Nederlands vreemdelingenbeleid

Plaats reactie
parsifal

Nederlands vreemdelingenbeleid

Bericht door parsifal »

Ergens ben ik bang dat het volgende geen incident is.
http://weblogs.amnesty.nl/mensenrechten ... onderzoek/

Nederland gaat echt wel heel ver in het mensen proberen buiten te houden en het haast als criminelen behandelen van asielzoekers.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA

Re: Nederlands vreemdelingenbeleid

Bericht door WimA »

Ik ben ook bang dat het geen incident(en) meer zijn.
Nog een onderdeeltje uit de uitspraak: "Aan klaagster zal een tegemoetkoming worden toegekend van € 15,=."
parsifal schreef:Ergens ben ik bang dat het volgende geen incident is.
http://weblogs.amnesty.nl/mensenrechten ... onderzoek/
Nederland gaat echt wel heel ver in het mensen proberen buiten te houden en het haast als criminelen behandelen van asielzoekers.
Mara

Bericht door Mara »

Ik heb laatst een docudrama gezien en vond het ronduit schokkend. Ik had werkelijk geen idee hoe het daar toeging.
Het was gespeeld, maar op waarheid gebaseerd.
De verhalen in de krant krijgen dan opeens een gezicht.
Niettemin is het een zeer ingewikkelde problematiek, want er kwam in de docu ook aan de orde dat mensen liegen, heel dramatisch verhaal verzinnen om maar naar hier te komen en te blijven. Moeilijk om dan zo'n verhaal door te prikken en de vluchteling, zeer tegen de zin, weer op het vliegtuig te zetten.
In dit drama werd er zelfs een brandspuit op een "cellenbus" gezet, om de vluchtelingen eruit te verjagen. Het lukte niet, ook een politiebrigade met honden lukte het niet.
Hoe de mensen ook tegenstribbelen, je kunt hen toch niet op zo'n manier behandelen?
Het is mensonterend, zeer inhumaan.
Zulke verhalen lees je eigenlijk in oorlogssituaties, maar toch niet in een beschaafd land waar vrede heerst?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
parsifal

Bericht door parsifal »

Mara schreef:Ik heb laatst een docudrama gezien en vond het ronduit schokkend. Ik had werkelijk geen idee hoe het daar toeging.
Het was gespeeld, maar op waarheid gebaseerd.
De verhalen in de krant krijgen dan opeens een gezicht.
Niettemin is het een zeer ingewikkelde problematiek, want er kwam in de docu ook aan de orde dat mensen liegen, heel dramatisch verhaal verzinnen om maar naar hier te komen en te blijven. Moeilijk om dan zo'n verhaal door te prikken en de vluchteling, zeer tegen de zin, weer op het vliegtuig te zetten.
In dit drama werd er zelfs een brandspuit op een "cellenbus" gezet, om de vluchtelingen eruit te verjagen. Het lukte niet, ook een politiebrigade met honden lukte het niet.
Hoe de mensen ook tegenstribbelen, je kunt hen toch niet op zo'n manier behandelen?
Het is mensonterend, zeer inhumaan.
Zulke verhalen lees je eigenlijk in oorlogssituaties, maar toch niet in een beschaafd land waar vrede heerst?
Inderdaad lijkt het er veel op dat de vluchtelingen als "zaken" worden gezien, waarbij er geen rekening mee wordt gehouden dat het om mensen gaat. Nederland kan niet iedereen binnen laten en het is goed om niet iedereen te geloven. Maar de hierboven beschreven situatie is gewoon aanranding. Vanwege procedurele fouten krijgt deze vrouw nu 15 euro schadevergoeding. Dat komt mij als misdadig over.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie