Vrijmetselarij

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Vrijmetselarij

Bericht door jvdg »

Dit plukte ik van de website van de Woeste Weg (DWW)
Waarschuwing!!!!!!!
Christen zijn en vrijmetselarij.
Vele mensen zijn gebonden en liggen onder vervloekingen door vrijmetselarij daarom wil ik hier
graag uitleggen wat vrijmetselarij is en wat hun gedachtegang is. De Vrijmetselarij, (letterlijke
betekenis = het vrij werken, metselen aan je bestaan, je ontplooiing), en is voortgekomen uit de
Middeleeuwse gilden van steenmetselaars in Engeland. De eerste Loge (afdeling van de VM) is in
1600 in Schotland opgericht. In 1717 werd in Londen de eerste Grootloge opgericht. Na
Engeland waaierde de beweging uit naar Amerika en vele andere landen. Nu is de vrijmetselarij
wereldwijd vertakt en kent miljoenen leden in de lagere en hogere graden. Veel leden ervan zijn
belijdende christenen. We zien in diverse grote organisaties zoals banken, ziekenhuizen en
andere maatschappelijke instellingen het teken van de passer en de rechthoek als symbool van
Vrijmetselarij. De vrijmetselarij is opgebouwd uit 33 afdelingen, Loges genoemd. De bekendste
zijn de Blauwe Loges, de Rozenkruizers en de Tempeliers. Je kunt opklimmen van leerling-gezel
tot soeverein grootinspecteur-generaal in de 33e graad.
Doelstelling
Dr. Albert Pike, de grote voorman van de vrijmetselarij zegt in zijn standaardwerk: “de
vrijmetselarij is bij uitstek een religieus, mysterieus en antichristelijk gebeuren en bedriegt al
diegenen die bedrogen moeten worden. Het is een universele broederschap, die geen plaats
biedt aan gehandicapten, financieel en sociaal zwakkeren. Het doel, de oprichting van een
nieuwe wereldorde, van een nieuwe schepping, moet bereikt worden door gebruik te maken van
krachtige, invloedrijke persoonlijkheden op economisch, politiek en religieus terrein. Deze
nieuwe wereldvorm moet geregeerd worden door een kleine elite die de hoogste graad van
kennis heeft bereikt”. In alle hoge kringen vindt men VM-ers. Lid zijn onder meer leden van het
Koninklijk Huis, minister-presidenten, diverse juristen, commissarissen, bankdirekteuren,
burgemeesters in tal van landen. Genootschappen als de Jehova-getuigen en de Mormonen zijn
gebaseerd op leerstellingen van de vrijmetselarij. Hun leiders ontleenden voor een groot deel
hun uitgangspunten aan de denkbeelden van de Vrijmetselarij. Het benodigde geld is
hoofdzakelijk afkomstig van de Rockefellers die miljoenen bezitten en vele banken in eigendom
2
hebben. Er bestaan nauwe banden met de Illuminatie, een binnenste kring van de vrijmetselarij.
De Illuminatie is opgericht in 1776 door Adam Weishaupt die toen al een wereldregering wilde
vormen om de hele wereld onder controle te hebben. De Bijbel vergeleken met de
Vrijmetselarij. Hoewel vele christenen lid zijn van de vrijmetselarij, is de vrijmetselarij in wezen
antichristelijk. De naam van Jezus mag niet beleden of uitgesproken worden. De hoofdzetel is
gevestigd in Washington. Het blad dat ze uitgeven, heet NEW AGE MAGAZINE. Frappant is
ook de afbeelding op de dollar. Een piramide met het Alziend Oog van Horus dat staat voor
totale controle. Bij veel gelovigen hangt een poster over ‘de smalle weg en de brede weg’ met
bovenin een oog in een driehoek. Wat velen niet weten is dat dit het Oog van Horus voorstelt.
Links : Brede- en Smalle weg met alziend oog van Horus en het corpus van Jezus Christus aan het kruis.
