Geen gratis Internet voor scholen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lammert
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 mar 2003, 18:34
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Geen gratis Internet voor scholen

Bericht door lammert »

Helaas mag de KPN de scholen geen gratis internet aanbieden.
De rechter heeft dit vandaag beslist n.a.v. een protest van een andere Internet provider.
De KPN mag dit niet onder de kostprijs doen.

Jammer voor de scholen die hier een mooie kans in zagen om behoorlijk te kunnen besparen op deze kosten.

Overigens is het voor mij wel duidelijk dat er wat veranderen moet in de wetgeving, omdat de scholen zo wel erg gedupeerd worden.

Deze hele situatie doet mij denken aan de perikelen rond de Kerktelefoon.
Omdat andere kabelmaatschappijen de kerktelefoon ook wilden aanbieden zitten we nu met de puinhopen omdat het de KPN nu verboden is de kerktelefoon onder de kostprijs aan te bieden.

Lang leve de vrije markt werking op deze manier!! Bah!!:i:i

:sne:sne
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Puinhopen?
Alles wordt steeds goedkoper. Ik bel nu al voor een halve cent per minuut. Binnen en buiten de regio, piek en dal, maakt niet uit.
Wat geld kost moet geld kosten en nu gaan de kerken ook andere oplossingen zoeken voor kerktelefoon.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Lammert

aan de ene kant begrijp ik je maar is dit niet een voorbeeld van valse concurentie ?

Stel je voor je hebt zelf een winkeltje en je draait redelijk en dan in ene...komt er een gigantisch bedrijf aan die jou in een klap wegvaagd. Denk eens aan kleine buurtsupers e.d

Waar ik minder moeite mee zou hebben als de kpn bijvoorbeeld zeer goedkoop aan scholen levert dan weet ik als kleine zelfstandige niet al die scholen zou kunnen hebben als klant en dat ik me op een andere klantenmarkt moet richten

Blijft een feit dat de scholen de dupe worden dat wel !
Gebruikersavatar
lammert
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 mar 2003, 18:34
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door lammert »

Oorspronkelijk gepost door refo
Puinhopen?
Alles wordt steeds goedkoper. Ik bel nu al voor een halve cent per minuut. Binnen en buiten de regio, piek en dal, maakt niet uit.
Wat geld kost moet geld kosten en nu gaan de kerken ook andere oplossingen zoeken voor kerktelefoon.
Dat klopt, maar zo goedkoop als het was komt niet meer! :sne
Loïs

Bericht door Loïs »

Het onderwijs is sowieso een ondergeschoven kindje in Nederland.
En dat zeg ik niet alleen omdat ik een tijdje in deze sector gewerkt hebt (arbeidscontract is inmiddels verlopen ;-)), je merkt het overal. Als leerlingen zelfs klagen dat ze zich vervelen (merkte ik destijds op mijn werk ook) is er wel iets goed fout, denk ik. Leerlingen horen niet te klagen over verveling.

[Aangepast op 12-11-2003 door Loïs]
Plaats reactie