Kijken we uit naar de Kerk

Jelle

Kijken we uit naar de Kerk

Bericht door Jelle »

Nu ik hier even op de osw site bezig ben krijg ik zomaar het gevoel van: Ik wou dat het vast zondag was, dan kunnen we weer naar de kerk.
Is er bij de forummers dit verlangen ook wel en dan niet alleen op zaterdag maar ook zomaar midden in de week.
Zelf kan ik er soms erg naar verlangen om weer met elkaar onder het Woord samen te komen.
Lecram

Bericht door Lecram »

De zondagse samenkomsten zijn een verkwikking. Een rustpauze voor d ziel in deze drukke tijd.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Toen ik de titel van het topic las, dacht ik dat de vraag was of we uitkeken naar de openbaring van de Algemene Christelijke Kerk in haar volle breedte en diepte. Naar gemeenschap als Kerk, dus over alle kerkmuren heen. Daar zou ik hartstochtelijk JA op willen zeggen!

Maar nu zie ik dat het kerkbezoek bedoeld wordt. Jazeker, daar zie ik ook naar uit!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

O zeker kijken we daar naar uit .
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Adorote

Bericht door Adorote »

Elke dag ben ik in de Kerk,een groot voorrecht.Elke dag dienst.
Daarom kerken horen open te zijn elke dag.

[Aangepast op 16/10/04 door Adorote]
Jelle

Bericht door Jelle »

Het was goed om weer bij elkaar naar het Woord te hebben mogen luisteren.
Ook ondanks dat we s'morgens een candidaat hadden die nog heel veel moet leren, was het goed om ook van hem Gods Woord te mogen horen, hoe eenvoudig ook.
Maar ja, ook candidaten moeten leren preken en daar de gelegenheid voor krijgen.
s'Avonds een mooie preek gehoord over De Goeder Herder.
Het was in elk geval een goede zondag en we zien weer uit naar de volgende zondag.
limosa

Bericht door limosa »

Er is in de buurt bij ons een kind van 5 jaar overleden, dat is afgelopen zaterdag begraven. Hoewel niet uit onze kerk is onze dominee daar ook geweest, er zit wel familie van dat kind bij ons in de kerk en het kind zat bij ons op school dus veel vriendjes en vriendinnetjes in de kerk. Hij zat er nog vol van denk ik. 's Ochtends preekte hij over het dochtertje van Jaïrus, over de tekst Vrees niet; geloof alleenlijk. Indrukwekkend, zeker ook voor de kinderen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik kan het me voorstellen Limosa. Het is altijd bijzonder ingrijpend het overlijden van een klein kind.
Mijn vader had daar vroeger ook veel meer moeite mee dan dat hij een volwassene moest begraven.
En ik kan me voorstellen dat de dominee die bij die mensen op bezoek geweest is dat hij daar vol over geweest is en daar met zijn preek rekening mee heeft gehouden.

Toch fijn dat er dan over kerkmuren heengekeken kan worden.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Jellecandidaat hadden die nog heel veel moet leren,
Toevallig candidaat Boesaart uit Katwijk?
Jelle

Bericht door Jelle »

Jij mag nooit meer raden Matthijs.

ff op de website gekeken zeker!!!
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Jij mag nooit meer raden Matthijs.

ff op de website gekeken zeker!!!
Nee, en hij heeft vast gepreekt over Rom. 10 of Rom 11. Klopt he?

Wist je dat hij nog heel jong is? Een jaar of 22,23. En wist je dat hij bijna beroepbaar is?
Ongelofelijk he.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja, Romeinen 10
Plaats reactie