2005 door memento]
Christina

Bericht door Christina »

Heb je "De Zondvloed" van Rehwinkel wel eens gelezen? Een vrij oud boek en toch staan er wat mij betreft hele aannemelijke verklaringen in voor al deze vragen.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Wat denk je wat de logische gevolgen zijn van het wonder dat op verzoek van Jozua de zon en maan stilstonden in het dal van Ajalon?
God is machtig. Zijn macht gaat ons verstand te boven.

owja, Prof. Ouweneel heeft ook flink nagedacht in zijn boek: "De Ark in de branding."

[Aangepast op 25/1/05 door Miscanthus]
appie21

Bericht door appie21 »

Ik denk dat het water op de aarde is gebleven! waar dan? ik denk dat na de zond vloed de aarde is open gescheurd (vergroot!) kijk maar eens naar europa afrika en (zuid) amerika . Dit past met een beetje puzzelen precies in elkaar! dus ik denk dat het water daar naartoe is verplaatst! natuurlijk zit er ook veel water in de lucht! denk aan de lucht vochtigheid en de wolken enz enz

[Aangepast op 25/1/05 door appie21]
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Wie heeft de zee met deuren afgesloten, toen zij bruisend uit de moederschoot kwam? - Toen Ik wolken maakte tot haar kleed en duisternis tot haar windselen; toen Ik de door Mij gestelde grens uitbrak, grendels en deuren aanbracht; toen Ik sprak: Tot hiertoe en niet verder zult gij komen, hier zal de trots uwer golven blijven staan!
Zijt gij doorgedrongen tot de bronnen der zee, en hebt gij door de geheimenissen van de waterdiepten gewandeld?
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Zoek eens op "Hydroplaten theorie", er is een website fontijnen van de afgrond, die geeft ook wel een leuke theorie of hoe het zou kunnen, de zondvloed.
memento

Bericht door memento »

Ach, theorieën zijn leuk. Maar onze God is een God van wonderen. Zijn wegen zijn vaak onnaspeurlijk voor ons mensen. Laten we liever in verwondering de werken van Zijn handen gadeslaan...
vlinder

Bericht door vlinder »

Precies memento,

En waarom zou je nog moeten GELOVEN, als alles te verklaren is. Ik denk dat we niet alles moeten willen weten, maar geloven in Gods Almacht!!
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Er was laatst op Discovery een documentaire over die dorpen in de Zwarte Zee.

En dat er bij de Maya en andere volken verhalen over een grote vloed in het verleden is geweest, is volgens mij en bewijs dat de zondvloed echt gebeurt is en geen mythe zoals wettenschappers stellen.
The Groom's still waiting at the altar
caprice

Bericht door caprice »

memento schreef:Áls dat waar is, dat alles vroeger aan elkaar zat, dan is de zondvloed ws. een grote aardverschuiving geweest, wat enorme vloedgolven over het land heeft laten spoelen.
Dat is Bijbels niet houdbaar, want het heeft 40 dagen en 40 nachten geregend, en de wateren namen 150 dagen de overhand op de aarde. En het duurde een jaar voordat de aarde weer droog was. Ook staat er niets in Gods Woord over een aardverschuiving, dan alleen dat de fonteinen des afgronds geopend werden. Van vloedgolven lees ik niks.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marnix

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
memento schreef:Áls dat waar is, dat alles vroeger aan elkaar zat, dan is de zondvloed ws. een grote aardverschuiving geweest, wat enorme vloedgolven over het land heeft laten spoelen.
Dat is Bijbels niet houdbaar, want het heeft 40 dagen en 40 nachten geregend, en de wateren namen 150 dagen de overhand op de aarde. En het duurde een jaar voordat de aarde weer droog was. Ook staat er niets in Gods Woord over een aardverschuiving, dan alleen dat de fonteinen des afgronds geopend werden. Van vloedgolven lees ik niks.
Even een interessante theorie die ik niet zo onaannemelijk vind en die ik al vaker heb gehoord:

Volgens de Bijbel hadden de mensen zo'n 1600 jaar na de schepping van de levende natuur er zo'n puinhoop van gemaakt dat er een wereldwijde waterramp voor nodig was om de aarde weer leefbaar te maken. Een zekere Noach overleefde dat oordeel samen met zijn gezin omdat hij de enige was die nog contact met God onderhield. Daardoor kon hij door God worden ingelicht over wat er ging gebeuren en kreeg hij de opdracht om lang van te voren een enorm vaartuig te bouwen, niet alleen om daarmee zichzelf te redden en zijn gezin, maar ook om zoveel mogelijk dieren een kans te geven te overleven.

