Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar
Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar
Beste forumleden,
Kunnen jullie mij tips geven van plaatsen waar ik christelijke (liefst: christelijk-reformatorische) jongeren van tussen de 20 en 30 jaar oud kan ontmoeten? Graag in de buurt van mijn woonplaats Giessenburg. Ik weet dat er christelijke studentenverenigingen zijn, maar deze bedoel ik niet. Ik studeer namelijk niet meer. Zelf wil ik graag meer contact met leeftijdsgenoten dan nu het geval is. Ook ben ik met mijn 26 jaar oud nog altijd vrijgezel. Daar zou ik graag verandering in willen zien. Dat is één van de belangrijkste redenen van mijn vraag. Kan iemand mij tips geven? Ik lees het graag.
Met vriendelijke groet,
Spreeuw
Kunnen jullie mij tips geven van plaatsen waar ik christelijke (liefst: christelijk-reformatorische) jongeren van tussen de 20 en 30 jaar oud kan ontmoeten? Graag in de buurt van mijn woonplaats Giessenburg. Ik weet dat er christelijke studentenverenigingen zijn, maar deze bedoel ik niet. Ik studeer namelijk niet meer. Zelf wil ik graag meer contact met leeftijdsgenoten dan nu het geval is. Ook ben ik met mijn 26 jaar oud nog altijd vrijgezel. Daar zou ik graag verandering in willen zien. Dat is één van de belangrijkste redenen van mijn vraag. Kan iemand mij tips geven? Ik lees het graag.
Met vriendelijke groet,
Spreeuw
Eigen website: http://beroepingswerk-nl-kerken.jouwweb.nl/
Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar
Volgens mij worden er genoeg jongerenavonden georganiseerd. Door kerken of organisaties. Weet niet van welke kerk je lid bent. Kijk anders bij Jij daar oid. Zoek even op jongerenavonden en je komt genoeg tegen.
Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar
Je kunt hier ook je contactadvertentie achterlaten, dan kunnen we actief meezoeken...Spreeuw schreef:Beste forumleden,
Met vriendelijke groet,
Spreeuw

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Is er geen leuke jv van jouw kerk of bijbelstudiegroep oid.?
Kijk eens op de site van de landelijke HHJO of HGJB, die organiseren ook regelmatig bijeenkomsten.
Kijk eens op de site van de landelijke HHJO of HGJB, die organiseren ook regelmatig bijeenkomsten.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Spreeuw schreef:Beste forumleden,
Met vriendelijke groet,
Spreeuw
Dat lijkt me niet zo verstandig. Ik denk namelijk dat ik zelf die verantwoordelijk heb.Luther schreef:Je kunt hier ook je contactadvertentie achterlaten, dan kunnen we actief meezoeken...
Ja, dat is wel een goede tip. Ik kwam bijvoorbeeld de jongerenavonden in de Alblasserwaard tegen. Deze zijn bij mij in de buurt! (Website van deze jongerenavonden: http://www.jongerenavondenalblasserwaard.nl/) Deze avonden zijn zeker de moeite waard en ik ben zeker van plan hier naartoe te gaan. Maar zijn er ook christelijke ontmoetingsplaatsen die meer specifiek gericht zijn op het aangaan van relaties in de zin van het krijgen van verkering? Iemand anders in dit topic wees mij op www.christianmatch.nl, maar dit vind ik te onpersoonlijk.Martijn schreef:Volgens mij worden er genoeg jongerenavonden georganiseerd. Door kerken of organisaties. Weet niet van welke kerk je lid bent. Kijk anders bij Jij daar oid. Zoek even op jongerenavonden en je komt genoeg tegen.
- Dodo
Het lijkt me heel onverstandig om avonden te organiseren met als bedoeling de ontmoeting van singles. Dat wordt een soort vleesmarkt.
Je kunt veel beter proberen veel vrienden te maken, je in groepen mensen te bewegen met als doel mensen te leren kennen. Dan komt er vaak wel een diepere vriendschap en wie weet een relatie uit.
Als je naar een avond gaat met als doel een levensgezel te ontmoeten, ben je veel te verkrampt en gefocust op dat ene doel. Gaat niet werken.
Je kunt veel beter proberen veel vrienden te maken, je in groepen mensen te bewegen met als doel mensen te leren kennen. Dan komt er vaak wel een diepere vriendschap en wie weet een relatie uit.
