Wie durft er na te denken over het Gruwel der Verwoesting.

Wie denkt dat het pausdom het verwoestende gruwel is??

1 ja, ik denk dat het pausdom het verwoestende gruwel is.
2
14%
2 nee, ik denk van niet.
8
57%
3 ik weet het niet.
4
29%

Totaal aantal stemmen: 14

Petrus Romanus

Wie durft er na te denken over het Gruwel der Verwoesting.

Bericht door Petrus Romanus »

Jezus heeft ons geleerd om uit te kijken naar het Verwoestende Gruwel, dat zou komen te staan op het plein in Jeruzalem.
Marcus de geestelijke zoon van Petrus. Zegt letterlijk, als je het Verwoestende Gruwel ziet staan waar het niet hoort te staan, vlucht dan de bergen van Juda in. Hij verwijst dan naar de profeet Daniel.
De profeet Daniel zegt, als je het verwoestende gruwel ziet staan om te aanbidden (vrijheid van Godsdienst) dan hebt je nog 1290 dagen en uiterlijk 1335 dagen.

Onze grote reformator Maarten Luther vertelde in zijn Theologisch Testament een half jaar voordat hij stierf. Dat het Pausdom het verwoestende gruwel is.
Dit boekje heet: “Wider das Bapftum zu Rom vom tom Teuffel geftifft”.
Het testament van de grote reformator is bijna verdwenen uit de geschiedenis boeken, maar God heeft er voor gezorgd dat het weer terug is in omloop. Markus 4:22

Hierin staat omschreven dat het Pausdom het grootste kwaad is wat er op aarde is. Hij zegt letterlijk hierin, “Geen mens kan bedenken wat voor Gruwel het Pausdom is”.

Zoals Luther schreef, : (“jij bent de vernietiger van de kerk van Christus“).

Waar vroeger de tempel stond (het Heilige der Heilige) ook wel genoemd het Huis van de Vader.(Johannes 2:16)
Daar staat nu de Rotskoepel. Op de Rotskoepel staat geschreven aan de binnen- en buitenkant dat God geen Zoon heeft.

Op 12 mei 2009 is de paus de Rotskoepel in gegaan te Jeruzalem. Hij heeft daar schoenen uitgedaan, cadeaus uitgewisseld en handen geschud. (door iemand te begroeten in het Huis van de Vader, ben je mede schuldig geworden aan hun daden). 2 Johannes 9

Tenslotte, een kenmerk van de heilige geest is, dat men niet kan liegen, dus als op 12 mei 2009 het gruwel op de heilige berg heeft gestaan, dan had je nog 3 1/2 jaar en dat is nu bijna voorbij.
J.C. Philpot

Re: Wie durft er na te denken over het Gruwel der Verwoestin

Bericht door J.C. Philpot »

Beste Petrus Romanus,
Ik heb te weinig licht hierover om het met u eens te zijn of niet. We zullen zien of het zal gebeuren zoals u aangeeft. Wel ben ik er van overtuigd dat het einde zeer nabij is. Het is daarom zaak om allemaal persoonlijk te weten dat onze enige troost in leven en sterven is, het eigendom van Jezus Christus, onze trouwe zaligmaker te zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Petrus Romanus

Marcus 1:14 Jezus zegt:
14"Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan door den profeet Daniël gesproken is, staande waar het niet behoort, (die het leest, die merke daarop!) alsdan, die in Judea zijn, dat zij vlieden op de bergen".
Je moet er dus op blijven letten.

Matteus 24:15
15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
Christus verwijst dan naar de profeet Daniel.
Daniel 12:11
11 En van dien tijd af, dat het gedurig offer zal weggenomen, en de verwoestende gruwel zal gesteld zijn, zullen zijn duizend tweehonderd en negentig dagen.

12 Welgelukzalig is hij, die verwacht en raakt tot duizend driehonderd vijf en dertig dagen.

Is er niemand die er over durft na te denken?