Rechtsboven : Brede- en Smalle weg zonder het alziend oog van Horus en zonder het corpus van Jezus
Christus aan het kruis.
Het standpunt van de Vrijmetselarij over Jezus
Jezus was een mens, meer niet. Hij was een voorbeeld, een van de grote mannen uit de
geschiedenis. Hij was niet goddelijk en zeker niet de enige weg waarlangs de verloren mens
verlost zou kunnen worden. Hij was van hetzelfde kaliber als mannen uit het verleden zoals
Aristoteles, Plato, Pythagoras en Mohammed. Hij is de zoon van Jozef en NIET de zoon van
God.
3
Over de Bijbel
De Bijbel van de christenen is slechts één van de vele heilige boeken van de mens. De Bijbel is
niet beter dan de koran, de Hindoe-geschriften of de boeken van de Chinese en Griek wijsgeren.
Men moet de Bijbel niet letterlijk opvatten, want de echte betekenis is zinnenbeeldig. Zij is
verborgen voor de mensen, met uitzondering van een aantal uitverkoren leiders. De
vrijmetselarij is, in tegenstelling tot wat men meestal denkt niet gebaseerd op de Bijbel.
In feite borduurt ze voort op de Kaballa, een Middeleeuws boek over magie en mystiek.
Over God
De God van de vrijmetselarij, die men in algemene termen met “de godheid”aanduidt, noemen
we “de grote bouwmeester van het heelal”. Zij die de Vrijmetselarij op een hoger niveau
bestuderen, leren dat God de kracht achter de natuur is, in het bijzonderde zon met zijn
levengevende krachten. De ontwikkelde, verlichte geesten, gezeten aan de top van de ladder,
zien deze aanbidding van de natuur en de aanbidding van de scheppende beginselen ofwel van
de seksuele organen en dan in het bijzonder de fallus. De menselijke natuur wordt door
sommigen ook als goddelijk aanbeden, alsmede de kennis en de rede. Omdat de VM een
herleving is van de oude, heidense mysteriegodsdiensten, kan God ook *de Natuur* genoemd
worden. Zij kennen immers vruchtbaarheidsgoden en godinnen die gesymboliseerd worden
door de zon en de maan. In Egypte waren dit Isis en Osiris.
Over de Verlossing
Verlossing is een zaak van je zelf blijven ontwikkelen, deugdzaam leven en goede werken doen.
Bovendien is het een kwestie van gehoorzaamheid aan de verplichtingen van de VM en haar
bevoegde organen. Geloof in de verlossing door Jezus heeft er niets mee te maken. Het gaat hier
om de verlichting die men geleidelijk bereikt door inwijding in de graden en mysteriën van de
VM.
Over Licht en duisternis
Alle wereldse mensen en anderen die geen VM zijn, zijn ongelukkig, blind en gehuld in totale
duisternis, christenen incluis. Alleen een inwijding in de graden en de mysteriën van de VM zal
hen uit de duisternis naar het licht kunnen leiden. Dit zal hen een zuiver en nieuw leven
schenken.
Over gebed
Gebeden moet men aan een “godheid”, aan “de Opperbouwmeester van het heelal”, richten.
Zij moeten bovendien algemeen van aard zijn zodat ze niemand beledigen en op iedereen van
toepassing kunnen zijn. In geen geval mag men bidden in de naam van Jezus of in de naam van
Christus. Dit zou een Moslim, Hindoe een boeddhist of anderen kwetsen.
4
Over waarheid en geheimhouding
Het is niet verkeerd als men liegt om de geheimen van de Loge te beschermen of om de
misstappen van een andere vrijmetselaar te verdoezelen. Geheimhouding vormt de kern van de
VM en is een noodzakelijke voorwaarde voor haar bestaan. Zij wordt veiliggesteld door de eeden
die alleen geschonden kunnen worden op straffe van verminking en moord.
Vrijmetselarij en haar vervloekingen!