Als je naar een avond gaat met als doel een levensgezel te ontmoeten, ben je veel te verkrampt en gefocust op dat ene doel. Gaat niet werken.
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In welke kringen kun je je het beste bewegen naast de verenigingen van je eigen kerkelijke gemeente?Dodo schreef:Het lijkt me heel onverstandig om avonden te organiseren met als bedoeling de ontmoeting van singles. Dat wordt een soort vleesmarkt.
Studeer je nog of werk je?Spreeuw schreef:Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In welke kringen kun je je het beste bewegen naast de verenigingen van je eigen kerkelijke gemeente?Dodo schreef:Het lijkt me heel onverstandig om avonden te organiseren met als bedoeling de ontmoeting van singles. Dat wordt een soort vleesmarkt.
Ga dan gewoon leuk met studiemaatjes of collega's om. Kijk om je heen met wie je een gezamenlijke interesse deelt.
Mijn kinderen zoeken niet krampachtig in eigen kring en hun vriendenkring is daarom gemeleerd.
Mijn oudste ging wel vaak naar refo-ontmoetingsavonden, maar heeft er uiteindelijk zijn vrouw niet gevonden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Als je een beetje kunt zingen: ga op een koor!Spreeuw schreef:Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In welke kringen kun je je het beste bewegen naast de verenigingen van je eigen kerkelijke gemeente?Dodo schreef:Het lijkt me heel onverstandig om avonden te organiseren met als bedoeling de ontmoeting van singles. Dat wordt een soort vleesmarkt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Nee, ik studeer niet meer. Ja, ik werk, maar daarin heb ik niet zoveel contact met collega's. Dus is het voor mij beter om te zoeken naar meer kringen waar ik andere christenen kan ontmoeten.Mara schreef:Studeer je nog of werk je?Spreeuw schreef:Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In welke kringen kun je je het beste bewegen naast de verenigingen van je eigen kerkelijke gemeente?Dodo schreef:Het lijkt me heel onverstandig om avonden te organiseren met als bedoeling de ontmoeting van singles. Dat wordt een soort vleesmarkt.
Ga dan gewoon leuk met studiemaatjes of collega's om. Kijk om je heen met wie je een gezamenlijke interesse deelt.
Mijn kinderen zoeken niet krampachtig in eigen kring en hun vriendenkring is daarom gemeleerd.
Mijn oudste ging wel vaak naar refo-ontmoetingsavonden, maar heeft er uiteindelijk zijn vrouw niet gevonden.
Goed idee! Ik kan wel zingen. Ik heb het weleens overwogen, maar ik denk dat ik nu maar eens actie ga ondernemen wat dit betreft. Ik had al enkele maanden een koor waarvan ik bij een concert geweest ben, in mijn achterhoofd. Maar er zullen vast wel meerdere christelijke koren in de omgeving van Giessenburg zijn. Tips zijn welkom!JolandaOudshoorn schreef:Als je een beetje kunt zingen: ga op een koor!Spreeuw schreef:Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. In welke kringen kun je je het beste bewegen naast de verenigingen van je eigen kerkelijke gemeente?Dodo schreef:Het lijkt me heel onverstandig om avonden te organiseren met als bedoeling de ontmoeting van singles. Dat wordt een soort vleesmarkt.
Maar via een onkerkelijke vriend, kun je ook christelijke jongeren ontmoeten.Spreeuw schreef:
Nee, ik studeer niet meer. Ja, ik werk, maar daarin heb ik niet zoveel contact met collega's. Dus is het voor mij beter om te zoeken naar meer kringen waar ik andere christenen kan ontmoeten.
Denk niet te "eng".

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dat lijkt me niet 'eng', maar bijbels. En dat je via onkerkelijke vrienden toch christelijke jongeren kunt ontmoeten, lijkt me een beetje niet de gewone gang van zaken.Mara schreef:Maar via een onkerkelijke vriend, kun je ook christelijke jongeren ontmoeten.Spreeuw schreef:
Nee, ik studeer niet meer. Ja, ik werk, maar daarin heb ik niet zoveel contact met collega's. Dus is het voor mij beter om te zoeken naar meer kringen waar ik andere christenen kan ontmoeten.
Denk niet te "eng".
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)