VIRUS - (GEEN ONZIN)

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

VIRUS - (GEEN ONZIN)

Bericht door Pim »

Ook last van een virus waar een schermpje in beeld komt dat je nog 1 minuut hebt en dan knalt je PC uit??!!

Klik op onderstaande links om e.e.a. te verhelpen. Dit is geen onzin! Gisteren zat ik met 3 vrienden te MSN-en en nu hebben we het alle 4. Hoe we er aan komen weten we niet!

http://www.nu.nl/news.jsp?n=188811&c=53

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Mart01
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 mar 2003, 10:13

Bericht door Mart01 »

dat is de beroemde worm. gebruik een goede firewall, als je trouwens een redelijk oud operating system hebt behof je voor deze niet bang t zijn.

Heb vorige week een firewall geinstalleerd, gisteravond in 5 minuten tijd vijf keer het virus tegengehouden, (hoewel ik mijn OS niet besmet kan worden met dit virus)
Lecram

Bericht door Lecram »

Daar is al zovaak tegen gewaarschuwd he. Ik heb nooit last van virussen of spyware. Gewoon een virusscanner die automatisch update en alles checkt en idd een firewall die de boel potdicht gooit. Daarnaast eens in de zoveel tijd Adware draaien. En zeker niet alles accepteren wat je via internet bijna gedwongen wordt te installeren. Goed nadenken voordat je op 'OK" drukt.

Zeker Kazaa zit vol met spyware en kan je gemakkelijk virussen mee binnenhalen. Je kunt beter Kazaa-Lite gebruiken, maar oppassen is altijd nodig.
jacob

Bericht door jacob »

ik had hem ook te pakken. Super waardeloos.

Ik vond dit virusje wel heel erg brutaal. Zette gewoon mijn comploeter uit! SCHANDE
Jelle

Bericht door Jelle »

Gewoon een Mac gebruiken dan heb je helemaal geen last van Virussen.;)
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Gisteren zat ik met 3 vrienden te MSN-en en nu hebben we het alle 4.
Dan zet ik Pim niet op mijn msn.;)
Liever Turks dan Paaps
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door empee
Jaja, 'k ben vandaag ook druk bezig geweest bij klanten om dit virus (W32.Blaster.Worm) te verwijderen! :%
Dat betekent voor jou dus KASSA!:)
Liever Turks dan Paaps
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik was er ook niet echt blij mee, en ik vraag me af, hoe ik aan deze 'worm' kom, maar goed, hier een nuttige link voor die er nog last van hebben:

http://www.virushelp.nl/blaster.htm
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Allemaal weer opgelost, maar het was wel ff heftig gisteren. Virus heeft het nieuws flink gehaald!!

Pim.

P.S. Ik MSN dus weer virus-vrij!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Okeej ik heb je toegevoegd op m'n msnlijst.;)
Liever Turks dan Paaps
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Allemaal weer opgelost, maar het was wel ff heftig gisteren. Virus heeft het nieuws flink gehaald!!

Pim.

P.S. Ik MSN dus weer virus-vrij!!
Heb je gelijk een goede scanner en firewall geinstalleerd?

Ik weet niet of je van Windows XP gebruikmaakt, maar dan kan je het beste automatisch de patches (herstelprogramma's) laten installeren. Voor dit probleem was in juni al een patch beschikbaar.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Wij hebben een server staan (voor 253 pc's) die is uitgerust met een firewall en de nieuwste Norton Pro AntiVirus die zichzelf elk uur voorziet van de allernieuwste updates.

Rens

[Aangepast op 12/8/03 door Rens]
En ook van alle Microsoft patches? Onze ervaring is dat daar vaak ook een groot probleem zit (levert ons wel weer werk op :o)
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim
Allemaal weer opgelost, maar het was wel ff heftig gisteren. Virus heeft het nieuws flink gehaald!!

Pim.

P.S. Ik MSN dus weer virus-vrij!!
Heb je gelijk een goede scanner en firewall geinstalleerd?

Ik weet niet of je van Windows XP gebruikmaakt, maar dan kan je het beste automatisch de patches (herstelprogramma's) laten installeren. Voor dit probleem was in juni al een patch beschikbaar.
Ik had een oude scanner en een Firewall heb ik nog niet. Hebben jullie tips?

Pim.

P.S. Weet je wat het grappige was van dit virus? Je moet een patch van 1,2mb downloaden, maar voordat het downloaden klaar is (als je geen ADSL hebt) wordt je PC automatisch uitgeknald. Ik heb ADSL, maar voor de gewone telefoonmensen best frusterend dat ze die patch niet binnen krijgen begreep ik!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Mart01
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 mar 2003, 10:13

Bericht door Mart01 »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik had een oude scanner en een Firewall heb ik nog niet. Hebben jullie tips?

Pim.

P.S. Weet je wat het grappige was van dit virus? Je moet een patch van 1,2mb downloaden, maar voordat het downloaden klaar is (als je geen ADSL hebt) wordt je PC automatisch uitgeknald. Ik heb ADSL, maar voor de gewone telefoonmensen best frusterend dat ze die patch niet binnen krijgen begreep ik!!
ik gebruik zone alarm, schijnt goed te zijn. Is te vinden op http://www.sth.nu Antivirus gebruik ik Norton, schijnt ook goed te zijn. Maar er zijn vast meerdere goede scanners en firewalls

[Aangepast op 13/8/03 door Mart01]
Plaats reactie