Lichamelijke en geestelijke klachten, de gruwelijk gevolgen van de invloed van de Vrijmetselarij :
dit zijn onder andere de volgende klachten die tijdens de bevrijding van ex-vrijmetselaars zijn
voorgekomen.
• Aanbidding van Lucifer en een antichristelijke geest.
• Gekweld door poltergeisten.
• Een sterke controlegeest (Alziend Oog).
• Emotionele en mentale hardheid .
• Apathie en verwarring .
• Twijfel, ongeloof en scepsis .
• Allergieën en huidziektes.
• Seksuele perversiteiten, overspel.
• Voortdurend financiële problemen.
• Weerstand tegen de geestesgaven.
• Miskramen, problemen met vrouwelijke organen.
• Echtscheidingen, onhandelbare kinderen.
• Alzheimer, vormen van waanzin.
• Extreme boosheid, vooral naar God, agressie.
• Angina, astma, oogproblemen, hartklachten.
• Autisme lichamelijke en geestelijke handicaps.
5
• Zelfmoordneigingen.
• Angst voor duisternis, verraad, verwerping, kanker.
• Neiging tot dwaalleringen.
• Boulimië en anorexia.
• Onwil om problemen en pijnen te bespreken.
• Neiging tot risico’s.
Als uzelf of uw omgeving te maken hebt met de Vrijmetselarij dan is het zeer raadzaam dit
ernstig in gebed te brengen. U hebt kunnen lezen wat de geestelijke en emotionele en
lichamelijke gevolgen zijn van het verbonden zijn met dit oer-occulte genootschap. Neem
iemand in de arm, uw voorganger, of die van de Heer een bediening hebben gekregen omtrent
deze zaken en bevrijding.
U kunt vrijkomen van de vloek van de Vrijmetselarij
Bevrijdingsgebed voor vrijmetselaars en hun verwanten. Hemelse Vader, ik kom tot U in de
naam van Jezus Christus uw Zoon. Ik vraag U vergeving en reiniging van al mijn zonden.
Naar Uw woord eer ik mijn aardse vader en moeder en andere bloedverwanten, maar ik keer mij
af van de zonden die zij bedreven hebben. Ik vraag U vergeving en verzoening over de zonden
van mijn geslacht en de gevolgen daarvan in het heden en ban ze uit in de Naam van Jezus, naar
de buitenste duisternis waar deze behoren. Ik verwerp alle persoonlijke betrokkenheid en die
van mijn verwanten met de Vrijmetselarij. Ik verwerp alle occulte praktijken van de Loges van de
Vrijmetselarij. Ik verwerp alle rituelen, symbolen en eden en verbonden van dit genootschap. Ik
verbreek in de Naam van Jezus, elke vervloeking die op mij en mijn verwanten rust, als gevolg
van verbindingen met de Vrijmetselarij. Ik vraag U God, in de Naam van Jezus, genezing,
bevrijding en herstel van alle lichamelijke, emotionele en geestelijke gevolgen van mijn directe
of indirekte betrokkenheid bij de Vrijmetselarij. Ik vraag U God, in de Naam van Uw Zoon
Jezus, om de diepe reiniging door Zijn Bloed van al deze werken der duisternis. Ik geloof,Here
God, dat U mij door uw Heilige Geest in de komende tijd wil openbaren hoe ik verder mijn
leven moet inrichten. Ik geef mijzelf opnieuw aan U en beloof hierbij dat ik alles in het werk zal
stellen om op welke wijze dan ook te breken met het verleden. Ik vertrouw erop dat U mij zal
helpen een nieuwe start te maken en een leven te leiden dat volkomen beantwoordt aan Uw wil
en Uw Doel.
jiooda@home.nl
Ik ken diverse vrijmetselaars die dit ten stelligste ontkennen en beweren dat ze door dit genootschap een bijdrage wensen te leveren aan de verbetering van ons leven op aarde.
Daarnaast menen zij op intellectuele basis een dusdanige invloed te kunnen uitoefenen welke de mensen tot "betere" mensen kunnen maken.
Ik geloof daar absoluut niet in, voor mij is Gods Woord het enige richtssnoer.
De Heere stelt en geeft andere eisen.

