Koren/Zingen

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Koren/Zingen

Bericht door Billy »

Welke Forummers zingen graag , zitten op een koor, zo ja wat voor koor?(joneren/mannen/gemengd)

Laat dit een ontmoetingstopic zijn van de zangers en luisteraars onder ons
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Welke Forummers zingen graag , zitten op een koor, zo ja wat voor koor?(joneren/mannen/gemengd)

Laat dit een ontmoetingstopic zijn van de zangers en luisteraars onder ons
Calvo

Bericht door Calvo »

Ik zit op twee schoolkoren bij ons op school. Allebei gemengde koren. Het ene heeft wat makkelijkere muziek en is veel groter. Op het andere koor zingen we moeilijkere muziek. Ik wil ook graag nog op een jongerenkoor maarre, ik heb het erg druk, ik speel namelijk viool en ik zit in drie ensembles.

Calvo
:bou: :bou: :bou:
bloob

Bericht door bloob »

Koren, ja. Ik heb op de Driestar Pabo op koorzang gezeten :) En nu zit ik op Cantilene in Barneveld. Heel afwisselend repertoire.... bovendien is het errug gezellig. Pasgeleden hebben we onze tweede CD uitgebracht. Je moet wel van deze muziek houden, want het is niet echt cliché of rechtoe/rechtaaan muziek.
wpv

Bericht door wpv »

Elke donderdagavond zing ik bij het Christelijk Krimpens Mannenkoor. Een koor van 96 leden en supergezellig.
Voor verdere informatie verwijs ik je naar de website http://www.christelijkkrimpensmannenkoor.nl
En als je dan toch op die website ben, teken dan gelijk het gastenboek.
:%
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Ook aan te bevelen:

Chr. mannenkoor CON FORZA in woerden, o.l.v. martin mans.
Heel gezellig en een repertoire a la CON FORZA! (= Met Kracht!).
Aan te bevelen voor elke man die van zingen houd!
elke dinsdagavond repetitie-avond.
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

Hé Calvo, geef me de vijf. Ik heb ook viool gespeeld maar ben al geruime tijd overgestapt op altviool. Een absolute aanrader want dat jankt en piept heel wat minder :D Klinkt lekker zigeunerachtig. Er is alleen niet zoveel voor geschreven dus speel ik veel transcripties. Bijvoorbeeld de cello-suites van Bach.

Daarnaast zing ik nog in een oratoriumvereniging (momenteel de Matheus-passion van Bach aan het instuderen). `k heb trouwens ook nog eens een jaar zangles gehad. Ik ben van mening dat de psalmen in de kerken altijd veel te hoog worden ingezet. Vooral `s ochtends is er niet bij te komen. :bu Dus kerkorganisten onder ons........
Nurse

Bericht door Nurse »

Weet iemand nog een mooi jongerenkoor in Ede of dichtbij Ede???

Groetjes, Nurse :in
Rinie

Bericht door Rinie »

Beste Nurse,
Mooi jongerenkoor: Chenanja. Interkerkelijk jongerenkoor o.l.v. C het Jonk.
En anders kom je toch bij ons! Nova Cantica, Jongerenkoor van de GerGerm in V'daal o..l.v. C Proos. Ik stap hier trouwens met ingang van het nieuwe cursusjaar uit i.v.m. tijdgebrek.

Beste Admin,
Ik zit ook op Jeduthun! Ik heb alleen nog nooit gehoord van iemand met de naam Admin op dat koor:) Ik ben daar momenteel denk ik de jongste, zing daar mee sinds enkele weken. Achternaam Van Reenen. Wellicht kleine OSW-ontmoeting a.s. maandag?
bloob

Bericht door bloob »

Kun je wat meer vertellen over dat jongerenkoor in V'daal, Rinie? (De min en MAX leeftijd bijvoorbeeld :D, het aantal leden, hoevaak je uitvoeringen geeft e.d.)
Ik zit namelijk stiekem aan een tweede koor te denken!

Groetjes
Nurse

Bericht door Nurse »

Rinie, ben jij een mannetje?nie gedacht! maar ja als je op jeduthun zit..

Kan iemand wat meer vertellen over het koor Chenanja? wat voor soort muziek,wanneer ze oefenen? Waar BVD!

Veenendaal is iets te ver weg vanaf mn kamer, helaas..

Groeten Nurse
:in :in :in
Rinie

Bericht door Rinie »

Beste Bloob,

Wat extra informatie: zo'n 50 leden: 7 jongens, ruim veertig meisjes (de bas-partij heeft het vrij zwaar) in de leeftijd van 15-25 jaar. We hebben zo'n vijf keer per jaar uitvoering, waarvan 1 kerstuitvoering, 1 keer in bejaardentehuis, 1 paasuitvoering en nog twee of drie vrije (vaak ook voor Hervormingsdag of zo). We zingen met iedere uitvoering tenminste 1 psalm, alle liederen in het Nederlands, een enkel literatuurstuk.
Repetities zijn op donderdagavond.

Beste Nurse,
Tja, ik heb nu eenmaal een naam die voor tweeërlei uitleg vatbaar is ;)
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Ik zit op Jongerenkoor Laudate Deum in Ridderkerk.
Het staat sinds het begin van dit seizoen onder leiding van Leo van Lagen.
Heel gezellig, afwisseld reperoire.
We repeteren om de week op woensdag in de Bethelkerk van de Ger.Gem van 19:45 tot 21:45 uur.

We kunnen best nog wat mensen gebruiken, dus als je zin hebt.... (vooral mannen/jongens zijn van harte welkom)

Wil je weten hoe en wat we zingen koop dan onze cd. Hebben we begin 2001 opgenomen o.l.v. Willem Arie den Hertog. De cd heet Geef ons genâ.
Plaats reactie