Volgens Maarten Luther is het gruwel dan op 12 mei 2009 gebeurd. Luther zei: "dat geen mens kan voorstellen wat voor gruwel het pausdom is. Op 12 mei 2009 ging de paus de rotskoepel in. Op de rotskoepel staat geschreven aan de binnen en buitenkant dat God geen Zoon heeft.
Jezus is gestorven omdat hij zei dat Hij de Zoon van God is.
De paus deed zijn schoenen uit, hij wisselde kado's uit. Dat is volgens de bijbel het gedrag van de grote hoer. Want in Ezechiel staat geschreven, je bent nog erger dan een hoer, want een hoer laat zich betalen, maar jij doet het gratis en je geeft ze nog een kadootje toe.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:Beste Petrus Romanus,
Ik heb te weinig licht hierover om het met u eens te zijn of niet. We zullen zien of het zal gebeuren zoals u aangeeft. Wel ben ik er van overtuigd dat het einde zeer nabij is. Het is daarom zaak om allemaal persoonlijk te weten dat onze enige troost in leven en sterven is, het eigendom van Jezus Christus, onze trouwe zaligmaker te zijn.
+1
Mara

Bericht door Mara »

Petrus Romanus schreef:Marcus 1:14 Jezus zegt:
14"Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan door den profeet Daniël gesproken is, staande waar het niet behoort, (die het leest, die merke daarop!) alsdan, die in Judea zijn, dat zij vlieden op de bergen".

15 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)
11 En van dien tijd af, dat het gedurig offer zal weggenomen, en de verwoestende gruwel zal gesteld zijn, zullen zijn duizend tweehonderd en negentig dagen.

12 Welgelukzalig is hij, die verwacht en raakt tot duizend driehonderd vijf en dertig dagen.

Volgens Maarten Luther is het gruwel dan op 12 mei 2009 gebeurd. Luther zei: "dat geen mens kan voorstellen wat voor gruwel het pausdom is. Op 12 mei 2009 ging de paus de rotskoepel in. Op de rotskoepel staat geschreven aan de binnen en buitenkant dat God geen Zoon heeft.
De paus deed zijn schoenen uit, hij wisselde kado's uit. Dat is volgens de bijbel het gedrag van de grote hoer. Want in Ezechiel staat geschreven, je bent nog erger dan een hoer, want een hoer laat zich betalen, maar jij doet het gratis en je geeft ze nog een kadootje toe.
Ik zou me eens niet zo druk maken over het gedrag van de paus.
We kunnen er beter op toezien of ons gedrag geen gruwel is in de ogen van de Heere. Daar hebben wij onze handen meer dan vol aan!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Petrus Romanus

Mara schreef:
Petrus Romanus schreef:Marcus 1:14 Jezus zegt:

Ik zou me eens niet zo druk maken over het gedrag van de paus.
We kunnen er beter op toezien of ons gedrag geen gruwel is in de ogen van de Heere. Daar hebben wij onze handen meer dan vol aan!

Beste Mara,
Waarom ik denk dat het zobelangrijk is, dat er ook geschreven staat, dat als je iemand een zonde ziet begaan en je zegt er niets van dat je dan medeschuldig bent.
Leviticus 5:1
1 Als nu een mens zal gezondigd hebben, dat hij gehoord heeft een stem des vloeks, waarvan hij getuige is, hetzij dat hij het gezien of geweten heeft; indien hij het niet te kennen geeft, zo zal hij zijn ongerechtigheid dragen.
Maar wat het nu helemaal erg maakt is, dat er een zonde is, die niet wordt vergeven en dat is de zonde tegen de Heilige Geest. In de eerste brief van Johannes 5, staat geschreven dat de Heilige Geest ervan getuigt dat Jezus de Zoon van God is.
Mara

Bericht door Mara »

Beste Petrus, dan kan ik wel aan de gang blijven. Te beginnen bij mezelf :huhu
alias

Bericht door alias »

Wat een troost voor degenen die ín Christus zijn; En zie, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen (Matth. 28:20).
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Petrus Romanus schreef:
Mara schreef:Ik zou me eens niet zo druk maken over het gedrag van de paus.

Beste Mara,
Waarom ik denk dat het zobelangrijk is, dat er ook geschreven staat, dat als je iemand een zonde ziet begaan en je zegt er niets van dat je dan medeschuldig bent.
Leviticus 5:1
1 Als nu een mens zal gezondigd hebben, dat hij gehoord heeft een stem des vloeks, waarvan hij getuige is, hetzij dat hij het gezien of geweten heeft; indien hij het niet te kennen geeft, zo zal hij zijn ongerechtigheid dragen.
Maar wat het nu helemaal erg maakt is, dat er een zonde is, die niet wordt vergeven en dat is de zonde tegen de Heilige Geest. In de eerste brief van Johannes 5, staat geschreven dat de Heilige Geest ervan getuigt dat Jezus de Zoon van God is.
Er wordt in Leviticus vast niet bedoeld dat we de zonden van een ander aan de kaak moeten gaan stellen. Wel zou je iemand erop aan moeten spreken. Ik weet niet of dat in dit geval met de paus gedaan is?