Hoe denken jullie daarover?
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Fjodor »

Ja, ik ken geen vrijmetselaars. Volgens mij is het over het algemeen best onschuldig. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat je al die speciale ordes hebt waar men onder andere aan luciferaanbidding doet. Normaliter dacht ik dat er maar drie graden zijn, en die hebben niet zo veel om handen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Mara »

Mat Herben is er lid van.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Bonny »

Ik denk ook dat we niet af moeten gaan op dergelijke publicaties, met allerlei suggesties over de gebruikelijke samenzweringstheorieën, de onvermijdelijke Illuminatio en de Nieuwe Wereld Orde.
The Groom's still waiting at the altar
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vrijmetselarij

Bericht door albion »

Fjodor schreef:Ja, ik ken geen vrijmetselaars. Volgens mij is het over het algemeen best onschuldig. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat je al die speciale ordes hebt waar men onder andere aan luciferaanbidding doet. Normaliter dacht ik dat er maar drie graden zijn, en die hebben niet zo veel om handen.

Ik denk het tegenovergestelde. Dat het allemaal niet zo onschuldig is. Ik vind de geheimzinnigheid erom heen heel vreemd. Meestal weet men toch niet wie de leden zijn van de vrijmetselaars?
Misschien ben ik fout maar ik dacht dat er overeenkomsten zijn met de KKK in Amerika.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Mara »

Op internet is een lijst gepubliceerd van de leden.
Er zitten beroemde bij
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Bonny »

Mara schreef:Op internet is een lijst gepubliceerd van de leden.
Er zitten beroemde bij
Hoe betrouwbaar is de bron?
The Groom's still waiting at the altar
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vrijmetselarij

Bericht door albion »

Mara schreef:Op internet is een lijst gepubliceerd van de leden.
Er zitten beroemde bij
Prins Bernhard hoorde er ook bij is me ooit verteld. En ik denk nog wel meer van de adel
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vrijmetselarij

Bericht door refo »

Ben je niet in de war met de Bolderberg-conferentie?
Dat is ook zo'n geheimzinnig gebeuren.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Joannah »

refo schreef:Ben je niet in de war met de Bolderberg-conferentie?
Dat is ook zo'n geheimzinnig gebeuren.
Bilderberg en vrijmetselarij is 1 pot nat.
let op het refdag commentaar aan het einde van het artikel:
http://www.yayabla.nl/news/show_article ... leid=12671
Laatst gewijzigd door Joannah op 03 jan 2011, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Vrijmetselarij

Bericht door jvdg »

Twee vrijmetselaars ken ik vrij goed.
De één beschuldigt de ander van een gemis aan intellect.
De beschuldiger is er vast van overtuigd dat deze "levenswijze" de enige echte is.
In alle graden, rangen en standen is deze man vooraanstaaand.

Met de Tien Geboden heeft hij helemaal niets.
Terwijl hij toch op een humanistische basis met z'n naaste om wil gaan.
Gebaseerd op normen en waarden die passen bij zijn eigen inzichten.
En dus absoluut onbijbels zijn.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat hij voor zijn arme naasten een grote hulp is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vrijmetselarij

Bericht door refo »

Joannah schreef:
refo schreef:Ben je niet in de war met de Bolderberg-conferentie?
Dat is ook zo'n geheimzinnig gebeuren.
Bilderberg en vrijmetselarij is 1 pot nat.
let op het refdag commentaar aan het einde van het artikel:
http://www.yayabla.nl/news/show_article ... leid=12671
Er is ook nog ergens een club die vindt dat er op deze aardbol maar ruimte is voor 500 miljoen mensen.
Is daar ook nog een verband?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:Ik ken diverse vrijmetselaars die dit ten stelligste ontkennen en beweren dat ze door dit genootschap een bijdrage wensen te leveren aan de verbetering van ons leven op aarde.
Daarnaast menen zij op intellectuele basis een dusdanige invloed te kunnen uitoefenen welke de mensen tot "betere" mensen kunnen maken.
Ik geloof daar absoluut niet in, voor mij is Gods Woord het enige richtssnoer.
De Heere stelt en geeft andere eisen.

