De SGP "aanpakken"............

Breekijzertje

De SGP "aanpakken"............

Bericht door Breekijzertje »

Proces moet staat dwingen tot aanpak SGP

Uitgegeven: 9 juli 2003 09:21

AMSTERDAM - Het Clara Wichmann Instituut , dat zich inzet voor de rechtspositie van vrouwen, wil de Nederlandse staat met een juridische procedure dwingen iets te doen aan het vrouwenbeleid van de SGP.

Bij deze politieke partij, met twee zetels vertegenwoordigd in de Tweede Kamer, hebben vrouwen geen stemrecht en mogen ze geen lid van de gemeenteraad of het parlement worden.

Eerder probeerde het instituut vrouwelijke SGP-sympathisanten te bewegen een proefproces tegen de partij te beginnen. Dat lukte uiteindelijk niet. Ook pogingen om het kabinet tot actie te bewegen strandden.

Met een proces tegen de staat hoopt het instituut nu de politiek te kunnen dwingen op te treden tegen de SGP, bijvoorbeeld door uitsluiting van de partij van de volgende verkiezingen. Daarvoor wordt onder meer een beroep gedaan op het Vrouwenverdrag van de Verenigde Naties.



Tja......hoe gaat dit weer aflopen.............?



Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Komt niet van de grond, want SGP-vrouwen hebben er geen behoefte aan of in ieder geval geen behoefte aan een proces.

Pim.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Komt niet van de grond, want SGP-vrouwen hebben er geen behoefte aan of in ieder geval geen behoefte aan een proces.

Pim.
'k Denk dat jij de insteek niet helemaal vat.

Het gaat hier om wat in de partijstatuten van de sgp is vastgelegd en niet om wat sgp-vrouwen al dan niet willen...................


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

He, ik ben niet dom hoor! :sne

In de overweging zal wel meegenomen worden dat de sympathisanten geen behoefte hebben aan dit gezeik (excuus). Als je als vrouw graag mee zou willen praten/besturen moet je gewoon lid worden van een andere partij.

De inhoudelijke discussie is al eerder gevoerd, maar ik denk (en hoop) dat ze (die ge-emancipeerde tantes) ook dit keer weer bot vangen. Ik hoop het omdat mijns inziens een verandering van standpunt van binnen uit moet komen en niet op deze manier.

Pim.

[Aangepast op 9/7/03 door Pim]
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Ik vind eigenlijk dat die irritante club van ondemocratische dames eens een keertje aangepakt moet worden.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
He, ik ben niet dom hoor! :sne

In de overweging zal wel meegenomen worden dat de sympathisanten geen behoefte hebben aan dit gezeik (excuus). Als je als vrouw graag mee zou willen praten/besturen moet je gewoon lid worden van een andere partij.

De inhoudelijke discussie is al eerder gevoerd, maar ik denk (en hoop) dat ze (die ge-emancipeerde tantes) ook dit keer weer bot vangen. Ik hoop het omdat mijns inziens een verandering van standpunt van binnen uit moet komen en niet op deze manier.

Pim.

[Aangepast op 9/7/03 door Pim]
Uit een recent onderzoek is gebleken dat 50-60% van de refojeugd (toekomstige sgp-leden) vóór lidmaatschap van de vrouw is!

Dat zegt toch wel wat.

'k Ben het met je eens dat in dit geval verandering van binnenuit moet komen, maar druk in meer of mindere mate van buitenaf kan er m.i. goed bij helpen........... :$


Een 'breekje' van Breekijzertje
Guppy

Bericht door Guppy »

Uit een recent onderzoek is gebleken dat 50-60% van de refojeugd (toekomstige sgp-leden) vóór lidmaatschap van de vrouw is!
Nou, Breekijzertje, laten we er dan vanuitgaan dat dit lidmaatschap er in de toekomst zeker zal komen.
Nu is dat, heel democratisch, nog door de meerderheid nog niet het geval.

Het is dan ongewenst dat dit instituut zich gaat bemoeien met dingen waar de betreffende vrouwen nog geen moeite mee hebben.

Maar je kunt het zo wel mensen aanpraten.

Laat er 1 partij zijn die haar principes uit blijft dragen. Gefundamenteerd op de Bijbel.

Komt dan weer het probleem, hoe verkoop je het naar de buitenwereld dat je in 1 keer andere principes hebt?

Ooit hoorde ik iemand zeggen: Principes die veranderen zijn geen principes.

Terug naar de Bijbel. Alles wat we doen moet zijn tot Gods eer.
Ik durf te zeggen dat voeren van deze discussie buiten de partij zelf om tegen Gods eer is.