En over de rekensommen met jaartallen: keer op keer is in het verleden gebleken dat er dingen niet kloppen. Ik zou er zeer voorzichtig mee zijn, en je afvragen of je er voor je persoonlijk zielenheil iets aan hebt.
Simon

Bericht door Simon »

Petrus Romanus schreef:Jezus heeft ons geleerd om uit te kijken naar het Verwoestende Gruwel, dat zou komen te staan op het plein in Jeruzalem.
Marcus de geestelijke zoon van Petrus. Zegt letterlijk, als je het Verwoestende Gruwel ziet staan waar het niet hoort te staan, vlucht dan de bergen van Juda in. Hij verwijst dan naar de profeet Daniel.
De profeet Daniel zegt, als je het verwoestende gruwel ziet staan om te aanbidden (vrijheid van Godsdienst) dan hebt je nog 1290 dagen en uiterlijk 1335 dagen.

Onze grote reformator Maarten Luther vertelde in zijn Theologisch Testament een half jaar voordat hij stierf. Dat het Pausdom het verwoestende gruwel is.
Dit boekje heet: “Wider das Bapftum zu Rom vom tom Teuffel geftifft”.
Het testament van de grote reformator is bijna verdwenen uit de geschiedenis boeken, maar God heeft er voor gezorgd dat het weer terug is in omloop. Markus 4:22

Hierin staat omschreven dat het Pausdom het grootste kwaad is wat er op aarde is. Hij zegt letterlijk hierin, “Geen mens kan bedenken wat voor Gruwel het Pausdom is”.

Zoals Luther schreef, : (“jij bent de vernietiger van de kerk van Christus“).

Waar vroeger de tempel stond (het Heilige der Heilige) ook wel genoemd het Huis van de Vader.(Johannes 2:16)
Daar staat nu de Rotskoepel. Op de Rotskoepel staat geschreven aan de binnen- en buitenkant dat God geen Zoon heeft.

Op 12 mei 2009 is de paus de Rotskoepel in gegaan te Jeruzalem. Hij heeft daar schoenen uitgedaan, cadeaus uitgewisseld en handen geschud. (door iemand te begroeten in het Huis van de Vader, ben je mede schuldig geworden aan hun daden). 2 Johannes 9

Tenslotte, een kenmerk van de heilige geest is, dat men niet kan liegen, dus als op 12 mei 2009 het gruwel op de heilige berg heeft gestaan, dan had je nog 3 1/2 jaar en dat is nu bijna voorbij.

Ik denk niet dat het woord verwoesting betrekking kan hebben op wat er nu staat, daar. Dat zou eerder een gruwel van bedrog genoemd moeten worden, want de islam beweert valselijk dat de rots daar de offer-rots is waar Abraham bijna Ismael offerde, ipv Izak.
Hoe dan ook, de voorzegging van een gruwel der verwoesting zie ik als een joodse aangelegenheid, er staat tenslotte, bidt dat uw vlucht niet op een zaterdag/sabbat valle etc...
Dat dat tegelwerkje op de tempelberg aan gruzelementen gaat, is zeker.
Wat een aanstoot.
Ik zou me meer druk maken om het mogelijk aanstaande presidentschap van Mitt Romney, die alles in zich heeft om een anti-christ te worden.
Straks de machtigste ter wereld, die een sekteleider was, en is.
Geen koffie en tee.
Doopt doden.
De Heere Jezus komt terug in Missouri
Verboden om met je ouders te praten gedurende 2 jaar
''Jezus en satan zijn broertjes en beiden zonen van God''
En de namen van bijna iedereen in de hele wereld staat in hun database, bewaard in een atoomvrije bunker.
Dát is pas beangstigend.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Hoe weet jij dit? Is dit wat je denkt of heb je hier bewijzen van?
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:Hoe weet jij dit? Is dit wat je denkt of heb je hier bewijzen van?
google
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
WimA

Bericht door WimA »

Simon schreef:
google
ah, vandaar.
Simon

Bericht door Simon »

WimA schreef:
Simon schreef:
google
ah, vandaar.
Ja, daar destijds ook refoforum gevonden.
Maar als je me kunt vertellen dat wat ik schrijf over mormonen, niet waar is, hoor ik dat graag.
- Oswald Chambers -
refo

Bericht door refo »

De Nederlandse gereformeerde gezindte weet van de Amerikaanse verkiezingen maar 1 ding: je hoort Republikeins te stemmen. Dat het deze keer een Mormoon is? Nu ja, die zijn nogal voor het gezin, toch?
Plaats reactie