Hoe denken jullie daarover?
Daar heb je gelijk in.

Echter de complottheorieën die jij van DWW citeert komt meestal bij radicale (christelijke) groeperingen vandaan, die de vrijmetselaars probeerden te demoniseren, de zogenaamde antivrijmetselarij of antimaçonnerie bewegingen, zie hier.

Persoonlijk ben ik niet zo onder de indruk van die antivrijmetselarij-verhalen. Ik heb een paar keer een vrijmetselaarsloge bezocht op open dagen, maar daar gebeuren geen enge dingen of zo. Het zijn (voornamelijk) oudere heren, die op hun wijze hun ding doen en vriendelijk uitleg geven over hun riten, etc.
Ik zie het meer zo, dat de één 's zaterdagmiddag samenkomt rondom postfris gestempelde zegeltjes, een ander verzamelt sigarenbandjes en vrijmetselaars doen liever dit soort dingen. Dan zullen er wel vrijmetselaars zijn die bij criminele en onfrisse zaken betrokken zijn, maar dat heb je onder allerlei groeperingen. En dat ze wat terughoudend zijn met hun ledenlijsten, is wel te begrijpen, gezien de hetzes die tegen hen opgezet worden.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vrijmetselarij

Bericht door MarthaMartha »

misschien is het handig eens het een en ander te onderzoeken hierover.
vrijmetselarij is niet zo onschuldig als het lijkt.

natuurlijk, in een eerste kennismaking zal het meevallen.
Maar het heeft wel degelijk met satanisme te maken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33391
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vrijmetselarij

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:misschien is het handig eens het een en ander te onderzoeken hierover.
vrijmetselarij is niet zo onschuldig als het lijkt.

natuurlijk, in een eerste kennismaking zal het meevallen.
Maar het heeft wel degelijk met satanisme te maken.
Tijdens mijn studie heb ik hier redelijk wat onderzoek naar gedaan.
Veel van die verhalen blijken gewoon niet te kloppen of slechts incidenteel voor te komen bij sommige loges.
Je moet ze meer in de hoek van het humanisme plaatsen als van het satanisme (dat overigens pas ruim twee eeuwen later in gestructureerde vorm is ontstaan).

Ik citeer uit Wikipedia:
In antimaçonnieke geschriften, zoals van de hand van Leo Taxil, wordt de vrijmetselarij verweten een organisatie te zijn die in het geheim tracht de staatsmacht te verwerven, of de transformatie van de samenleving wil bewerkstelligen op weg naar één totalitaire en globale wereldregering (nieuwe wereldorde). Ook wordt in deze geschriften de vrijmetselarij verweten in het geheim Satan onder de naam Lucifer of Lichtdrager te aanbidden.

De vrijmetselarij zelf ontkent steevast over geheime kennis te beschikken, die voorbehouden wordt voor de leden. Wel vinden zij dat de unieke belevenis van het vrijmetselaar zijn onbegrijpelijk is voor buitenstaanders, en daarom altijd geheimzinnig zal zijn. De geheimhouding wordt ook vooropgesteld, opdat de leden vrijelijk met elkaar kunnen discussiëren, zonder dat de inhoud van gesprekken naar buiten komt. Enkel deze omstandigheden bieden de vrijmetselaar de zekerheid in volle vrijheid te kunnen praten.


Ik ben het met Jvdg eens, dat hun idealen om via intellectuele invloed de wereld te verbeteren onbijbels zijn.
Het occulte en satanische element van de vrijmetselaars is m.i. een hetze.
Plaats reactie