Wat gebeurde er toen volgens dat bijbelse verslag? Op één of andere manier kwam er een enorme watermassa vrij uit de lucht dat alles onder water kwam te staan, inclusief de allerhoogste bergen.

Die watermassa was al aanwezig op aarde. Vóór de schepping van de levende natuur stond alles namelijk ook al onder water volgens de Bijbel. "De aarde was onherbergzaam en verlaten," staat er. "Een watervloed bedekte haar en er heerste diepe duisternis."Aan die duisternis kwam een eind toen het licht en de zon werden geschapen. En om daarna het vaste land te laten ontstaan, deelde God volgens de Bijbel die watermassa in tweeën, een gedeelte boven en een gedeelte beneden, met daartussen de dampkring. Ik zal het je even voorlezen.

Toen zei God: "Er moet in het water een koepel zijn die de watermassa's scheidt." Zo gebeurde het ook. God maakte een koepel over de aarde (het uitspansel) en scheidde zo het water onder de koepel van het water boven de koepel. Toen zei God: "Al het water onder de koepel moet naar één plaats samenstromen, zodat een deel van de aarde droog valt."

En zo gebeurde het. Het drooggevallen gebied noemde God land en het samengestroomde water zee... Dat is een interessante gedachte. De hoeveelheid water boven de dampkring was waarschijnlijk veel en veel groter dan nu. Dat water zal zal dan ook niet in de vorm van wolken in de lucht hebben gezeten, Het was waarschijnlijk een soort van waterschil om de aarde. Er staat bijvoorbeeld dat het voor de zondvloed niet regende en ook dat de regenboog pas voor het eerst werd gezien na de zondvloed. Dus dat klopt daar wel mee. Door die waterschil was de aarde net één grote broeikas.

Toen waren er nog geen ijskoude poolgebieden en hoogvlakten met gletsjers. Overal heerste een subtropich klimaat.Maar wat gebeurde er nu met de zondvloed? De waterschil kwam naar beneden waardoor alles weer onder water kwam. Net als voor de schepping van de levende natuur. Alleen met één verschil: de invloed van de zon. Daardoor ging er iets gebeuren wat een enorme verandering met zich meebracht. Door het verdwijnen van die waterschil, kreeg je plotseling enorme verschillen in temperatuur. Waar de zon loodrecht op de aarde scheen, werd het heel warm en verdampte het water. En op de plaatsen waar waar de zon het aardoppervlak veel minder kon verwarmen, daar kwam het als sneeuw en ijs weer naar beneden, dus hoofdzakelijk aan beide polen. Ook veroorzaakten die temperatuurverschillen wind waardoor de verdamping van het water ook geweldig toenam.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Om nog een theorie te lanceren: Er zijn dorpen gevonden op de bodem van de zwarte zee. De zwarte zee moet dus vrij recentelijk zijn ontstaan. Wetenschappers vermoeden dat het bijbelse zondvloedverhaal daar ontstaan is. Dat het water uit de aarde kwam is voor het oog waarschijnlijk gekomen omdat het zeewater van de middenlandse zee via de pas ontstane Bosporus de vallei van de Zwarte zee instroomde. Dat kwam niet uit de lucht vallen. Daarmee is de regen nog niet verklaard, maar de Bosporus zou kunnen zijn ontstaan door hevige regenval dat weer getriggert is door een flinke vulkaanuitbarsting en die is er geweest in de Middenlandse zee rond die tijd.
Maar dit is slechts een vrijdagochtendoverpeinsing.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Zee
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zondvloed
Ook interessant:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantis_%28eiland%29
Vind het verhaal erg lijken op het prezondvloed babel van de bijbel.
Plaats reactie