Biddag 2012

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Biddag 2012

Bericht door huisman »

Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Biddag 2012

Bericht door Mister »

huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Ja, heerlijk!
Gebruikersavatar
Ichtus
Berichten: 2162
Lid geworden op: 26 jul 2007, 22:37

Re: Biddag 2012

Bericht door Ichtus »

huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Ja, alleen zal het niet met de gemeente zijn waartoe ik behoor. Die heeft alleen 's avonds een dienst. En dan lig ik al op 1 oor :baille
Het zal dus elders zijn. Eens kijken wat de buurt te bieden heeft :modo
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Biddag 2012

Bericht door Luther »

huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Jazeker.

Overigens zal de nieuwe wet van minister Van Bijsterveldt (urennorm en vrije dagen) ervoor zorgen (vanaf 2013-2014) dat refo-VO-scholen op bid- en dankdag voortaan slechts een halve dag vrij zullen kunnen geven. Op zich is dat niet erg, als de diensten dan overal maar 15.00 en 19.30 zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Biddag 2012

Bericht door huisman »

Ichtus schreef:
huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Ja, alleen zal het niet met de gemeente zijn waartoe ik behoor. Die heeft alleen 's avonds een dienst. En dan lig ik al op 1 oor :baille
Het zal dus elders zijn. Eens kijken wat de buurt te bieden heeft :modo
See you :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Biddag 2012

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Jazeker.

Overigens zal de nieuwe wet van minister Van Bijsterveldt (urennorm en vrije dagen) ervoor zorgen (vanaf 2013-2014) dat refo-VO-scholen op bid- en dankdag voortaan slechts een halve dag vrij zullen kunnen geven. Op zich is dat niet erg, als de diensten dan overal maar 15.00 en 19.30 zijn.
Niet erg? Juist in onze samenleving is het goed om te laten zien dat er mensen zijn die een hele doordeweekse dag willen afzonderen om biddag/dankdag te houden. Ik zie trouwens niet in waarom wij dat op zouden moeten geven . Die twee halve vrije dagen kun je toch opvangen door een vakantie met één dag te bekorten ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Biddag 2012

Bericht door Bonny »

huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Nee, er is bij ons sinds mensenheugenis een dienst op de avond. De gewoonte om 2 diensten te organiseren en de dag vrij te nemen kennen we hier niet in de omgeving.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Biddag 2012

Bericht door Bert Mulder »

Bonny schreef:
huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Nee, er is bij ons sinds mensenheugenis een dienst op de avond. De gewoonte om 2 diensten te organiseren en de dag vrij te nemen kennen we hier niet in de omgeving.
Hier ook niet
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Biddag 2012

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Jazeker.

Overigens zal de nieuwe wet van minister Van Bijsterveldt (urennorm en vrije dagen) ervoor zorgen (vanaf 2013-2014) dat refo-VO-scholen op bid- en dankdag voortaan slechts een halve dag vrij zullen kunnen geven. Op zich is dat niet erg, als de diensten dan overal maar 15.00 en 19.30 zijn.
Niet erg? Juist in onze samenleving is het goed om te laten zien dat er mensen zijn die een hele doordeweekse dag willen afzonderen om biddag/dankdag te houden. Ik zie trouwens niet in waarom wij dat op zouden moeten geven . Die twee halve vrije dagen kun je toch opvangen door een vakantie met één dag te bekorten ?
Nee, dat kan niet. De vakanties liggen straks vast.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Biddag 2012

Bericht door eilander »

Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Morgen ook allemaal een dag vrij om met de gemeente waartoe wij behoren te bidden ?
Jazeker.

Overigens zal de nieuwe wet van minister Van Bijsterveldt (urennorm en vrije dagen) ervoor zorgen (vanaf 2013-2014) dat refo-VO-scholen op bid- en dankdag voortaan slechts een halve dag vrij zullen kunnen geven. Op zich is dat niet erg, als de diensten dan overal maar 15.00 en 19.30 zijn.
Niet erg? Juist in onze samenleving is het goed om te laten zien dat er mensen zijn die een hele doordeweekse dag willen afzonderen om biddag/dankdag te houden. Ik zie trouwens niet in waarom wij dat op zouden moeten geven . Die twee halve vrije dagen kun je toch opvangen door een vakantie met één dag te bekorten ?
Nee, dat kan niet. De vakanties liggen straks vast.
Is er ook niet altijd nog een klein beetje speling? Of is dat alleen in het PO? (voor bijzondere omstandigheden of ijsvrij of iets dergelijks?)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Biddag 2012

Bericht door Luther »

Als die speling er al is, ben ik bang ( de sfeer goed opsnuivend) dat er geen meerderheid onder het personeel en de ouders te vinden is, die aan de vakanties wil gaan zitten ten gunste van bid- en dankdag. Overigens werken kerken dat uiteraard ook zelf in de hand door diensten op 15.00 en 19.30 te organiseren.

Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.

E.e.a. geldt overigens ook voor Goede Vrijdag en de vrijdag nar Hemelvaartsdag: dat gaan in de toekomst gewone schooldagen worden. En dat alles omdat ouders klagen dat hun kinderen zo vaak lesuitval hebben....
:bobo #gezeur
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Biddag 2012

Bericht door refo »

En we hebben altijd de zondagen nog.

Predikanten hebben nogal moeite om een aantal preken extra te maken. Er wordt dezer dagen nogal eens preekstoelen geruild. Hoewel ik daar niet tegen ben (je hoort nog eens wat anders) straalt het toch iets uit van: het is toch heel wat, twee, drie preken extra.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17635
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Biddag 2012

Bericht door huisman »

Luther schreef:Als die speling er al is, ben ik bang ( de sfeer goed opsnuivend) dat er geen meerderheid onder het personeel en de ouders te vinden is, die aan de vakanties wil gaan zitten ten gunste van bid- en dankdag. Overigens werken kerken dat uiteraard ook zelf in de hand door diensten op 15.00 en 19.30 te organiseren.Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.

E.e.a. geldt overigens ook voor Goede Vrijdag en de vrijdag nar Hemelvaartsdag: dat gaan in de toekomst gewone schooldagen worden. En dat alles omdat ouders klagen dat hun kinderen zo vaak lesuitval hebben....
:bobo #gezeur
1. Wij hebben dienst om 09:30 en 15:30
2. Als ouders vakantie belangrijker vinden dan bid of dankdagen ben ik bang dat reformatorisch onderwijs op zijn laatste benen loopt.
3. Wat passen wij ons toch makkelijk aan aan een Godloze overheid. Zo hoeven wij idd nooit bang te zijn voor verdrukking of benauwdheid. Kameleonchristendom!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Biddag 2012

Bericht door Jongere »

huisman schreef:3. Wat passen wij ons toch makkelijk aan aan een Godloze overheid. Zo hoeven wij idd nooit bang te zijn voor verdrukking of benauwdheid. Kameleonchristendom!
Nounou.

Wat is je andere optie? De barricaden op?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Biddag 2012

Bericht door JolandaOudshoorn »

huisman schreef:
Luther schreef:Als die speling er al is, ben ik bang ( de sfeer goed opsnuivend) dat er geen meerderheid onder het personeel en de ouders te vinden is, die aan de vakanties wil gaan zitten ten gunste van bid- en dankdag. Overigens werken kerken dat uiteraard ook zelf in de hand door diensten op 15.00 en 19.30 te organiseren.Verder is het voor mij overigens geen principe-zaak. Er zijn genoeg kerkelijke tradities (internationaal) die geen jaarlijkse bid- en dankdag hebben ingepland staan en die desondanks gereformeerd genoemd kunnen worden.

E.e.a. geldt overigens ook voor Goede Vrijdag en de vrijdag nar Hemelvaartsdag: dat gaan in de toekomst gewone schooldagen worden. En dat alles omdat ouders klagen dat hun kinderen zo vaak lesuitval hebben....
:bobo #gezeur
1. Wij hebben dienst om 09:30 en 15:30
2. Als ouders vakantie belangrijker vinden dan bid of dankdagen ben ik bang dat reformatorisch onderwijs op zijn laatste benen loopt.
3. Wat passen wij ons toch makkelijk aan aan een Godloze overheid. Zo hoeven wij idd nooit bang te zijn voor verdrukking of benauwdheid. Kameleonchristendom!
Als dat christendom het naleven is van enkele zelfbedachte dagen, dan is het wel erg magertjes.
Je zou die morgendienst naar de avond kunnen zetten, dan ben je er ook.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie