http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_687083
Bij mij in het dorp Nieuw Balinge (Drenthe) wordt ook jaarlijks een reformatieherdenking gehouden vanuit de Hervormde gemeente (GB) en de Christelijk gereformeerde kerk. Het ene wordt het gehouden in de hervormde kerk het andere jaar in de christelijk gereformeerde. Dit jaar wordt het in "mijn" kerk gehouden, dan doet een hervormde dominee het voorwoord en wordt de meditatie verzorgt door een christelijk gereformeerde dominee, en wanneer het in de christelijk gereformeerde kerk gehouden wordt andersom CGK-er voorwoord en PKN-er meditatie. Persoonlijk vind ik dit een goed initiatief, beide kerken verschillen qua ligging niet ver uit elkaar en is dit goed om elkaar als kerken te ontmoeten.
Hoe gaat dat in andere delen van het land?
Reformatieherdenking
Re: Reformatieherdenking
In Sliedrecht gaat het ook zo, fijn dat het zo kan.s1051952 schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_687083
Bij mij in het dorp Nieuw Balinge (Drenthe) wordt ook jaarlijks een reformatieherdenking gehouden vanuit de Hervormde gemeente (GB) en de Christelijk gereformeerde kerk. Het ene wordt het gehouden in de hervormde kerk het andere jaar in de christelijk gereformeerde. Dit jaar wordt het in "mijn" kerk gehouden, dan doet een hervormde dominee het voorwoord en wordt de meditatie verzorgt door een christelijk gereformeerde dominee, en wanneer het in de christelijk gereformeerde kerk gehouden wordt andersom CGK-er voorwoord en PKN-er meditatie. Persoonlijk vind ik dit een goed initiatief, beide kerken verschillen qua ligging niet ver uit elkaar en is dit goed om elkaar als kerken te ontmoeten.
Hoe gaat dat in andere delen van het land?
Bij ons is het altijd een combinatie Hervorming/SEZ
In Drenthe hebben we tijdens een vakantie eens een kerkdienst bijgewoond in
Vledderveen.
Het was toen een Hervormde Evangelisatie, maar ik heb begrepen dat het nu
een volwaardige gemeente is.
Vledderveen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
van de HHK dan wel te verstaan-DIA- schreef:Bij ons is het altijd een combinatie Hervorming/SEZ
Vledderveen.
Oh dat zou kunnen, want toen wij er waren zou het nog jaren duren voordatHHKtE schreef:van de HHK dan wel te verstaan-DIA- schreef:Bij ons is het altijd een combinatie Hervorming/SEZ
Vledderveen.
de HHK zou ontstaan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«