Omdat je hiermee Zijn Kerk in diskrediet brengt.
Dit instituut verdient geen enkele steun, ook niet wanneer ze een SGP?????-vrouw bereidt vinden om een dergelijk proces aan te gaan.

PS, ook van mij mag er best iets veranderen, maar de weg waarop dat gebeurt is toch wel erg belangrijk.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Laat ik allereerst zeggne dat ik totaal geen moeite heb met vrouwen in de politiek.

Wel vind ik dat dit gezever eens moet ophouden. Wat willen ze nu bereiken hiermee. Dit is gewoon weer iets om te provoceren. Zo van ik zal laten zien dat er vrouwen lid kunnen worden.

tukker
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Guppy
Uit een recent onderzoek is gebleken dat 50-60% van de refojeugd (toekomstige sgp-leden) vóór lidmaatschap van de vrouw is!
Nou, Breekijzertje, laten we er dan vanuitgaan dat dit lidmaatschap er in de toekomst zeker zal komen.
Nu is dat, heel democratisch, nog door de meerderheid nog niet het geval.

Het is dan ongewenst dat dit instituut zich gaat bemoeien met dingen waar de betreffende vrouwen nog geen moeite mee hebben.

Maar je kunt het zo wel mensen aanpraten.

Laat er 1 partij zijn die haar principes uit blijft dragen. Gefundamenteerd op de Bijbel.

Komt dan weer het probleem, hoe verkoop je het naar de buitenwereld dat je in 1 keer andere principes hebt?

Ooit hoorde ik iemand zeggen: Principes die veranderen zijn geen principes.

Terug naar de Bijbel. Alles wat we doen moet zijn tot Gods eer.
Ik durf te zeggen dat voeren van deze discussie buiten de partij zelf om tegen Gods eer is.

Omdat je hiermee Zijn Kerk in diskrediet brengt.
Dit instituut verdient geen enkele steun, ook niet wanneer ze een SGP?????-vrouw bereidt vinden om een dergelijk proces aan te gaan.

PS, ook van mij mag er best iets veranderen, maar de weg waarop dat gebeurt is toch wel erg belangrijk.
"Principes die veranderen zijn geen principes"...............


Wel eens van voortschrijdend inzicht gehoord?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Guppy

Bericht door Guppy »

Zeker, en voortschrijdend inzicht is niet het zelfde als principes.

Een principe geef je niet op. Omdat je ervan uit gaat dat je gelijk hebt.

Laat je je overtuigen, dan geeft je aan dat je verkeerd zat.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik vind het alleen maar stom al dat gedoe over die vrouwen.
Als deze vrouwen willen stemmen en in de regering willen zitten moeten ze gewoon stemmen op een andere partij. De SGP standpunten weet iedereen en je wordt niet gedwongen om hun standpunten in te nemen. Wat is dan de moeilijkheid?
Als er een vrouwenclub opgericht wordt dan kunnen mannen daar toch ook geen lid van worden. En van een mannenvereniging kunnen toch ook geen vrouwen lid worden.
Wat een gezever allemaal.

Vrouwen fietsen een apart Tour de France en de mannen ook. Ik heb deze geemancipeerde vrouwen nog nooit gehoord dat ze het dus willen opnemen tegen de manlijke wielrenners, want dan komen ze weer met de smoes dat vrouwen minder sterk zijn.
Zo langzamer hand wordt men ziek van al die geemancipeerde manvrouwen.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje


'k Ben het met je eens dat in dit geval verandering van binnenuit moet komen, maar druk in meer of mindere mate van buitenaf kan er m.i. goed bij helpen........... :$


Een 'breekje' van Breekijzertje
Druk van buitenaf werkt averechts. Kijk ik naar mezelf dan zeg ik "laat ons zelf onze boontjes doppen. Maar als ze van buitenaf willen beslissen, wordt ik ineens heel behoudend en wordt lid van de stichting' ." ;)
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Er zijn volgens mij geen (sgp) vrouwen die via deze weg stemrecht (enz.) willen verkrijgen.

Het valt me op dat vrijwel alleen de mensen hierover vallen die anders toch ook geen SGP zouden stemmen, als van de SGP vrouwen wel stemrecht mogen hebben.
Volgens mij valt Breekijzertje hier ook onder.... :t

Waar slaat het dán nog op om daar ook maar overin te zitten.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik kan zulke vrouwen wel :(:(:(:(:(
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Waar maakt men zich nou druk om ??
Die vrouwen hebben vrijwillig gekozen voor deze partij !!!

Een priester kiest ook voor celibatair leven !

Dus waar een ander zich nou mee bemoeit ontgaat hme een beetje ? Vrijwillig gekozen voor..... en als ze niet willen nou biedt je ontslag aan en ga wat anders doen ....toch :pu
Plaats reactie